آزادی بوچانی پس از 2269 روز ، سرانجام شش سال اسارت در جزیره مانوس

به گزارش باتسک، بهروز بوچانی، نویسنده و روزنامه نگار کردتبار ایرانی پس از شش سال اجازه یافت از جزیره مانوس در پاپوا گینه نو خارج و وارد خاک نیوزیلند گردد.

آزادی بوچانی پس از 2269 روز ، سرانجام شش سال اسارت در جزیره مانوس

به گزارش خبرنگار خبرنگاران به نقل از گاردین، بوچانی که شش سال پیش به امید رسیدن به استرالیا راهی سفری دریایی شده بود، در مرتبه دوم کوشش برای ورود به این کشور به دام نیروی دریایی سلطنتی استرالیا افتاد و همراه 75 پناهجوی دیگر به اردوگاه پناهجویان در جزیره مانوس فرستاده شد. او سرانجام اجازه یافت برای شرکت در یک محفل ادبی به نیوزیلند برود و پس از ورود به اوکلند، قسم خورد دیگر هرگز به استرالیا و پاپوا گینه نو بازنمی گردد.

  • بهروز بوچانی برنده جایزه بهترین بیوگرافی سال استرالیا شد

بوچانی که در سال های اخیر در جهان به یک نویسنده تحسین شده و فعال حقوق پناهجویان تبدیل شده، اندکی پس از خروج از خاک پاپوا گینه نو به گاردین گفت: من هرگز به آنجا برنمی گردم. می خواهم از آن سیستم و آن فرایند رها شوم. می خواهم جایی باشم که یک انسان به شمار روم، نه یک یک عدد، نه کسی با برچسب پناهجو. او در شش سال گذشته با نوشته هایش صدای زندانیان جزیره مانوس بود.

بوچانی به عنوان نویسنده ثابت با گاردین همکاری می کرد و خاطره هایش از سال های حضور در اردوگاه پناهجویان مانوس در پاپوا در قالب کتاب رفیقی نه مگر کوهستان برنده گران ترین جایزه ادبی استرالیا شد. او یک ویزا یک ماهه برای اقامت در خاک نیوزیلند دارد و امیدوار است بتواند پس از آن راهی آمریکا گردد.

این نویسنده و شاعر کرد که 36 سال پیش در استان ایلام به جهان آمده، در مجموع 2269 روز در نظام پناهجویان دریایی استرالیا گرفتار بود و حالا می تواند در یک ماه آینده برای زندگی خود تصمیم بگیرد. حساب بانکی بوچانی هم از آن جایزه ادبی 125 هزار دلاری پر است و دست کم برای چند سال دغدغه اقتصادی ندارد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 17 دی 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: batask.ir شناسه مطلب: 998

به "آزادی بوچانی پس از 2269 روز ، سرانجام شش سال اسارت در جزیره مانوس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آزادی بوچانی پس از 2269 روز ، سرانجام شش سال اسارت در جزیره مانوس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید