وظیفه حفاظت و نگهداری از پل خاتون کرج بر عهده شهرداری است

به گزارش باتسک، میراث آریا/ براساس آخرین اخبار بدست آمده، وظیفه حفاظت و نگهداری از پل خاتون کرج بر عهده شهرداری است.

وظیفه حفاظت و نگهداری از پل خاتون کرج بر عهده شهرداری است

فریدون محمدی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان البرز درباره خبر سقوط مرگبار از پل تاریخی خاتون بیان نمود: بلافاصله پس از اطلاع از این اتفاق، معاون گردشگری به همراه فرمانده یگان حفاظت و مدیر حراست به محل حادثه اعزام شدند. بعلاوه نیروی انتظامی و پلیس آگاهی در محل به آنالیز علت مرگ و تشخیص هویت پرداخت و تا به امروز درباره علت فوت اعلام رسمی صورت نگرفته است.

او اضافه کرد: تا زمانیکه علت دقیق سقوط از سوی مراجع رسمی اعلام نشود، نمیتوان در این زمینه موضعی گرفت که علت این اتفاق چه بوده است. البته شرایط پل بگونه ای نیست که محل تردد باشد و نیازی به هشدار ندارد، هر کسی می داند که اگر برود، خواهد مرد.

به گفته مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان البرز این پل که مربوط به دوره سلجوقی و صفویه است، از آذر سال گذشته از وسط شکاف برداشته و براساس صورت جلسه ستاد بحران شهرستان وظایف حفاظت، نگهداری و نصب تابلوهای هشدار دهنده به شهرداری محول شده است.

محمدی با بیان اینکه مسئولیت بازسازی و نظارت بر اقدامات سایر دستگاه ها به میراث فرهنگی واگذار شده، ادامه داد: براساس این صورت جلسه میراث فرهنگی، استانداری و شهرداری هر یک موظف به پرداخت 500 میلیون تومان شدند که تنها میراث فرهنگی در همان زمان این مبلغ را برای بازسازی پل واریز کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان البرز توضیح داد: این مبلغ در همان زمان برای بازسازی پل هزینه شد و ادامه عملیات بازسازی منوط به تامین اعتبارشد. شهرداری هنوز پولی پرداخت ننموده و استانداری نیز اخیرا در اعتبارات مربوط به 1400 آن را ابلاغ نموده است.

محمدی بعلاوه به اعتبار 600 میلیون تومانی اشاره نمود و گفت: میراث فرهنگی از محل اسناد خزانه 600میلیون تومان اعتبار را برای بازسازی پل بتازگی ابلاغ نموده است.

او درباره ادامه عملیات بازسازی شرح داد: تا زمان فصل بازسازی و خشک شدن زمین عملیات متوقف است و با فرارسیدن فصل بازسازی در بهار عملیات را از نو شروع خواهیم کرد.

منبع: همگردی
انتشار: 19 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 19 اردیبهشت 1401 گردآورنده: batask.ir شناسه مطلب: 2637

به "وظیفه حفاظت و نگهداری از پل خاتون کرج بر عهده شهرداری است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وظیفه حفاظت و نگهداری از پل خاتون کرج بر عهده شهرداری است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید