مسافرت برویم؛ موج کرونا تا اواخر آذرماه ادامه خواهد داشت، شرایط 245 شهر ایران قرمز است، احتیاج به تعطیلی کامل تهران

به گزارش باتسک، پیغام طبرسی گفت: متاسفانه به واسطه مسافرت های اخیر موج بیماری تا اواسط آبان ادامه دارد و اگر با افزایش حجم مسافرت ها در یکشنبه آینده روبرو شویم موج این بیماری تا اواخر آذرماه ادامه خواهد داشت.

مسافرت برویم؛ موج کرونا تا اواخر آذرماه ادامه خواهد داشت، شرایط 245 شهر ایران قرمز است، احتیاج به تعطیلی کامل تهران

برای سفر با تور خیلی ارزان پوکت همراه ما باشید. هیچ جا بهتر از سواحل زیبای تایلند نمیتواند خستگی را از تن شما بدر کند و تجربه آرامش را به شما بدهد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، پیغام طبرسی، رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری با اشاره به نیاز تعطیلی کامل شهر تهران در فرایند مقابله با کرونا، گفت: چاره کار در حال حاضر برای مدیریت این بحران، تعطیلی مانند ایام عید است تا بتوان فشار بیماری را کم کرد. زیرا اجرای محدودیت ها عملا غیر قابل کنترل است و بر اساس تجربه های اخیر نه تنها با افزایش مسافرت ها، بلکه با کاهش فاصله اجتماعی در وسایل حمل و نقل عمومی نیز روبرو شدیم. اگر فعالیت های قابل دورکاری از این امکان استفاده ننمایند نمی توان تراکم مسافران در حمل و نقل عمومی را کنترل کرد.

رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری با تاکید بر اینکه ظرفیت بیمارستان ها به شدت کاهش یافته است، گفت: تعداد مبتلایان به شدت افزایش داشته است و ما دیگر جایی برای بعضی از بیماران در ICU نداریم و مجبوریم این بیماران را در بخش بستری کنیم. متاسفانه تعداد تخت ها محدود هستند و با افزایش شیوع بیماری دیگر گنجایش پذیرش بیمار را نداریم.

وی درباره بیمارستان صحرایی اضافه نمود: لفظ بیمارستان صحرایی به دلیل نیاز ویژه بیماران کرونایی به اکسیژن با حجم بالا، لفظی غلط است و در واقع خدمات اکسیژن رسانی را نمی توان در بیمارستان های صحرایی ارائه داد. ما بیشتر نیازمند کنترل بیماری هستیم تا اینکه تخت را بیشتر کنیم.

طبرسی، دستگاه های بیمارستان مسیح دانشوری را برای بیماران بستری کافی خواند و اضافه نمود: بیمارستان مسیح دانشوری، مرکز ریه تهران است و از این بابت مسئله ای در حوزه دستگاه های اکسیژن رسانی وجود ندارد؛ اما در دیگر بیمارستان ها شرایط این گونه نیست و گاهاً دستگاه ها نیاز به تعمیرات دارند و به دلیل حجم بالای بیماران این مسائل بسیار شدید تر نمایان می گردد.

فوق تخصص بیماری های عفونی، بیشترین آمار ابتلا و فوت کرونا را مختص به کهنسالان و افراد دارای بیماری های زمینه ای از جمله مسائل قلبی، ریوی، فشارخون و چاقی خواند و اضافه نمود: با تمام این تفاسیر افرادی وجود دارند که بدون اینکه مشکل زمینه ای داشته باشند به این بیماری مبتلا و متاسفانه فوت کردند.

وی درباره آمار ابتلای بچه ها به کرونا گفت: معمولاً ابتلا بچه ها و نوجوانان زیر 20 سال به این بیماری به دلیل بی علامت بودن و خفیف بودن در آمار اصلی نیست . این دسته از افراد اغلب نیاز به بستری پیدا نمی نمایند. طبیعتاً تعطیلی مدارس در کاهش ابتلای بچه ها بی تاثیر نیست؛ اما اقدامات انجام شده باید با یکدیگر هم جهت و هم راستا باشند. افزایش مسافرت ها در کنار تعطیلی مدارس دردی را درمان نمی کند. متاسفانه به واسطه مسافرت های اخیر موج بیماری تا اواسط آبان ادامه دارد و اگر با افزایش حجم مسافرت ها در یکشنبه آینده روبرو شویم موج این بیماری تا اواخر آذرماه ادامه خواهد داشت.

وی اظهار امیدواری کرد: تمهیدات سختگیرانه پلیس در مقابله با کسانیکه قوانین بهداشتی را رعایت نمی نمایند بتواند عاملی در کاهش شیوع کرونا باشد.

رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری درباره انتشار ویروس در کشورمان گفت: تنها چند استان از شرایط مطلوبی

برخوردارند و تقریباً بیشتر استان های کشور شرایط قرمز را تجربه می نمایند. در حال حاضر شرایط 245 شهر ایران قرمز است.

طبرسی بر الزام استفاده از چتر و خشک نگه داشتن ماسک تاکید نمود و روزهای بارانی را روزهایی پرخطر برای ابتلاء به کرونا دانست

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 5 آذر 1399 بروزرسانی: 5 آذر 1399 گردآورنده: batask.ir شناسه مطلب: 1873

به "مسافرت برویم؛ موج کرونا تا اواخر آذرماه ادامه خواهد داشت، شرایط 245 شهر ایران قرمز است، احتیاج به تعطیلی کامل تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسافرت برویم؛ موج کرونا تا اواخر آذرماه ادامه خواهد داشت، شرایط 245 شهر ایران قرمز است، احتیاج به تعطیلی کامل تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید