مرگ جعلی چهره های مشهور در الگوریتم توییتر

به گزارش باتسک، اما هر کس که روی آن کلیک کند متوجه می گردد که این هشتگ چیزی جز شوخی فریبنده ای برای استهزای کسانی که روی این موضوع متمرکز می شوند نیست.

مرگ جعلی چهره های مشهور در الگوریتم توییتر

ترند های توییتر با استفاده از الگوریتم به وجود می آیند

کاربران توییتر که در روز های اخیر به این شبکه اجتماعی سرزده اند، احتمالا پیغام های مربوط به هشتگ #RIPJeffBezos را در نوار ترند (موضوعاتی که بیشتر مورد بحث قرارگرفته اند)، مشاهده نموده اند.

نوار ترند، موضوعاتی را که بحث برانگیز بوده است و مورد علاقه مخاطبان قرارگرفته به طور مرتب نشان می دهد. به محضی که بحث ها آغاز می گردد، موضوعات به سرعت به بالای صفحه منتقل می شوند. به عنوان مثال، خبر جعلی مرگ جف بزوز، رییس شرکت آمازون، پس از انتشار در راس فهرست ترند های آمریکا نهاده شد.

عنوان این هشتگ ممکن است هر کسی را به این اشتباه دچار کند که این فرد مرده است، چون معمولا چنین خبر هایی درست است. اما هر کس که روی آن کلیک کند متوجه می گردد که این هشتگ چیزی جز شوخی فریبنده ای برای استهزای کسانی که روی این موضوع متمرکز می شوند نیست.

به نظرمی رسد که الن دگنرز، کمدین آمریکایی آغاز کننده این ترند بود. در ماه های اخیر همه افرادی که با دگنرز کارنموده اند از رفتار آزاردهنده اش شکایت داشته اند. هرچند ردیابی نقطه آغاز ترند ها سخت است، اما به نظرمی رسد که با پیشنهادی که این خانم کمدین درباره عدم حضورش در تلویزیون مطرح نموده آغاز شده است.

با محبوب تر شدن این هشتگ، کاربران تصاویر وهم آلودی را منتشر می کردند، از جمله تصاویر کسانی که به درجات مختلف به دگنرز شباهت داشتند و پیغام های طنزآمیزی درباره مرگ احتمالی او می نوشتند. خیلی زود، کاربران آغاز به استفاده از این هشتگ برای افراد دیگر، از جمله ملکه و جف بزوز کردند.

ترند های توییتر با استفاده از الگوریتم به وجود می آیند. به این صورت که کلمات و عبارات خاصی در سایت جست وجو می گردد که محبوبیت آن ها در حال افزایش است. این به معنای آن است که تقریبا به سادگی، با چند بار انتشار عامدانه یا سهوی یک پیغام، می توان با این الگوریتم بازی کرد.

به این ترتیب، سرفصل موضوعات مهمی که ترند شده و به طور وسیع مورد بحث قرارگرفته، در راس نوار ترند سایت قرارمی گیرد. هم چنین، اجازه می دهد که پست های عجیب وغریب، التهاب برانگیز و کینه توزانه در این سایت ترند شوند و هشتگ هایی در این نوار قراربگیرند که هیچ تاییدی از جانب توییتر ندارند.

به دلیل جعلی و غیرمعمول بودن این موضوعات، افراد بیشتری به سراغ این بحث رفتند تا یادآور شوند که این موضوع نباید ترند گردد. اما همین کار موجب شد که به دلیل افزایش استفاده از هشتگ، موضوع بیشتر دیده گردد و در راس فهرست ترند ها قرارگیرد.

شوخی درباره مرگ و خبر های شوکه کننده، موضوع خوبی برای کسانی است که قصد دیده شدن در شبکه های اجتماعی را دارند.

منبع: ایندیپندنت

منبع: فرادید
انتشار: 21 شهریور 1399 بروزرسانی: 4 مهر 1399 گردآورنده: batask.ir شناسه مطلب: 1708

به "مرگ جعلی چهره های مشهور در الگوریتم توییتر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرگ جعلی چهره های مشهور در الگوریتم توییتر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید