آمارهای هولناک تصادف در مرکز ، هر روز چند نفر کشته می شوند؟ ، خانه نشین شدن همیشگی یک نفر از هر 5 مصدوم در تصادفات

به گزارش باتسک، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: موضوع آسیب های جانی و مالی که در جریان تصادفات به شهر و شهروندان وارد می شود، یک دغدغه بزرگ شهری و در ابعاد بزرگ تر، ملی است.

آمارهای هولناک تصادف در مرکز ، هر روز چند نفر کشته می شوند؟ ، خانه نشین شدن همیشگی یک نفر از هر 5 مصدوم در تصادفات

به گزارش خبرنگاران، جلال بهرامی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اعلام این که به طور میانه هر 16 ساعت یک نفر در جریان حوادث و سوانح ترافیکی مرکز، کشته و هر 24 ساعت 45 نفر مجروح و مصدوم می شوند، اضافه کرد: از هر 10 نفری که در تصادفات تهران جان می بازند، 4 نفر عابران پیاده و 4 نفر راکبان موتورسیکلت هستند، ضمن این که به طور میانه از هر 5 نفری که در تصادفات آسیب می بینند، یک نفر آن ها برای همیشه خانه نشین یا ویلچرنشین می شود.

وی از موضوع آسیب های جانی و مالی که در جریان تصادفات به شهر و شهروندان وارد می شود به عنوان یک دغدغه بزرگ شهری نام برد که در ابعادی به مراتب بزرگ تر به عنوان دغدغه ای ملی در سطح کشور نیز شاهد آن هستیم، گفت: دل مشغولی های کلان، نیازمند نگاه و توجه کلان هستند و یکی از راهکارهای کاهش تصادفات و فوتی های ناشی از آن، توجه ویژه به توسعه حمل ونقل عمومی است که علاوه بر آثار و نتایج مثبتی که در خدمات رسانی به شهروندان دارد، می تواند در کاستن از آمار تصادفات و کشته های آن نیز مؤثر باشد.

بهرامی با اعلام این که تعداد تصادفات روزانه تهران بالغ بر 1700 فقره است که تقریباً نیمی از این تصادفات به دلیل بی توجهی به جلو و نزدیک به نیمی از آن ها نیز در ساعات شب و تاریکی هوا به وقوع می پیوندد، اضافه کرد: به طور میانه در هر شبانه روز، 3 تصادف فوتی و 68 تصادف جرحی در مرکز اتفاق می افتد و از 930 نقطه حادثه خیز تهران، نسبت به اصلاح 425 نقطه اقدام شده و تصحیح نقاط به جای مانده را نیز در دستور کار قرار داده ایم.

معاون شهردار تهران در سرانجام با استناد به آیه شریفه 32 سوره مبارکه مائده، مبنی بر اینکه هر کس جان یک انسان را از مرگ نجات دهد، مثل آن است که جان همه انسان ها را نجات داده است، گفت: حفظ جان انسان و کاهش حتی یک نفر از میزان جان باختگان در تصادفات رانندگی از ارزش بالایی برخوردار است و مدیریت شهری در حوزه حمل و نقل و ترافیک این موضوع را به عنوان یکی از اصلی ترین و مهم ترین اولویت های خود در دستور کار قرار داده است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 7 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1402 گردآورنده: batask.ir شناسه مطلب: 2841

به "آمارهای هولناک تصادف در مرکز ، هر روز چند نفر کشته می شوند؟ ، خانه نشین شدن همیشگی یک نفر از هر 5 مصدوم در تصادفات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمارهای هولناک تصادف در مرکز ، هر روز چند نفر کشته می شوند؟ ، خانه نشین شدن همیشگی یک نفر از هر 5 مصدوم در تصادفات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید