16 سال هیچ پرواز مستقیمی به آنتالیا انجام نشده، مراقب کلاهبرداری ها باشید

به گزارش باتسک، محمدحسن ذیبخش، سخنگوی سازمان هواپیمایی به تازگی گفته است: هیچ پرواز مستقیمی به آنتالیا نداریم و مسافران مراقب کلاهبرداری ها در زمینه فروش تور آنتالیا باشند. آژانس های مسافرتی با تبلیغ فروش تور آنتالیا مسافران را به استانبول یا شهرهای دیگر ترکیه می برند و از آنجا با دریافت هزینه دوباره به آنتالیا می رسانند.

16 سال هیچ پرواز مستقیمی به آنتالیا انجام نشده، مراقب کلاهبرداری ها باشید

حرمت الله رفیعی، رییس هیات مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی و هوایی ایران در واکنش به این اظهارات، گفت که 16 سال است حق نداریم به آنتالیا پرواز مستقیم داشته باشیم، حتی شرکت های هواپیمایی ترکیه یک توقف کوتاه در راستا آنتالیا دارند و پرواز آن ها هم خیلی مستقیم نیست. اما چرا نزدیک به تعطیلات نوروز که معدود مردمی بعد از یک سال محدودیتِ سفر، با این هزینه ارز و عوارض خروجی و با هزار نگرانی دیگر از بابت بسته شدن ناگهانی مرزها و برنگردادن پول هایشان، تور خریده اند چنین اظهاراتی مطرح می گردد که آن ها را نگران تر نمایند.

وی درباره کلاهبرداری که به آژانس ها در ارتباط با فروش تور نسبت داده می گردد، اظهار کرد: هیچ آژانس مسافرتی ادعا نمی کند تور آنتالیا با پرواز مستقیم انجام می گردد. همه پروازهای این راستا سال هاست که غیرمستقیم شده است.

رفیعی درباره احتمال محدودیت پروازهای ترکیه همزمان با تعطیلات نوروز، گفت: طبق اطلاعاتم، پروازهای ترکیه همچنان برقرار است و مسئله ای نیست.

تبلیغ سفر به آنتالیا و لغو پروازهای مستقیم به این مقصد از اوایل دهه 80 در ایران ممنوع شده است. دلیل آن انتشار تصاویری از ایرانی ها در آن منطقه ساحلی اعلام شد. تا چند سال پیش نیز تورهای این مقصد با عنوان سواحل مدیترانه و یا به نام شهرهای اطراف آن تبلیغ می شد و از همان سال ها پروازهای آن، به صورت غیرمستقیم و به فرودگاه هایی در چند کیلومتری آنتالیا مثل آدانا، غازیان تپه و اسپارتا انجام می گردد؛ فرودگاه هایی کوچک و یا با کاربری نظامی که امکانات ضعیفی دارند و بیشترین مساله و سودجویی ها و تضییع حقوق مسافر نیز در این بخش اتفاق می افتد که به دلیل ممنوعیت اتفاق افتاده کسی جوابگو مسائل این سفر نیست.

ایسنا نوشت، بعضی آژانس داران ایرانی معتقدند با تصمیمی که سال ها پیش برای پروازهای آنتالیا گرفتند، فقط صورت مساله پاک شد، چون نه تنها ضرر مالی به کشور زده شد و این فرصت را نصیب شرکت های هواپیمایی ترکیه کردند، بلکه جان مسافر که ناچار بوده فاصله فرودگاه های کوچک و نظامی را با اتوبوس طی کند نیز به مخاطره افتاده است.

منبع: گردشبان
انتشار: 8 فروردین 1400 بروزرسانی: 8 فروردین 1400 گردآورنده: batask.ir شناسه مطلب: 2120

به "16 سال هیچ پرواز مستقیمی به آنتالیا انجام نشده، مراقب کلاهبرداری ها باشید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "16 سال هیچ پرواز مستقیمی به آنتالیا انجام نشده، مراقب کلاهبرداری ها باشید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید