8 طرح گردشگری در روانسر با اعتبار 55میلیارد ریالی در حال ساخت است

به گزارش باتسک، رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی روانسر گفت: هشت طرح سرمایه گذاری در حوزه گردشگری بااعتباری بالغ بر 55میلیارد ریال و اشتغال زایی 22 نفر در سطح شهرستان در حال احداث است.

8 طرح گردشگری در روانسر با اعتبار 55میلیارد ریالی در حال ساخت است

به گزارش خبرنگاران و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کرمانشاه، سیف اله رنجبر امروز پنجشنبه هفتم فروردین 99 با اعلام این خبر، گفت: این طرح ها شامل دو طرح مجتمع گردشگری بااعتباری بالغ بر 30 میلیارد ریال و اشتغال زایی 10 نفر و پیشرفت فیزیکی 80 درصد، دو طرح واحد پذیرایی منفرد بین راهی بااعتباری بالغ بر 10 میلیارد ریال و اشتغال زایی چهار نفر و پیشرفت فیزیکی 80 درصد در حال ساخت است.

او شرح داد: برای این طرح ها از محل تسهیلات روستایی و عشایری جمعاً مبلغ 17 میلیارد ریال تسهیلات به مجریان طرح ها واگذارشده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی روانسر در ادامه گفت: سه اقامتگاه بوم گردی جدید نیز در روستاهای این شهرستان ساخته می شود.

او اضافه نمود: اقامتگاه بوم گردی روستای قلعه زکریا با 70 درصد پیشرفت فیزیکی، یک طرح اقامتگاه بوم گردی با اشتغال زایی دو نفر و پیشرفت فیزیکی 70 درصد در روستای کانی کچکینه، اقامتگاه روستای قوری قلعه با 50 درصد و اقامتگاه بوم گردی روستای شبانکاره بخش شاهو نیز با 20 درصد پیشرفت فیزیکی و اشتغال زایی شش نفر در حال اجرا است.

رنجبر اظهار کرد: برای ساخت این اقامتگاه ها درمجموع 15 میلیارد ریال هزینه می شود.

او اضافه نمود: در حال حاضر دو اقامتگاه بوم گردی در روستای کانی کچکینه بخش مرکزی این شهرستان فعال است که ظرفیت اسکان 60 نفر را در شبانه روز دارد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی روانسر اضافه نمود: هم اکنون در این شهرستان یازده واحد اقامتی نیز در منطقه تفریحی شبانکاره، سه خانه مسافر در شهر روانسر و دو خانه مسافر در روستای قوری قلعه و یک خانه مسافر در روستای شبانکاره فعال است.

او گفت: این واحدها درمجموع ظرفیت پذیرش 70 مسافر رادارند.

یکی از پتانسیل های شهرستان روانسر بحث گردشگری آن است به گونه ای که وجود ده ها اثر تاریخی و گردشگری در آن باعث شده که همه ساله و در فصول مختلف پذیرای گردشگران زیادی باشد. در تعطیلات نوروز سال 98 درمجموع 230 هزار گردشگر و مسافر نوروزی وارد این شهرستان شدند.

غار زیبا و اعجاب آور قوری قلعه، سراب زیبای روانسر، گوردخمه فرهاد، سراب جابری، تپه های سه گانه موسی، غار کاوات، طاق فرهاد، جنگل شبانکاره، ارتفاعات شاهو و طبیعت بکر منطقه ازجمله جاذبه های دیدنی و گردشگری شهرستان روانسر است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 25 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: batask.ir شناسه مطلب: 1428

به "8 طرح گردشگری در روانسر با اعتبار 55میلیارد ریالی در حال ساخت است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "8 طرح گردشگری در روانسر با اعتبار 55میلیارد ریالی در حال ساخت است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید