آیا باید در طول شبانه روز از عطرهای متفاوتی استفاده کنیم؟

به گزارش باتسک، تسلط بر هنر استفاده از عطرهای متفاوت می تواند کمی سخت باشد. رایحه عطری که برای زمان و مناسبت خاصی انتخاب می کنید باید به مقدار لباسی که قرار است بپوشید مورد توجه قرار دهید. عطر را باید به عنوان یک اکسسوری متناسب با موقعیت در نظر بگیرید. اینکه آیا واقعا لازم است که عطر خود را در ساعات مختلف شبانه روز تغییر دهید به عوامل مختلفی بستگی دارد و می تواند تحت تأثیر فصل، مناسبت و سبک شخصی شما باشد.

آیا باید در طول شبانه روز از عطرهای متفاوتی استفاده کنیم؟

اگر شما هم در انبوه گزینه های بی خاتمه انتخاب عطرهای متناسب با ساعات شبانه روز دچار سردرگمی هستید، این مقاله برای شماست. ما لیست سوالاتی را گردآوری نموده ایم که باید حتما پیش از انتخاب عطر مناسب از خود بپرسید. این سوالات به شما یاری می نمایند در کمترین زمان به یک متخصص در عطرها تبدیل شوید.

چرا استفاده از عطرهای متفاوت در طول شبانه روز انقدر مهم است؟

عطر یکی از ظریف ترین و در عین حال دقیق ترین مواردی است که شخصیت شما را معرفی میکند. می تواند بر خلق و خو و احساس شما تاثیر بگذارد. حتی می تواند یک لایه از راحت بودن یا اعتمادبه نفس داشتن را به لباس شما اضافه کند. عطرسازان عطرها را از مولکول های خوشبویی طراحی می نمایند که با پوست شما واکنش می دهند. دمای پوست شما، همراه با دمای هوا، بر سرعت ماندگاری یا تبخیر مولکول عطر تأثیر می گذارد. این عوامل بعلاوه بو را در سطح مولکولی تغییر می دهند و روایح متفاوتی ایجاد می نمایند. به همین علت دانستن اینکه کدام نوع عطرها را در لحظات خاصی از زندگی خود بپوشید لازم است.

مانند فصول سال، تفاوت بین عطرهای روز و شب نیز به موارد زیادی از جمله دما وابسته است. با این حال، موقعیتی که در آن عطر را استفاده می کنید نیز بسیار حائز اهمیت است.

تفاوت بین عطر روز و شب در چیست؟

به طور کلی، عطرهای سبک با روایح تروتازه مانند مرکبات، گل ها و نت اقیانوس در روز عملکرد بهتری دارند و عطرهای غلیظ با روایح غنی تر بر پایه نت های سنگین مانند نت چوبی و شرقی، اغلب برای شب مناسب هستند. این نحوه مقایسه برای زمانی که در روز استایل کژوال یا مناسب محیط کار و برای شب استایل مجذوب کننده و مجلسی را انتخاب می کنید می تواند دید بهتری در تصمیم گیری برای انتخاب عطر مناسب به شما دهد.

چگونه عطرهای روزانه را از عطرهای شبانه تشخیص دهیم؟

بین یک عطر پرانرژی روزانه و یک عطر شبانه اغوا نماینده، دنیایی تفاوت وجود دارد. این تفاوت در نحوه پوشش آقایان و میکاپ خانم ها نیز کاملا مشهود است. خانم ها تمایل دارند در شب میکاپی سنگین تر با رنگ های تندتری داشته باشند و سایه های روشن تر را برای ساعات روز استفاده می نمایند. عطرها هم اغلب در دسته های شبانه و روزانه قرار می گیرند.

عطر روزانه

عطرهای روز، دارای روایح سبک، ملایم و انرژی بخش هستند. روایحی که از استرس و تحت فشار قرارگرفتن جلوگیری می نمایند و باعث جلب توجه در فضاهای عمومی و محیط های کاری نمی شوند. نت های مرکباتی مانند پرتقال، لیمو و ترنج که حس تمیزی و طراوت ایجاد می نمایند و بعلاوه روایح گل های نرولی، شمعدانی، رز و یاس یا نت های گیاهی انتخابی عالی برای عطرهای روزانه هستند. عموما عطرهایی با غلظت ادو توالت در دسته عطرهای روزانه قرار می گیرند.

عطر شبانه

از سویی دیگر، یک عطر شبانه بویی قوی تر دارد و حاوی غلظت بالاتری از ترکیبات معطر است. بعلاوه عموما نت های غنی تر از قلمروی شرقی و چوبی را ارائه می دهد. نت های کاریزماتیک و مقاومت ناپذیری مانند مشک، نعناع هندی، چوب صندل، عود، وانیل و ادویه ها عطرهای خوبی را برای شب می سازند که ماندگاری بالایی نیز دارند. عطرهای باغلظت ادوپرفیوم معمولا در دسته عطرهای شبانه قرار می گیرند.

  • 5 مورد از اصلی ترین مواد موجود در ترکیبات عطرها که باید بشناسید

چطور متناسب با رویداد و مناسبت خاصی عطر خود را تغییر دهیم؟

همانطور که لباس ها را برای انتخاب کردن کنار هم می چینید، باید در نظر بگیرید که آیا عطری که برای یک رویداد یا مناسبت در نظر گرفته اید مکمل درستی با حس وحالی که می خواهید از خود نشان دهید، رنگ لباس و اکسسوری انتخاب شده و حتی جنس پارچه ها هست یا خیر. به عبارت دیگر، این که چطور عطرها را بر اساس رویدادهای مختلف تغییر دهید به تمام آیتم هایی که برای آن مناسبت انتخاب می کنید مرتبط است.

به طورکلی فرض بر این است که غالبا در شب بیشتر از روز خوش لباس و مجذوب کننده به نظر برسیم. اما مواقعی وجود دارد که برنامه بعدازظهر ما معمولی و غیررسمی و رویدادهای روز رسمی تر و خاص تر هستند. برای رویدادهای رسمی روز مانند یک جشن یا همایش، ممکن است بخواهید یک عطر خاص و مجذوب کننده را برای تکمیل زیبایی و شخصیت خود در مناسبت های اجتماعی انتخاب کنید.

رویدادهای روز اغلب در نور طبیعی و در فضای باز برگزار می شوند. بنابراین عطرگلی برای هماهنگی با طبیعت گزینه ای بسیار عالی است. به عنوان مثال ترکیبی از رایحه دلفریب رز با نت های شرقی و غنی عود و زعفران عطر دلپذیری ایجاد کند که برای یک مراسم جشن خاص در فضای باز ایده آل است.

  • 10 فایده باورنکردنی استفاده از عطر و ادکلن

کدام عطرها برای محل کار مناسب هستند؟

دقت در انتخاب یک عطر مناسب محل کار بسیار حیاتی است. چه محل کار شما در محیط بسته اداری باشد چه در فضای باز و عمومی، باید عطرتان روایحی شفاف داشته باشد تا اطرافیانتان را از چیزی غیر از کار منحرف نکند و بعلاوه استایل و شخصیت حرفه ای شما را حفظ کند.

برترین رایحه برای زمان خواب

عطر این قدرت را دارد که به طور قابل توجهی بر آرامش فکر تاثیر بگذارد، استرس را کاهش دهد و ماهیچه ها را آرام کند. به همین علت است که در بسیاری از هتل ها از روایح مخصوصی در اتاق خواب و تخت خواب استفاده می نمایند تا به مهمانان یاری نمایند خواب بهتری داشته باشند. بسیاری از افراد دوست دارند قبل از خواب از عطر استفاده نمایند تا به آن ها در تجربه خوابی آرام یاری کند. اگر شما هم جزء این دسته از افراد هستید، در این صورت بهتر است در پی روایح آرام و تسکین دهنده باشید.

نت های گیاهی یا گل های لطیف مانند اسطوخودوس، بابونه، وانیل و یاس، آرامش بخش ترین نت ها برای خواب هستند. بوی اسطوخودوس دارای خواص آرام بخش بسیار شناخته شده ای است، تنش را از بین می برد، و افزایش آرامش و بهبود درد یاری می نماید. این درحالی است که یاس یک خواب آور طبیعی است که به مغز یاری می نماید آرامش خود را بازیابی کند. وانیل نیز نه تنها یک آرام بخش طبیعی ست بلکه ثابت شده است که بوی دلپذیر آن ضربان قلب را متعادل نموده و فشارخون را کاهش می دهد.

راشل بیدر متخصص آروماتراپی از Cinquieme Sens via Pratt در شهر نیویورک، ترکیبی از مریم گلی، بابونه رومی و ترنج را برای خوابی بهتر توصیه می نماید. بابونه رومی تسکین دهنده و آرام بخش است. مریم گلی یک ضد اسپاسم است که در کاهش بی قراری عملکرد موثری دارد و ترنج به عنوان کاهش دهنده فشارخون و ضربان قلب شناخته می گردد و می تواند اضطراب را بهبود بخشد.

آیا می توان از یک عطر برای تمام ساعات شبانه روز استفاده کرد؟

پاسخ به این سوال تحت تاثیر مشخصه های بسیاری از جمله تغییر فصول است. به عنوان مثال در تابستان عطرها با روایح شاداب و با طراوت بهتر عمل می نمایند. بنابراین اگر در عصری تابستانی دما بالا و هوا همچنان گرم بود، ممکن است استفاده از رایحه چوبی یا تند به علت نزدیک شدن به شب گزینه مناسبی نباشد و همان عطر گلی مرکباتی سبک روزانه شما کافی است. اگر دوست ندارید در طول روز عطر خود را تغییر دهید روایح نرولی (روایح شکوفه های مرکبات، عموما شکوفه نارنج یا پرتقال) برای تمام طول شبانه روز در فصل تابستان می تواند در تمام رویدادها گزینه ای قابل قبول باشد.

اما در زمستان، عطرهای با روایح غلیظ تر برای ماندگاری در دماهای سردتر ضروری هستند. به همین علت عطری با نت چوبی و شرقی می تواند در طول شبانه روز کاربردی باشد. شرط ایجاد یک تعادل خوب، انتخاب عطری با نت های بالایی مرکباتی و روایح پایه چوبی است که برای استفاده روزانه انرژی بخش بوده و به ماندگاری بیشتر عطر در شب های سرد یاری می نماید.

بسیاری از عطرها از ترکیباتی دارای لایه های مختلفی از نت های بالا، میانی و پایه هستند. با گذشت زمان، رایحه بالایی به آرامی در نت های میانی محو می گردد و در آخر نت پایه روی پوست و لباس باقی می ماند. پس حتما در انتخاب عطرها این موضوع را به خاطر داشته باشید.

من چه عطری هستم؟

تغییر دادن عطرها باید با استایل شخصی شما مطابقت داشته باشد. همانطور که گفته شد، عطر به اندازه لباس، راهی عالی برای ابراز وجود شماست. اگر از خود بپرسید من چه عطری هستم؟ متوجه خواهید شد که به سمت روایح خاصی کشیده می شوید که متناسب با حالات و سبک های مختلف حسی خودتان است. پرسیدن این سوال می تواند به شما یاری کند تا معین کنید کدام عطرها برای استفاده در روز و شب بهتر است.

ذکر این نکته خالی از لطف نیست که اگر فقط به یک عطر خاص علاقه مند باشید که دوست دارید به عنوان امضای شما شناخته گردد و در هر مناسبتی بدون در نظر گرفتن ساعات شبانه روز از آن بهره ببرید، در این صورت باید نکات و اصول ماندگاری بیشتر عطر را به خاطر داشته باشید. مثلا این که عطر شما باید روی نقاط نبض مانند مچ دست، پشت گوش و آرنج داخلی استفاده گردد، چرا که این نقاط گرم تر پوست به پخش بوی بیشتر عطر شما یاری می نمایند. استفاده مستقیم از عطر بعد از استحمام در حالی که منافذ پوست باز هستند و مالش ندادن عطر روی پوست روش های دیگری برای افزایش ماندگاری و بالا بردن اندازه پخش بوی عطرها به شمار می روند.

  • 15 روش برای بیشتر کردن ماندگاری بوی عطر و ادکلن

منابع : bathandbodyworks, vioralondon, czechandspeake

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 6 آذر 1402 بروزرسانی: 6 آذر 1402 گردآورنده: batask.ir شناسه مطلب: 2911

به "آیا باید در طول شبانه روز از عطرهای متفاوتی استفاده کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا باید در طول شبانه روز از عطرهای متفاوتی استفاده کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید