عواقب فروش بدون نسخه و مصرف خودسرانه آنتی بیوتیک ها

به گزارش باتسک، به گزارش خبرنگاران، میرمجید مصلایی، در آستانه برگزاری کنگره بین المللی ارتقاء خدمات آزمایشگاهی، گفت: در حوزه بین الملل این کنگره خوشبختانه توانستیم حمایت های علمی چندین انجمن معتبر بین المللی از جمله IFCC ، انجمن بیوشیمی ترکیه، انجمن بیماری های عفونی اروپا و انجمن آزمایشگاه های اروپا EFLM را جلب کنیم.

عواقب فروش بدون نسخه و مصرف خودسرانه آنتی بیوتیک ها

وی اضافه نمود: مهمانان و سخنرانان خارجی این کنگره از کشورهایی همچون کانادا، ترکیه، هلند، انگلیس، افریقا، آمریکا، ایتالیا، فرانسه و آلمان حضور می یابند که جمعا حدود 16 مهمان هستند.

نایب رئیس سابق انجمن دکتری علوم آزمایشگاهی با اشاره به اینکه این کنگره 29 فروردین تا اول اردیبهشت 98 در سالن همایش های بین المللی برج میلاد با حضور اساتید و صاحبنظران برجسته برگزار می گردد، گفت: چندین کارگاه آموزشی نیز در حوزه آزمایشگاه برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: آزمایشگاه بالینی و مسئولیت پذیری، تعهد اجتماعی، آزمایشگاه بالینی و پیوند اعضا، آزمایشگاه بالینی و آلرژی، آزمایشگاه بالینی و علت شناسی ناباروری مردان و آزمایشگاه بالینی و ژنتیک از محورهای این کنگره است.

دبیر بخش بین الملل کنگره ارتقاء خدمات آزمایشگاهی، اضافه نمود: آزمایشگاه بالینی و سم شناسی، آزمایشگاه بالینی و سازمان های بیمه گر، آزمایشگاه بالینی و استانداردهای ملی و چالش ها و راهکارها، آنالیز مسائل صنفی آزمایشگاه ها و همچنین موضوع اخلاق و حقوق در آزمایشگاه بالینی از دیگر محورهای اصلی این همایش است.

وی با اشار به اینکه بقایای آزمایشگاه بالینی در بحران، عفونت های بیمارستانی و عفونت های منتشره قارچی از دیگر محورهای این کنگره به شمار می رود، گفت: امروزه عفونت های بیمارستانی در سراسر جهان فراگیر شده و مقاومت میکروبی در برابر آنتی بیوتیک ها مساله جدی است.

مصلایی اضافه نمود: مصرف خودسرانه آنتی بیوتیک و فروش آزاد و بدون نسخه آن در داروخانه ها به مقاومت میکروبی دامن زده که آزمایشگاه در شناسایی و مدیریت عفونت بیمارستانی می تواند نقش موثری داشته با شد. بر همین اساس یکی از محورهای اصلی این کنگره به این موضوع اختصاص داده شده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 17 خرداد 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: batask.ir شناسه مطلب: 443

به "عواقب فروش بدون نسخه و مصرف خودسرانه آنتی بیوتیک ها" امتیاز دهید

1 کاربر به "عواقب فروش بدون نسخه و مصرف خودسرانه آنتی بیوتیک ها" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عواقب فروش بدون نسخه و مصرف خودسرانه آنتی بیوتیک ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید