یک میلیون و 80 هزار خانوار از مراکز مثبت زندگی خدمات دریافت می نمایند

به گزارش باتسک، تهران (پانا) - رئیس بهزیستی کشور از ارائه خدمت دو هزار و 400 مرکز مثبت زندگی به بیش از یک میلیون و 80 هزار خانوار مستمری بگیر تحت پوشش بهزیستی در سراسر کشور اطلاع داد.

یک میلیون و 80 هزار خانوار از مراکز مثبت زندگی خدمات دریافت می نمایند

به گزارش روابط عمومی بهزیستی، وحید قبادی دانا در این بازدید با بیان اینکه 2400 مرکز مثبت زندگی در کشور با به کارگیری بیش از 10 هزار مددکار تحصیل نموده متناسب با رشته مرتبط با هدف ارائه خدمات سریعتر و دردسترس تر ایجاد شده اند، اضافه نمود: با راه اندازی این مراکز 22 خدمت در حوزه های مختلف اعم از آسیب های اجتماعی، مشاوره و ... به جامعه هدف ارائه می گردد که در واقع می توان این مراکز مثبت زندگی را یک بهزیستی کوچک دانست.

رئیس بهزیستی کشور ادامه داد: کل مددکاران بهزیستی برای رسیدگی به امور مددکاری 2500 نفر بودند که با راه اندازی این مراکز خدمات دهندگان به جامعه هدف بهزیستی به 10 هزار نفر با تحصیلات مرتبط با حوزه مددکاری خواهد رسید و در حقیقت 4 برابر می گردد.

وی با اشاره به مزایای راه اندازی این مراکز و استفاده از اپلیکیشن فعال به منظور ثبت خدمات ارائه شده به جامعه هدف توضیح داد: پیش از این پرونده ها کاغذی بوده و گاهی به دلیل عدم مراجعه مددجو و اعلام تغییر محل سکونت دسترسی و ارائه خدمات به کندی پیش می رفت که امروزه با بهره گیری از اپلیکیشن این مراکز و ثبت اطلاعات به وسیله جی پی اس، امکان رصد ارائه خدمات توسط مددکاران نیز به وسیله مرکز قابل رویت است.

قبادی دانا افزود: درصورتی که جابجایی جغرافیایی مددجویان انجام گیرد امکان تغییر و ثبت در محدوده هر مرکز مثبت زندگی برای ارائه خدمات وجود دارد.

رئیس بهزیستی کشور با بیان اینکه یک میلیون و 80 هزار خانوار مستمری بگیر بهزیستی به وسیله این مراکز خدمات دریافت می نمایند، خاطر نشان کرد: به ازای هر 450 نفر مددجو یک مرکز مثبت زندگی برای ارائه خدمات در نظر گرفته شده است و در واقع توزیع مراکز در مناطق کمتر برخوردار بیشتر از مناطق برخوردار و مرفه است.

وی یاداور شد: تنها خانوارهای مستمری بگیر بهزیستی از خدمات این مراکز بهره مند نمی شوند بلکه سایر افراد غیر از گروه مستمری بگیر نیز می توانند از 22 خدمت تعریف شده مراکز بهره مند شوند. به طوری که در فاز بعدی مراکز می توانند افراد مشمول دیگری را فعالانه جذب و وارد سیستم برای ارائه خدمات نمایند.

قبادی دانا اضافه نمود:با توجه به اینکه این خدمات به شکل خرید خدمت توسط مراکز ارائه می گردد،با انجام فعالیت بیشتر مبالغ بیشتر دریافت خواهد شد و علاوه بر این حوزه مشارکت های مردمی این مراکز نیز باآیین نامه و دستورالعمل معین قابل فعال شدن است.

رئیس بهزیستی کشور ایجاد مراکز مثبت زندگی در واقع مردمی کردن ارائه خدمات محسوب می گردد، اضافه نمود: بهزیستی متولی سلامت اجتماعی است و ارائه خدمات مشاوره، مددکاری در حوزه آسیبهای اجتماعی از جمله اعتیاد و ... در مراکز مثبت زندگی به عنوان یک فعالیت پیشگیرانه یاری قابل توجهی به سلامت اجتماعی جامعه خواهد نمود.

وی همچنین از راه اندازی پویش سقف همدلی نیز از هفته آینده در سراسر کشور خبرداد و گفت: در قالب این پویش خانه های نیمه ساز مددجویان در سامانه ای براساس مناطق بارگزاری و تعریف می شوند تا از این طریق جلب مشارکت مردمی برای تکمیل این خانه ها انجام گردد که خدمت بسیار خوبی برای جامعه هدف خواهد بود و بار فعالیت و مسئولیت ادارات بهزیستی استانها نیز به واسطه مشارکت 2400 مرکز به صورت همزمان کاهش می یابد.

دکتر قبادی دانا در خاتمه مراکز مثبت زندگی را مراکز صف و محل تماس با جامعه بیان کرد که ادارات کل استانی،مراکز شهرستان ها و دیگر برنامه ریزان بهزیستی در صندلی پشتیبان آنها حفظ خواهد شد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 22 بهمن 1399 بروزرسانی: 22 بهمن 1399 گردآورنده: batask.ir شناسه مطلب: 2020

به "یک میلیون و 80 هزار خانوار از مراکز مثبت زندگی خدمات دریافت می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک میلیون و 80 هزار خانوار از مراکز مثبت زندگی خدمات دریافت می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید