آیا باید خرید های مواد غذایی روزانه را ضدعفونی کنیم؟

به گزارش باتسک، وب سایت یک پزشک - میثاق محمدی زاده: ویروس کرونا تا 9 روز می تواند روی سطوح زنده بماند. آیا این به معنی ضدعفونی کامل بسته های خرید آنلاین و نامه ها و بسته های پستی است؟ آیا باید بسته های سفارش ها را بیرون از خانه باز کنیم و برای چندین روز سراغ شان نرویم؟

آیا باید خرید های مواد غذایی روزانه را ضدعفونی کنیم؟

تکلیف بسته های حاوی مواد غذایی و خوراکی چیست؟ احتیاج است در هنگام باز کردن درب یک نامه یا بسته سفارشی ماسک به صورت بزنیم و دستکش پوشیده باشیم؟

در حال حاضر جواب تمام این پرسش ها منفی است. مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها (CDCP) ایالات متحده می گوید خیلی بعید است ویروس کرونا از روی یک جعبه که چندین روز در سفر بوده تا به دست شما برسد؛ منتقل گردد.

سازمان بهداشت جهانی هم می گوید خیلی بعید است یک بسته که ضدعفونی شده و در شرایط مختلفی قرار داشته است؛ هنوز ناقل بیماری کرونا باشد. خطر ابتلای یک شخص به ویروس کرونا از جعبه های پستی بسیار کم است.

اشاره سازمان بهداشت جهانی به بسته های سفارشی شرکت هایی مانند آمازون و والت مارت است که به طور کامل ضدعفونی شده و در یک شرایط امن و پاکیزه بسته بندی، حمل و به مشتری تحویل داده می شوند.

در ایران هم فروشگاه های مختلف پروتکل های بهداشتی و سلامتی را در ارتباط با بسته بندی، ارسال و تحویل به مشتری سفارش ها رعایت می نمایند. دیجی کالا در چندین اطلاعیه تاکید نموده است:

ما در دیجی کالا برای محافظت از مشتری ها در برابر ویروس کرونا، همه مراکز پردازش، انبارها، ماشین های توزیع و ارسال را بر اساس استاندارد های سازمان بهداشت جهانی، چندبار در روز ضدعفونی می کنیم. تمام انبار های دیجی کالا هم هر شب با دقت ضدعفونی می شوند..

اما بسته هایی که همان روز تحویل داده می شوند؛ مانند بسته های سفارش های مواد غذایی چه وضعیتی دارند؟

اگرچه می دانیم ویروس کرونا تا 9 روز و حتی بیشتر روی سطوح مختلف زنده می ماند و قابلیت انتقال به انسان را دارد، ولی دانش و اطلاعات جمع آوری شده تا به امروز می گوید بسته های سفارش های غذایی نیز امن هستند و مردم می توانند به راحتی غذا و مواد خوراکی خود را از بیرون سفارش دهند.

براساس اعلام سازمان غذا و دارو، هنوز هیچ مدرکی مبتنی بر انتقال ویروس کرونا به وسیله غذا یا بسته بندی به دست نیامده است.

این موارد را رعایت کنید

  • مطمئنا اگر شما احتیاط کنید و حتی فراتر از دستورالعمل های سازمان های مرتبط با سلامتی، جانب احتیاط را داشته باشید؛ هرگز ضرر نخواهید کرد. ویروس کرونا هنوز یک موجود ناشناخته برای همه جهان است و تازه هر روز یک وجه از آن آشکار می گردد.
  • بهتر است پس از دست زدن به بسته های پستی و سفارشی (فارغ از اینکه چند روز در راه بودند تا به شما رسیدند و درون آن ها چیست یا پیتزا سفارش دادید یا قوطی نوشابه)، دست های خود را به مدت 20 ثانیه به طور کامل با آب و صابون بشورید.
  • توصیه می کنیم بسته ها و جعبه های سفارش ها را پس از خالی کردن دور بیندازید و دوباره دستان خود را بشورید.
  • از مراکز خرید، سایت ها و فروشگاه های معتبر خرید های آنلاین خود را انجام دهید و بهتر است جنس ها و مواد غذایی بخرید که حداقل یک بسته بندی ساده دارند و آلوده نمی شوند.
منبع: برترین ها
انتشار: 31 مرداد 1399 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: batask.ir شناسه مطلب: 1658

به "آیا باید خرید های مواد غذایی روزانه را ضدعفونی کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا باید خرید های مواد غذایی روزانه را ضدعفونی کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید