ورود به غار یخی چما در کوهرنگ ممنوع شد

به گزارش باتسک، سرپرست فرمانداری کوهرنگ از ممنوع بودن ورود به کانون گردشگری غار یخی چما در این شهرستان اطلاع داد.

ورود به غار یخی چما در کوهرنگ ممنوع شد

به گزارش خبرنگاران به نقل از باشگاه خبرنگاران، بهنام چراغ پور گفت: ورود هرگونه مسافر، جهانگرد و افراد دیگر به کانون جهانگردی غار یخی چما در این شهرستان ممنوع شده است.

سرپرست فرمانداری کوهرنگ اضافه نمود: با توجه به گرمی هوا، کاهش قطر یخ ها و ذوب شدن برف ها خطر شکستگی و ریزش بخش هایی از یخچال دائمی و طبیعی غار یخی چما وجود دارد.

چراغ پور اضافه نمود: اطلاع رسانی لازم در مورد ممنوعیت ورود به کانون جهانگردی غار یخی چما انجام و تابلوهای هشداردهنده و اخطاردهنده در این مکان نصب شده است.

او ادامه داد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و لزوم کوشش برای قطع زنجیره انتقال آن، سایر کانون ها، مناطق و جاذبه های جهانگردی شهرستان کوهرنگ در استان چهارمحال و بختیاری نیز تعطیل و هرگونه خدمات رسانی به مسافران و جهانگردان در آنها ممنوع است.

چراغ پور با اشاره به وجود یخچال های طبیعی دیگر مانند هفت تنان و زردکوه در شهرستان کوهرنگ یادآور شد: صعود به این قله ها فقط از سوی کوه نوردان با تجهیزات تخصصی انجام می گردد.

او با اشاره به ریزش بخش هایی از یخچال طبیعی غار یخی چما در سال های گذشته و کشته و زخمی شدن تعدادی از هم وطنان اظهار کرد: هم اکنون شرایط این یخچال طبیعی بسیار خطرناک و امکان تکرار حوادث تلخ و ناگوار در آن زیاد است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 20 مهر 1399 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: batask.ir شناسه مطلب: 1779

به "ورود به غار یخی چما در کوهرنگ ممنوع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ورود به غار یخی چما در کوهرنگ ممنوع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید