آلاچیق درختی خمام

به گزارش باتسک، آلاچیق درختی خمام به شما امکان اقامتی متفاوت و فراموش نشدنی در جنگل های بکر و دست نخورده گیلان را می دهد.در این آلاچیق های زیبای درختی می توان ساعت ها به طبیعت خیره شد و طلوع و غروب خورشید را در آرامشی محض تماشا کرد.

آلاچیق درختی خمام

رستوران آلاچیق درختی یکی از پرطرفدارترین هاست و در چندسال اخیر با استقبال بی نظیر گردشگران ایرانی و خارجی روبرو شده است. آلاچیق هایی که باعث شده گردشگران زیادی جذب این منطقه شوند و همچنین نقش ویژه ای در اقتصاد و جذب گردشگر به این منطقه را داشته است.

ماجرای آلاچیق درختی خمام

کاشت درختان این آلاچیق از طریق مرتضی ملائی اجرا شده و ابتدا به طور شخصی از آن استفاده کرده و بعدها یعنی از سال 90 به بعد مورد استقبال و استفاده عموم قرار گرفت. آلاچیق درهتی خمام در سه طبقه بر بالای 20 درخت و به متراژ های 8 ،10 و 12 ساخته شده اند. البته بعدها آلاچیق هایی با استانداردهای بهتر و در شش طبقه از طریق آقای ملائی ساخته شده است. علاوه بر این آلاچیق ، آقای ملائی طرح های گردشگری بیشتری را مدنظر دارد که در آینده از آن بیشتر خواهید شنید.

نمای آن در شب ها فوق العاده است، انعکاس نور و درخت و آلاچیق درون استخر چشمان هر گردشگری را به خود جذب می کند. درختان اطرافش هم سایه بانی خوب هستند، که مسافران را از گرما و آفتاب در امان بدارد.

لذت ماهیگیری در کنار آلاچیق درختی خمام

غذاهای محلی گیلان در این رستوران آلاچیق درختی سرو می شود و یک اتفاق جالب اینکه شما می توانید در استخر آنجا ماهیگیری کنید و سپس آن را خریداری کنید. استخر روبروی آن هم و لذت ماهیگیری در آنجا همه و همه تجربیات منحصربفردی است ، که گردشگران در طول سفر از آن بهره مند می شوند.

بازدید گردشگران خارجی از آلاچیق درختی خمام

جالب است که گردشگران خارجی از کشورهای مختلف نظیر فرانسه، کلمبیا، آمریکا، چین، بلژیک و …. از این خانه درختی دیدن کرده اند. ایده آن هم از کارتن خانواده دکتر ارنست گرفته شده است و برای نسل دهه 60 این کارتن با خاطراتی زیادی همراه است. نمونه های آلاچیق درختی در کشورهای دیگر دنیا مانند فرانسه، هند، سوئد، آمریکا ، کاستاریکا، کانادا، ژاپن وجود دارد. در راستا رسیدن به این آلاچیق ها مردان و زنانی را می بیند که در شالیزارها مشغول کارند و می توان شاهد چشم انداز ها طبیعی زیبایی بود.

روستای دهنه سر شیجان (خمام) علاوه بر خانه درختی جاهای مجذوب کننده دیگری دارد. این روستای زیبا به یمن ظرفیت های بالای گردشگری زنان و مردان زیادی را مشغول به کار کرده است. فعالیت و جنب و جوش حس نشاط و سرزندگی را به گردشگرانی که به این منطقه پای می گذارند را القاع می کند.

راستا دسترسی آلاچیق درختی خمام

راستا دسترسی شهر رشت ، خمام ، روستای دهنه سر شیجان ، آلاچیق درختی است. بعد از عبور از شالیزارها و دیدن صحنه های زیبا و تلاش زنان و مردان زحمت کش گیلکی در این خطه سبز به مکان مورد نظر خواهید رسید.

منبع: دیجیاتور
انتشار: 13 مرداد 1401 بروزرسانی: 13 آبان 1402 گردآورنده: batask.ir شناسه مطلب: 2715

به "آلاچیق درختی خمام" امتیاز دهید

1 کاربر به "آلاچیق درختی خمام" امتیاز داده است | 4 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آلاچیق درختی خمام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید