آزمایش سیستم کنترل تاکسی های هوایی در کره جنوبی

به گزارش باتسک، کره جنوبی 11 نوامبر سیستمی برای کنترل وسایل حمل و نقل هوایی شهری (UAM) آزمایش کرد و امیدوار است که بتواند تا سال 2025 از آنها به عنوان تاکسی های بین فرودگاه های اصلی و مرکز شهر سئول استفاده کند و زمان سفر را به مقدار دو سوم کاهش دهد.

آزمایش سیستم کنترل تاکسی های هوایی در کره جنوبی

به گزارش خبرنگاران، سال گذشته کره جنوبی از آغاز پروژه ای به منظور آغاز بستری برای ایجاد سفرهای هوایی تجاری شهری تا سال 2025 خبر داد. وزارت حمل و نقل این کشور تخمین می زند که چنین خدماتی می تواند زمان سفر برای مسافت های بین 30الی 50 کیلومتر (19-31 مایل) که با خودرو یک ساعت به طول می انجامد را به 20 دقیقه کاهش دهد.

طی این عملیات تاکسی هوایی شرکت آلمانی ولوکوپتر (Volocopter) موسوم به2X اولین پرواز آزمایشی خود را در شهر سئول، کره جنوبی انجام داد.

این اولین پرواز آزمایشی عمومی سرنشین دار یک تاکسی هوایی عمودپرواز برقی (eVTOL) در کره جنوبی بود. نو هیونگ اوک وزیر زمین، زیرساخت و حمل و نقل کره جنوبی نیز شاهد این پرواز آزمایشی تاریخی بود.

این پرواز آزمایشی 5 دقیقه ای در فرودگاه بین المللی گیمپو انجام شد و طی آن این تاکسی هوایی مسافتی در حدود تقریبا 3 کیلومتر را طی کرد و در طول آزمایش به حداکثر ارتفاع 50 متر و حداکثر سرعت 45 کیلومتر در ساعت رسید.

پیش بینی می شود در صورت آغاز کار این پروژه در سال 2025 هزینه سفر از فرودگاه بین المللی اینچئون به مرکز سئول حدود 110 هزار وون (یکای پول کره جنوبی) خواهد بود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 10 دی 1400 بروزرسانی: 10 دی 1400 گردآورنده: batask.ir شناسه مطلب: 2508

به "آزمایش سیستم کنترل تاکسی های هوایی در کره جنوبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آزمایش سیستم کنترل تاکسی های هوایی در کره جنوبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید