پیش بینی و آمارهای جالب از سفرهای هوایی در نوروز

به گزارش باتسک، بیش از یک میلیون مسافر بین روزهای 25 اسفند 94 تا دوم فروردین 95 به وسیله هواپیما جابجا شده اند و پیش بینی می گردد، حدود 3 میلیون مسافر تا 15 فروردین به وسیله حمل و نقل هوایی جابجا شوند.

از تاریخ 25 اسفند تا 2 فروردین سال 95، 9 هزار و 104 نشست و برخاست در فرودگاه های کشور اجرا شده است. براین اساس، فرودگاه مهرآباد بیشترین سهم را در تعداد نشست و برخاست ها به خود اختصاص داده است بطوریکه در این مدت 2 هزار و 516 نشست و برخاست هواپیما در این فرودگاه انجام گرفته است و 304 هزار و 436 مسافر از این طریق جابجاب شده اند.

پیش بینی و آمارهای جالب از سفرهای هوایی در نوروز

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات ویزای تحصیلی کانادا 2020 هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی کانادا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی کانادا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های کانادا انتخاب و طی کنید.

همچنین فرودگاه بین المللی امام خمینی(ره) با یک هزار و 417 نشست و برخاست و جابجایی بیش از 200 هزار مسافر در رتبه دوم قرار گرفته است و پس از آن فرودگاه بین المللی مشهد با یک هزار و 267 نشست و برخاست و جابجایی 180 هزار و 319 مسافر رتبه سوم را به خود اختصاص داده است.

مدیرکل دفتر نظارت بر شرکت های هواپیمایی، فرودگاه ها و موسسات هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه از زمان شروع سفرهای نوروزی(25 اسفند تا 15 فروردین) جابجایی حدود 3 میلیون مسافر به وسیله حمل و نقل هوایی پیش بینی می گردد، ادامه داد: به دلیل اجرای آزادسازی نرخ بلیت هواپیما، قیمت ها دیگر از سوی سازمان هواپیمایی مشخص نمی گردد و هر ایرلاین بسته به نوع خدمات و رقابت نسبت به نرخ گذاری بلیت اقدام می نماید که این نرخ ها بین ایرلاین های مختلف متغیر است.

مرتضی دهقان گفت: با توجه به اینکه نوروز سال جاری، نخستین نوروز بعد از اجرای آزادسازی نرخ بلیت هواپیما بود؛ جلسات متعدد با شرکت های هواپیمایی، انجمن شرکت های هواپیمایی و انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی تقریبا از حدود 3 ماه گذشته برگزار گردید و درخواست کردیم تا حد امکان بلیت به صورت مستقیم از طرف ایرلاین ها به متقاضیان عرضه گردد.

وی با بیان اینکه تمام شرکت های هواپیمایی ملزم شدند تا نرخ مسیرهای پروازی خود را در سایت شرکت خود درج نمایند، اضافه نمود: همچنین به دفاتر خدمات مسافر هوایی(آژانس ها) اعلام کردیم نرخ بلیت هایی که به مسافران عرضه می نمایند دقیقا باید همان نرخ مشخص شده توسط ایرلاین ها باشد.

دهقان اضافه نمود: با دستگاه های نظارتی هماهنگی های لازم اجرا شده تا بلیت هواپیما با نرخ های مشخص شده توسط هر شرکت هواپیمایی به فروش برسد و در صورتی که آژانسی نسبت به فروش بلیت با نرخ غیر از نرخ شرکت هواپیمایی اقدام کند با آن برخورد خواهد شد که البته طبق گزارش هایی که از سطح بازار دریافت کردیم با یک رضایتمندی نسبی در این بخش روبرو بودیم و شرایط فروش بلیت در شرایط مناسب و ایده آل قرار گرفته است.

مدیر کل دفتر نظارت بر شرکت های هواپیمایی، فرودگاه ها و موسسات هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه همچنان ظرفیت خالی در بعضی پروازها وجود دارد اضافه نمود: در ایام پیک مسافری که تقاضا برای مقاصد کیش، مشهد و قشم زیاد است، بیشتر پروازهای برگشت از این مقاصد با ظرفیت خالی باز می گردند بنابراین مسافران این مناطق به راحتی می توانند بلیت های خود را تهیه نمایند.

وی درباره شرایط فرودگاه ها نیز از آمادگی تمام فرودگاه های کشور برای ارائه خدمات به مسافران اطلاع داد و درباره حقوق مسافران در پروازهای داخلی نیز گفت: تمام شرکت های هواپیمایی دستورالعمل حقوق مسافر در پروازهای داخلی را رعایت می نمایند البته در مواردی وجود داشته که مسافران نسبت به عدم پذیرایی بعد از تاخیر دو ساعت شکایت داشتند که با پیگیری های به عمل آمده شرکت مربوطه اعلام نموده که در صورت پذیرایی پرواز با تاخیر بیشتری روبرو می شد.

دهقان اضافه نمود: اگر هم در شرایطی مسافری به سازمان هواپیمایی مراجعه کند و مدعی باشد که حقوق وی در برابر تاخیر یا ابطال پرواز رعایت نشده پیگیری های لازم انجام شده و از شرکت هواپیمایی مربوطه حقوق وی مطالبه شده است.

منبع: الی گشت
انتشار: 26 بهمن 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: batask.ir شناسه مطلب: 1118

به "پیش بینی و آمارهای جالب از سفرهای هوایی در نوروز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیش بینی و آمارهای جالب از سفرهای هوایی در نوروز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید