مرمت میدان حسن آباد تهران اوایل سال آینده به اتمام می رسد

به گزارش باتسک، ایرنا- بنابراعلام مجری طرح مرمت و بازسازی میدان حسن آباد، کار مرمت این میدان که از 30 مهر سال جاری شروع شده است، اوایل سال آینده به اتمام می رسد.

مرمت میدان حسن آباد تهران اوایل سال آینده به اتمام می رسد

جهت دریافت خدمات تعمیرات ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید.

به گزارش روز چهارشنبه از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان زیباسازی شهر تهران، مهدی جاهد شرح داد: طی دو روز آینده مرمت سقف های میدان حسن آباد که به دلیل بارندگی های اخیر متوقف شده بود آغاز می گردد و پیش بینی می کنیم که تا انتها امسال کار مرمتی کل دیوارها تمام گردد.

وی با بیان اینکه تیم کاری آماده فعالیت هستند و چون آغاز کار همزمان با بارندگی ها است زمان بیشتری را باید لحاظ کنیم، اضافه کرد:کار مرمت و بازسازی میدان حسن آباد زیر نظر شهرداری، سازمان میراث فرهنگی و سازمان زیباسازی شهر تهران پیش می رود.

به گفته مجری این طرح، قرار است شغل های تجاری در قالب امور فرهنگی ایجاد کنیم یعنی رستوران های سنتی، هتل آپارتمان برای گردشگران و … بسازیم و دیگر کارهای غیرمرتبط با فرهنگ در اطراف میدان حسن آباد انجام نگردد.

جاهد گفت: قرار است یاری های اقتصادی از سوی شهرداری و سازمان میراث فرهنگی برای مرمت میدان حسن آباد انجام و مجوزهای لازم گرفته گردد تا اوایل سال آینده کار را به اتمام برسانیم.

شامگاه 26 تیرماه امسال بخشی از ساختمان های ضلع شمال غربی میدان حسن آباد در حالی در نتیجه آتش گرفتگی کارگاه ابزار آلات و یراق در آتش سوخت که 2 سال پیش نیز چنین حادثه ای در ضلع جنوبی آن در انبار نخ کاموا اتفاق افتاده بود.

تخریب 2 گنبد این میدان از جمله خسارت آتش سوزی اخیر اعلام شده است.

میدان حسن آباد در بافت تاریخی شهر تهران و در محل تقاطع خیابان امام خمینی (سپه) با خیابان های حافظ و وحدت اسلامی (شاهپور) واقع شده و بخشی از بافت تاریخی و سنتی تهران قاجاری است.

این میدان و ساختمان های گنبدی پیرامونش در سال 1309 بهره برداری و 16 فروردین 1377 با شماره ثبت 1977 به عنوان یکی از آثار ملی ایران ثبت شد.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 23 آبان 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: batask.ir شناسه مطلب: 850

به "مرمت میدان حسن آباد تهران اوایل سال آینده به اتمام می رسد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرمت میدان حسن آباد تهران اوایل سال آینده به اتمام می رسد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید