قطر: وقوع جنگ جدید در منطقه به ضرر تمام دنیا است

به گزارش باتسک، سخنگوی وزارت خارجه قطر با اشاره به اینکه هیچ نشانه ای درباره اقدام نظامی علیه ایران وجود ندارد، گفت وقوع جنگ در منطقه به ضرر تمام دنیا است.

قطر: وقوع جنگ جدید در منطقه به ضرر تمام دنیا است

با تور قطر از مروارید خلیج فارس دیدن کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، لؤلؤة الخاطر سخنگوی وزارت خارجه قطر امروز (پنجشنبه) گفت که همه طرف ها از وزارت خارجه آمریکا، کاخ سفید و وزارت خارجه ایران گرفته تا کشورهای همسایه هیچکس نشانه ای از اقدام نظامی علیه ایران نمی بینند.

الخاطر درباره موضع قطر در مورد مناقشات بین آمریکا و ایران و احتمال وقوع درگیری بین آن ها گفت: بهتر است به عقب برگردیم و نگاه فراگیرتر و دنیای به این قضیه داشته باشیم. اگر همه امور به سمت اقدام نظامی پیش برود در آن صورت همه دنیا از آن متأثر می گردد، قطر به تنهایی 30 درصد گاز مایع دنیا را در اختیار دارد و اگر صادرات گاز متوقف گردد در آن صورت چه اتفاقی برای قیمت نفت و گاز مایع خواهد افتاد؟ چه اتفاقی برای ژاپن که 60 درصد مایحتاج گاز مایع خود را از قطر می خرد و حتی برای عربستان که 30 درصد گاز از قطر خریداری می نماید، خواهد افتاد؟ چه اتفاقی برای بقیه کشورها اعم از هند، سنگاپور، چین، کره جنوبی و غیره می افتد؟

وی با اشاره به اینکه پیامدها و عواقب هرگونه اقدام نظامی دامن گیر همه خواهد بود، شرح داد چرا دائما از موضع قطر درباره این مسئله سوال می گردد و حال آنکه همه جامعه دنیای از آن متأثر خواهند شد.

به نوشته روزنامه قطری الشرق این مقام قطری توضیح داد که وزارت خارجه آمریکا، کاخ سفید و وزارت خارجه ایران به طور واضح گفته اند که هیچ کس خواستار اقدام نظامی نیست و حتی کشورهای همسایه نیز اگر نشانه ای درباره اقدام نظامی می دیدند مواضع خود را به صورت گسترده تغییر می دادند.

الخاطر در پاسخ به این سوال که آیا قطر از آمریکا برای عدم حمله به ایران از خاک قطر درخواست نموده است، گفت: مسئولان (قطر) چنین پیشنهادی ننموده اند و اظهارنظر درباره مسائل فرضی که هنوز مطرح نشده است، سخت است.

خ

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 3 آبان 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: batask.ir شناسه مطلب: 782

به "قطر: وقوع جنگ جدید در منطقه به ضرر تمام دنیا است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قطر: وقوع جنگ جدید در منطقه به ضرر تمام دنیا است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید