شروع بازسازی در موزه باستان شناسی ذوالفقاری

به گزارش باتسک، بر اساس تفاهم نامه منعقد شده با همکاری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زنجان و دانشگاه بوخوم آلمان، بازسازی بخش هایی از این بنای تاریخی شروع شد.

شروع بازسازی در موزه باستان شناسی ذوالفقاری

جهت دریافت خدمات هزینه بازسازی منزل با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

صداوسیما: مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان گفت: این موزه به صورت مشارکتی بازسازی می گردد و هزینه های لازم برای این فصل از بازسازی شامل مواد و تجهیزات مورد احتیاج را دانشگاه آلمان پرداخت می نماید.

ارجمند اضافه نمود: پیشنهاد و تخصیص اعتبار لازم و عقد قرار داد با پیمانکار ذی صلاح طی فرآیند و ضوابط قانونی، از اواخر سال گذشته آغاز شده و هم اکنون در جریان است.

به گفته وی استحکام بخشی ورقه ای شیروانی، اصلاح آبراه های شیروانی، بازسازی لمبه کوبی سقف ها در طبقات، بازسازی و رنگ آمیزی درب و پنجره های چوبی و تعویض بعضی از آن ها و همچنین اصلاح شیروانی اقدامات مهم بازسازیی در این بنای تاریخی است.

ارجمندگفت: با توجه به اینکه بازسازی تزئینات زمان بر است پیش بینی می گردد که بازسازی و بازسازی این بنا طی سه ماه انجام گردد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان گفت: عمارت دو طبقه ای ذوالفقاری بنایی تاریخی با معماری بومی، با دیوار های بلند و سقف های لمبه کاری شده است که با وجود مردان نمکی که بی نظیرترین مومیایی ها در جهان هستند ارزشی مضاعف یافته است.

در حال حاضر بقایای 6 مرد نمکی در موزه ذوالفقاری زنجان نگهداری می گردد.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 26 خرداد 1400 بروزرسانی: 28 شهریور 1400 گردآورنده: batask.ir شناسه مطلب: 2253

به "شروع بازسازی در موزه باستان شناسی ذوالفقاری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع بازسازی در موزه باستان شناسی ذوالفقاری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید