قدردانی رئیس دانشگاه پکن از حداد عادل

به گزارش باتسک، خبرنگاران: رئیس دانشگاه پکن طی نامه ای از پیغام تسلیت حدادعادل به مناسبت درگذشت بنیانگذار رشته زبان و ادبیات فارسی در چین، تشکر کرد.

قدردانی رئیس دانشگاه پکن از حداد عادل

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرنگاران، پس از پیغام تسلیت غلامعلی حدادعادل، رئیس بنیاد سعدی به مناسبت درگذشت پروفسور جان هونین، بنیان گذار رشته زبان و ادبیات فارسی در چین و استاد این رشته در دانشگاه پکن، رییس این دانشگاه نیز در پاسخ، پیغام تشکر خود را خطاب به دکتر حدادعادل ارسال کرده که متن آن به توضیح ذیل است:

جناب آقای غلامعلی حدادعادل

ریاست محترم فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی و بنیاد سعدی

با عرض سلام

از تسلیت جنابعالی بسیار تشکر می نمایم. به عنوان یکی از اساتید برجسته زبان و ادبیات فارسی و بنیانگذار این رشته در چین، درگذشت پرفسور مرحوم جان هونین برای دانشگاه پکن و تدریس پژوهش های زبان و ادبیات فارسی در چین بسیار متأثر کننده است. این استاد تمامی عمر خود را در جهت تحقیقات زبان و ادبیات فارسی سپری و آثار فراوانی در این زمینه تالیف کرده است. ترجمه های شاهکار ادبیات فارسی این استاد، از جمله شاهنامه فردوسی، گلستان و بوستان سعدی، رباعیات خیام و غیره نه تنها برای محققان زبان و ادبیات فارسی در چین بی نهایت مفید است، بلکه به وسیله این آثار مردم چین با دانش های درخشان و جذابیت خاص ادبیات فارسی و فرهنگ ایران نیز آشنا شده اند. پرفسور مرحوم جان هونین هم سرمشق اساتید زبان و ادبیات فارسی دانشگاه پکن هستند و هم پل دوستی بین مردم چین و ایران.

نامه تسلیت جنابعالی را به خانواده و همکاران این استاد بزرگوار رسانده و مجدداً از لطف و محبت شما بسیار سپاسگزاریم.

لین جان هوا، رئیس دانشگاه پکن ، 24 مارس، 2015

منبع: تسنیم
انتشار: 26 دی 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: batask.ir شناسه مطلب: 1029

به "قدردانی رئیس دانشگاه پکن از حداد عادل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قدردانی رئیس دانشگاه پکن از حداد عادل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید