درباره آب و هوای تایلند بیشتر بدانید

به گزارش باتسک، تایلند با جاذبه‌های عالی که دارد در لیست سفر برترین گردشگران حرفه‌ای جهان قرار گرفته است. تایلند آب و هوایی گرمسیری داشته و آنقدر زیباست که به شما توصیه می‌کنیم یک بار هم که شده به بازدید آن بروید.

درباره آب و هوای تایلند بیشتر بدانید

شمال کشور کوهستانی و دارای جنگلهای بسیاری است و نواحی مرکزی آن پوشیده از شالیزارهای سرسبز برنج است. قسمت غرب و شرق سرزمین دارای باغهای میوه، درختان کائوچو، جنگلهای همیشه سبز و ساحل شنی سفید است.علاوه بر آن دارای جزایر بسیاری است که هر کدام، گویی تصویری از بهشت را برای گردشگران تور تایلند به نمایش می‌گذارد. اما بهترین فصل برای سفر با تور تایلند، بین ماه‌های نوامبر تا فوریه و در فصل سرما می‌باشد.

دمای هوا تایلند در این فصل روزها 28 درجه سانتیگراد و شب‌ها 12 درجه سانتیگراد است و هوا کم ترین رطوبت را دارد. پس از آن فصل گرما آغازمی‌شود که آوریل گرمترین ماه آن است و جشن آب در تایلند نیز به همین دلیل در نیمه این ماه در تور تایلند برگزار می‌گردد.

فصل گرم و خشک در تور تایلند

از فوریه (دومین ماه سال13 بهمن تا 11 اسفند) تامی (12 اردیبهشت تا 11خرداد)، میانگین دمای 34 درجه، رطوبت 75 درصد فصل بارانی و آفتابی در تایلند از ژوئن (12خرداد تا 10 تیر) تا اکتبر (10 مهر تا 10 آبان)، میانگین دمای 29 درجه، رطوبت 87 درصد

فصل سرد در تور تایلند

از نوامبر (11آبان تا 10 آذر)تا فوریه دومین ماه سال 13 بهمن تا 11 اسفند)، میانگین دما تا زیر 20درجه، کاهش رطوبت

فصل بارانی و آفتابی در تور تایلند

در بانکوک معمولا باران زیادی در ماه‌های آگوست (11مردادتا 10 شهریور) و سپتامبر (11شهریور تا 9 مهر) می‌بارد و در اکتبر (10 مهر تا 10 آبان)به بیشترین حد خود رسیده و سیلاب‌هایی نیز درشهر جاری می‌شوند.

انتشار: 7 خرداد 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: batask.ir شناسه مطلب: 39

به "درباره آب و هوای تایلند بیشتر بدانید" امتیاز دهید

1 کاربر به "درباره آب و هوای تایلند بیشتر بدانید" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درباره آب و هوای تایلند بیشتر بدانید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید