آخرین خبرها از رجیستری تبلت

به گزارش باتسک، با وجود گذشت بیش از سه سال از اجرای رجیستری و اذعان مسوولان به موفقیت این طرح در جلوگیری از قاچاق گوشی های همراه، در حالی که مقرر بود سایر تجهیزات سیم کارت خور نیز مشمول مراحل بعدی رجیستری شوند، تا به امروز این موضوع به تعویق افتاده است.

آخرین خبرها از رجیستری تبلت

طرح سامانه شناسایی گوشی تلفن همراه و تجهیزات دارای سیم کارت به عنوان طرح رجیستری شناخته می گردد. با اجرای طرح رجیستری، صرفا گوشی هایی که از مبادی قانونی وارد کشور شده اند، در شبکه اپراتوری کشور فعال خواهند شد. این طرح تمامی برندهای گوشی تلفن همراه موجود در بازار ایران را در بر گرفته و موجب حذف واردات گوشی های قاچاق و افزایش واردات قانونی گوشی و تجهیزات دارای سیم کارت شد.

با توجه به هدف اجرای رجیستری برای تمامی تجهیزات سیم کارت خور، مقرر بود پس از گوشی های موبایل نوبت به سایر دستگاه ها برسد. درواقع مقرر بود اجرای طرح رجیستری، در دو فاز ساماندهی گوشی های تلفن همراه و ساماندهی تبلت ها اجرایی گردد، اما وزارت ارتباطات درباره علت عدم اجرایی رجیستری برای تبلت ها عنوان نموده بود که اگرچه آمادگی کامل در حوزه فنی دارد اما ملاحظاتی در حوزه بازار وجود دارد که اجرای آن را تعویق انداخته است.

چندی پیش انجمن وارد نمایندگان موبایل، تبلت و لوازم جانبی درباره تاخیر در اجرایی شدن این طرح برای تبلت گفته بود بیش از 80 درصد از تبلت مورد احتیاج کشور به صورت غیررسمی و به وسیله قاچاق وارد می گردد و طرح رجیستری هم برایش اجباری نیست. درواقع با توجه به اینکه رجیستری برای تبلت انجام نمی گردد، بازار قاچاق این کالا رونق دارد و برای بازرگانان هم صرفه مالی ندارد که با کالاهای آنها رقابت نمایند.

درنهایت اگرچه پس از اجرای رجیستری از سال 1396 برای گوشی های تلفن همراه، مقرر بود سایر تجهیزات سیم کارت خور از جمله تبلت ها که از سیم کارت استفاده می نمایند، نیز مشمول طرح رجیستری شوند، اما با وجود گذشت بیش از سه سال و در حالی که مسوولان معتقدند اجرای رجیستری قاچاق گوشی را از بین برده، هنوز مرحله رجیستری تبلت شروع نشده است.،ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 29 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 29 اردیبهشت 1400 گردآورنده: batask.ir شناسه مطلب: 2213

به "آخرین خبرها از رجیستری تبلت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آخرین خبرها از رجیستری تبلت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید