نقد کتاب هنر ظریف بی خیالی در شهر کتاب

به گزارش باتسک، کتاب هنر ظریف بی خیالی نوشته مارک منسون با ترجمه رشید جعفرپور در شهرکتاب نقد می گردد.

نقد کتاب هنر ظریف بی خیالی در شهر کتاب

انتشارات کرگدن اخیرا کتاب هنر ظریف بی خیالی نوشته مارک منسون با ترجمه رشید جعفرپور را منتشر نموده است. کتابی که خیلی زود طی یک سال چهار بار تجدید چاپ شد و این یعنی استقبال خوب مخاطب از کتابی جدی. این کتاب اگرچه در رده کتاب های خودیاری طبقه بندی می گردد اما از آنجایی که موضع منتقدانه ای نسبت به روینمودهای رایج در این گونه کتاب ها دارد، از سطح کتاب های خودیاری موجود فراتر می رود. همان گونه که در عنوان فرعی کتاب آمده است، نویسنده رویکردی نامتعارف و اگر بگردد گفت منفی به موضوع خوب زیستن دارد، رویکردی که همان قدر از بصیرت های سنت های دینی و عرفانی بهره می گیرد که از بصیرت های موج سوم رفتاردرمانی.

مارک منسون نشان می دهد که در عصر حاضر چگونه جستجوی صریح ایده آل هایی مانند شادکامی، امید و آرامش شخص را از زندگی شاد و آرام و امیدوار محروم نموده است. نویسنده با یاری دریافت از شیوه های مختلف روایی و با لحنی صمیمی می کوشد در عین دوری از شگردهای کتاب های انگیزشی چشم اندازی دست یافتنی از یک زندگی خوب را برای خواننده ترسیم کند.

نشست هفتگی شهر کتاب در روز سه شنبه 31 اردیبهشت ساعت 16 و 30 دقیقه به نقد و آنالیز کتاب هنر ظریف بی خیالی اختصاص دارد که با حضور دکتر مهرنوش اثباتی، دکتر بابک عباسی و رشید جعفرپور در مرکز فرهنگی شهر کتاب واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمد قصیر (بخارست)، نبش کوچه سوم برگزار می گردد

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 2 مرداد 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: batask.ir شناسه مطلب: 515

به "نقد کتاب هنر ظریف بی خیالی در شهر کتاب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نقد کتاب هنر ظریف بی خیالی در شهر کتاب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید