چشم نوازترین موزه های شهر پکن

به گزارش باتسک، چین با تاریخی جاودانه و موزه هایی منحصربفرد در پکن

موزه هنر چندگانه را می توان گنجینه ای از آثار باستانی چین دانست که در یک آسمان خراش شیشه ای قرار داشته و شما می توانید بلیط ورودی آن را از باجه های این محل خریداری کنید. آثار برنزی و مجسمه های بسیار نفیس و عالی در این موزه به نمایش گذاشته شدند. این آثار برخلاف سایر موزه ها پشت ویترین های شیشه ای قرار نگرفته اند بلکه روی ستون هایی زیبا و نور پردازی شده قرار دارند. بیشتر این آثار در حراجی ها و گالری های مختلف از گوشه و کنار دنیا خریداری و به چین بازگردانده شده اند. در این موزه حتما به تماشای مجسمه های منطقه البروج (zodiac sculptures) بروید که در روزگار گذشته بخشی از تزئینات کاخ تابستانی امپراتور محسوب می شده است. این مجسمه ها هنوز به خوبی روز نخست بوده و به طور کامل مدور هستند.

چشم نوازترین موزه های شهر پکن

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

دیدن شهر ممنوعه کوچک بدون ازدحام جمعیت (Mini-Forbidden City)

پیش از اینکه شهر ممنوعه کوچک توسط مائو به موزه فرهنگ تغییر کاربری دهد، این محل، عبادتگاه اجداد امپراتوران محسوب شده و به عنوان مقدس ترین بخش شهر پکن شناخته می شد. تالار بزرگ این مجموعه در پشت دروازه زرد رنگ و براقی واقع شده است که موازی با یک پل سنگی است. در اطراف این محل، درختان کاج و سرو زیبا و شکیلی که جز درختان کهنسال و مورد احترام هستند، قرار داشته که توسط ژو دی (Zhu Di) سومین امپراتور سلسله مینگ کاشته شده اند. از همه مهم تر اینکه در این مجموع به جز ویژگی های سلسله مینگ، می توانید رگه های پر رنگ حضور فرهنگی برادر بزرگ تر این سلسله یعنی سلسله امپراتوران چینگ (Qing) را نیز مشاهده کنید.

اژدهای آبی دریاچه و پل Houhai

منطقه دریاچه های Shichahai با درختان بید زیبای خود و کافه های فراوان و عالی، یک محل تفریحی مشهور در پکن محسوب می گردد که در گذشته بخشی از بندرگاهی محسوب می شد که به طور مستقیم با کانال بزرگ شهر در ارتباط بوده و به وسیله یک خط به مناطق حومه جنوب شرقی Tongzhou می رسید. در زیر پل سنگ فرش شده دریاچه Houhai در منطقه DianmenWaijie یک جفت جانور شبیه به اژدها از جنس سنگ تراشیده شده اند که امروزه در هیاهو و شلوغی شهر پکن نادیده گرفته می شوند اما این مجسمه ها، روزگاری دور و در سال 1200 میلادی، نگهبانان این جهت آبی مهم محسوب می شدند. اگر دوست دارید درباره تاسیسات آبی و ابداعات سلسله یوآن اطلاعات بیشتری به دست آورید، توصیه می کنیم به موزه کوچکی که در این محل و داخل معبد هویتونگ (Huitong) در شمال دریاچه Xihai واقع شده است مراجعه نموده و اسناد مربوط به آثار GuoShoujing, که یک ستاره شناس مشهور قرن 13 میلادی و مهندس سازنده این کانال است را مشاهده کنید.

798 ‘steampunk skywalk

در حقیقت منطقه هنری 798 به عنوان منزلگاه هنر معاصر پکن شناخته شده و در گذشته یکی از مهم ترین مجموعه های صنعتی چین محسوب می شد. در این مجموعه شاهد حضور سبک معماری آلمان شرقی در قالب یک استودیوی عالی هستیم. در این محل هنرمندانی مانند هوانگ روای (Huang Rui) و آی وی وی (Ai Weiwei) در دهه 90 میلادی آثار خود را خلق نموده اند. با گذر از این گالری ها و کافه زیبای این موزه شما به پارک دی (D-Park) رسیده و می توانید با یک محل تفریح که بر اساس سیستم معماری یکپارچه سازی دوره کمونیسم ساخته شده است، رو به رو شوید. از این محل می توانید به وسیله پلکانی به سمت بالای برج رفته چشم اندازی جالب از دودکش ها، دیگ های بخار، لوله های مختلف و سازه های غول پیکر فلزی که بی شباهت به مجموعه فیلم های steampunk نیستند، را در برابر خود داشته باشید.

مشاهده و ستایش هنرمندان اپرای پکن

یکی از آثار باستانی و مهم و قدیمی ترین سالن های اپرا در کشور چین، تالار اپرای پکن به آدرس: 220 XiheyanDajie, Xuanwu district; +86 010 8315 1649 است. این بنا در سال 1688 ساخته شده است. این سالن اپرا دارای کمتر از 100 جایگاه بوده و دارای پنلی چوبی است و در عین حال یکی از جالب ترین فضاهای فرهنگی پکن را شکل می دهد. این سالن با سبک عوام گرانه و پوپولیستی خود، توسط نخبگان خارجی سلسله چینگ و گروه هنرمندانی که از جنوب مهاجرت نموده بودند شکل گرفته و در سال 1790 میلادی جشن تولد هشتاد سالگی ملکه Qianlong در این محل برگذار شد.

لازم به ذکر است برای افراد خبره و کهنسال سبک فاضلانه kunqu نیز در این سالن اجرا می گردد. در این محل همچنین می توانید سبک کلاسیک Mei Lanfang را که توسط رهبر ارکستر چین Mei Lanfang در قرن بیستم ابداع و در بسیاری از نقاط دنیا ارائه شده است، مشاهده کنید.

منبع: الی گشت
انتشار: 15 مهر 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: batask.ir شناسه مطلب: 704

به "چشم نوازترین موزه های شهر پکن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چشم نوازترین موزه های شهر پکن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید