واکنش انجمن جهانی فوتبال پنج نفره به حذف ایران از پارالمپیک توکیو

به گزارش باتسک، جواد فلفلی در گفتگو با خبرنگاران با ابراز تاسف از اینکه تیم ملی فوتبال پنج نفره با وجود سهمیه ای که برای حضور در پارالمپیک توکیو داشت از اعزام به این بازی ها منع شد، گفت: مسئولان پارالمپیک ایران هیچ شانسی برای نتیجه گیری من و شاگردانم در توکیو قائل نبودند در حالیکه مسئولان جهانی مرتبط با فوتبال پنج نفره ایران را جزو مدال آوران قطعی بازی ها پیش بینی کرده بودند.

واکنش انجمن جهانی فوتبال پنج نفره به حذف ایران از پارالمپیک توکیو

وی در این زمینه به ایمیلی که از اولریش مسئول انجمن جهانی فوتبال پنج نفره داشت، اشاره کرد و گفت: اخیراً از وی ایمیلی دریافت کردم. وی نسبت به حذف ایران از پارالمپیک توکیو ابراز تاسف داشت و اینگونه گفته بود که ما در انجمن جهانی به مدال آوری ایران در توکیو اطمینان صد درصدی داشتیم.

سرمربی تیم ملی فوتبال پنج نفره با یادآروی اینکه تیمش در پارالمپیک 2016 ریو صاحب مدال نقره شد، اعلام نمود: طبق اعلام مسئول آلمانی انجمن جهانی فوتبال پنج نفره، پیش بینی این انجمن اینگونه بوده که ایران قطعاً فینالیست پارالمپیک توکیو می شود و حداقل از نایب قهرمانی خود دفاع می کند.

فلفلی شرح داد: مسئولان کمیته ملی پارالمپیک ایران در کنار رشته هایی مانند گلبال و تیراندازی و وزنه برداری و.... در مورد فوتبال پنج نفره هم کارشناسی می کنند و تصمیم به حذف ایران می گیرند در حالیکه مسئولان جهانی فوتبال پنج نفره که متخصص این حوزه و رشته هستند، نظری کاملاً مخالفت مسئولان خودمان دارند. من در جریان پارالمپیک ریو هم نشستی با آقای اولریش داشتم که اتفاقاً آقای اشرفی دبیرکل وقت کمیته پارالمپیک ایران هم در آن حضور داشت. در همان نشست، وی (اولریش) تاکید داشت که فوتبال پنج نفره ایران قطب آسیا به حساب می آید.

وی با ابراز تاسف از اینکه برای مسابقات فوتبال پنج نفره بازی های پارالمپیک توکیو تیمی جایگزین ایران شده که سهمیه لازم را کسب نکرده بود، گفت: پیش از اینکه مهلت مقرر برای اعلام آمادگی قطعی ایران به پایان برسد، نشستی یک ساعت و نیمه با رئیس کمیته پارالمپیک داشتم اما متاسفانه این نشست مفصل هم برای حقانیت ما به نتیجه نرسید.

سرمربی تیم ملی فوتبال پنج نفره در پاسخ به اینکه با این شرایط به همکاری با این تیم ادامه خواهید داد؟، گفت: فعلاً که از تیم ملی فوتبال پنج نفره جز یک نام، چیزی باقی نمانده است. تا دو سال آینده هم این تیم هیچ برنامه ای ندارد. معین نیست تا آن زمان بازیکنان این تیم با برخوردی که با آنها شده، چه وضعیتی داشته باشند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 8 فروردین 1399 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: batask.ir شناسه مطلب: 1240

به "واکنش انجمن جهانی فوتبال پنج نفره به حذف ایران از پارالمپیک توکیو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش انجمن جهانی فوتبال پنج نفره به حذف ایران از پارالمپیک توکیو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید