فرودگاهی فراتر از تصور بنام چانگی سنگاپور

به گزارش باتسک، در سفر به سنگاپور، فرودگاه چانگی ششمین فرودگاه شلوغ دنیا در پروازهای بین المللی ،میزبان شما خواهد بود. این فرودگاه، سال گذشته 55 میلیون نفر را جابجا کرد که همگی به صورت پیش فرض جزو مسافران بین المللی بودند. زمانی که پایانه شماره 5 در چانگی شرقی در کنار پایانه شماره 4 که در سال 2017 افتتاح خواهد شد، آغاز به کار نمایند، ظرفیت کل فرودگاه به 135 میلیون مسافر در سال خواهد رسید. با تکمیل فرودگاه، صندلی آن در فهرست شلوغ ترین فرودگاه های دنیا خیلی سریع ارتقاء می یابد. در حال حاضر، این فرودگاه به لحاظ ترافیک مسافری با احتساب مسافران داخلی و بین المللی هفدهمین فرودگاه شلوغ دنیا است. در مقابل، فرودگاه جدیداستانبول در آستانه تبدیل شدن به شلوغ ترین فرودگاه دنیا با افتتاحش در سال 2018 و ظرفیت 150 میلیون مسافر است. از طرف دیگر، فرودگاه جدید دُبی خود را برای 240 میلیون مسافر در سال آماده می نماید.

فرودگاهی فراتر از تصور بنام چانگی سنگاپور

همراه ما باشید تا با تور سنگاپور از توسعه‌یافته ترین کشور آسیا دیدن کنید.

پایانه شماره 5 فرودگاه چانگی در زمان تکمیل، به تنهایی ظرفیت 50 میلیون مسافر در سال را خواهد داشت و البته مجهز به باند سومی می گردد که به دو باند موجود متصل خواهد شد.فرودگاه چانگی با 116 شهر و 29 کشور در آسیا-اقیانوسیه و 320 شهر و 70 کشور در اقصی نقاط دنیا در ارتباط است. هر گونه تغییر یا بهبودی در وضعیت این فرودگاه بر پرواز مسافران بسیاری در منطقه و یکی از هر 100 شرکت هواپیمایی مربوطه تأثیر بسزایی می گذارد. تجربه سفر با فرودگاه چانگی که حدود 500 جایزه گوناگون را از آن خود نموده است، یاری شایانی به شکل گیری نه تنها خود فرودگاه، بلکه تمامی برندهای سنگاپور نموده است. در حالی که این فرودگاه آخرین تمهیداتش برای تکمیل پایانه شماره 4 در سال بعد را انجام می دهد، آغاز به برنامه ریزی برای چانگیِ شرقی نموده است که یک زمین 1000 هکتاری در شرق فرودگاه است. این قسمت جدید یک پایانه بسیار بزرگ و تأسیسات هوایی دارد که تقریبا هر دوی آنها به اندازه دیگر پایانه های این فرودگاه هستند. چانگی شرقی برای افتتاح در اواخر دهه 2020 برنامه ریزی شده است که به 4 پایانه دیگر متصل شده تا فرودگاهی بزرگ و واحد را تشکیل دهند.

هدف از احداث چانگی شرقی، گسترش و متحدسازی فرودگاه و یاری به حمل و نقل ده ها میلیون مسافر در سرتاسر آسیای جنوب شرقی با توجه به افزایش ظرفیت چانگی در دهه آینده است. نایب رئیس ارشد پروژه فرودگاه چانگی شرقی، چوی دا ون می گوید:

در حالی که این پروژه، بزرگ ترین پایانه ما تا به امروز است، اصل اساسی ما، یعنی ارائه تجربه ای خوب و گرم از سفر به مسافران، تغییر نخواهد کرد، همان طور که در دیگر پایانه های ما شاهد آن بوده اند.

او همچنین ادامه می دهد:

در طراحی این پایانه جدید به مواردی همچون بخش های مجزا که مسافران نیازی به راه رفتن های طولانی داخل فرودگاه نداشته باشند و نیز ورودی های یکپارچه برای رفتن از قسمتی به قسمت دیگر توجه ویژه ای داشته ایم. از لحاظ امکانات و محیط پیرامون، موقعیت های بسیاری فراهم آورده ایم که در این پروژه محقق خواهند شد. قطعا برای بالا بردن سطح فرودگاه چانگی در این پایانه، از ایده های خلاقانه تری بهره خواهیم برد.

فرودگاه چانگی فقط یک فرودگاه برای مردم سنگاپور نیست؛ بلکه محل ملاقات برای قرارها و مکانی برای گذراندن تعطیلات آخر هفته نیز هست.

این فرودگاه یک باغ پروانه و چندین باغ و گلخانه دیگر دارد. همچنین یک سالن سینمای 24 ساعته، چندین هتل که اتاق های ساعتی در اختیار شما می گذارند و جدیدترین یوتل (هتل های زنجیره ای که بخاطر اتاق های کوچک و جمع وجورشان معروف اند) که برای آغاز به کار در پایانه شماره 4 برنامه ریزی شده است. یک استخر روباز نیز در این فرودگاه وجود دارد. این ها تنها بخشی از امکانات لوکس این فرودگاه هستند.

اگر مسافران به هر دلیلی نتوانند در داخل شهر غذای مورد علاقه شان را بخورند، می توانند در دکه - رستوران غذای محلی سنگاپور ،هر نوع غذایی را امتحان نمایند که 12 تای آنها غذای ملی سنگاپور هستند. در سرتاسر فرودگاه حدود 160 رستوران وجود دارد.

اینترنت پر سرعت و نامحدود وای-فای (Wi-Fi) در کل فرودگاه وجود دارد. چندین باجه اطلاعات در سراسر پایانه قرار دارند که رمز اتصال به اینترنت بی سیم وای-فای را در اختیار کاربران می گذارد. ایستگاه های زیادی برای شارژ تلفن همراه، تبلت، لپ تاپ و… در این فرودگاه گنجانده شده اند.

فرودگاه چانگی حدود 350 فروشگاه و مغازه در سرتاسر ترمینال دارد. سقف های بلند فرودگاه، شکل و شمایل یک پاساژ را به آن داده و بیش از اینکه شبیه فرودگاه باشد، شبیه مرکز خرید است که به طور کلی، فضای فرودگاه را بزرگ تر و بازتر نشان می دهد.

منبع: الی گشت
انتشار: 7 مهر 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: batask.ir شناسه مطلب: 664

به "فرودگاهی فراتر از تصور بنام چانگی سنگاپور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرودگاهی فراتر از تصور بنام چانگی سنگاپور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید