ژاپن خواهان توجه چین به نگرانی های بین المللی نسبت به منطقه هوایی شد

به گزارش باتسک، خبرنگاران: دولت ژاپن بار دیگر از چین خواست تا به واقعیت های موجود توجه نموده و قبول کند که نگرانی های گسترده بین المللی نسبت به ایجاد منطقه دفاعی هوایی بر فراز دریای شرقی چین وجود دارد.

ژاپن خواهان توجه چین به نگرانی های بین المللی نسبت به منطقه هوایی شد

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از صدای روسیه؛ تصمیم وزارت دفاع چین برای ایجاد منطقه دفاعی هوایی بر فراز دریای شرقی چین و جزایر مورد اختلاف با ژاپن به تنش ها در منطقه دامن زده است.دولت ژاپن در حالی از چین خواسته است تا به نگرانی های بین المللی در مورد این مساله توجه کند که مقام های پکن بر این باورند که ایجاد منطقه دفاعی هوایی کاملا منطبق بر قوانین بین المللی است و موجب ایجاد هیچ گونه نگرانی نشده است.

ژاپن، کره جنوبی و آمریکا این تصمیم مقام های چینی را به رسمیت نشناخته اند و هواپیماهای این کشورها بدون توجه به درخواست مقام های چینی به پرواز بر فراز این منطقه ادامه می دهند.شینزو آبه نخست وزیر ژاپن در دیدار با رهبران کشورهای آسه آن در توکیو بر اهمیت آزادی پرواز در آسمان منطقه تاکید نموده است.

یوشیهیده سوگا رئیس وزرای کابینه ژاپن در این باره تاکید نمود، ما فکر می کنیم چین باید این واقعیت را ببیند که بسیاری از کشورها در جامعه بین المللی نگرانی خود را نسبت به ایجاد منطقه دفاعی هوایی اعلام نموده اند و مقام های پکن باید آن را بپذیرند.بیانیه پایانی نشست آسه آن نیز بر اهمیت همکاری کشورهای منطقه برای آزادی پرواز و امنیت حمل و نقل هوایی تاکید نموده است.

هونگ لی سخنگوی وزارت خارجه چین ضمن حمایت مجدد از تصمیم پکن برای ایجاد منطقه دفاعی هوایی بر فراز دریای شرقی چین اظهارات شینزو آبه را بدترین توهین نسبت به دولت پکن ارزیابی نموده است.وی اضافه کرد، ما نارضایتی شدید خود را نسبت به اینکه رهبر ژاپن با استفاده از یک فرصت بین المللی بدترین توهین را به چین ابراز داشته، اعلام می کنیم. جزایر دیائویوس در دریای شرقی چین متعلق به سرزمین چین است و اشغال این جزایر توسط ژاپن غیر قانونی بوده و هیچ ارزشی ندارد.

وی توضیح داد، ایجاد منطقه دفاعی هوایی مطابق با قوانین بین المللی بوده و به هیچ وجه آزادی پرواز در منطقه را نقض نمی کند. چین برای دفاع از تمامیت ارضی و مرزهای خود همه اقدامات لازم را انجام می دهد.وزارت دفاع چین نیز به تازگی منطقه دفاعی هوایی را بر فراز دریای شرق چین ایجاد نموده و از کلیه هواپیماهای عبوری خواسته است تا قوانین جدید وضع شده را رعایت نمایند.

منبع: تسنیم
انتشار: 22 مهر 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: batask.ir شناسه مطلب: 736

به "ژاپن خواهان توجه چین به نگرانی های بین المللی نسبت به منطقه هوایی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ژاپن خواهان توجه چین به نگرانی های بین المللی نسبت به منطقه هوایی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید