زنگ خطر مسائل ارتفاعات جنوبی مشهد در مستند نفس خوار به صدا درمی آید

به گزارش باتسک، کارگردان مستند نفس خوار گفت: این مستند زنگ خطر را درباره بعضی مسائل ارتفاعات جنوبی مشهد پس از احداث کمربند جنوبی برای مسئولان به صدا درمی آورد.

زنگ خطر مسائل ارتفاعات جنوبی مشهد در مستند نفس خوار به صدا درمی آید

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، عصر امروز از مستندی با عنوان نفس خوار در حسینیه هنر مشهد رونمایی شد. این مستند درباره اتفاقاتی است که در پی احداث پروژه کمربند جنوبی در ارتفاعات جنوبی مشهد اتفاق افتاده است.

علی سلمانی، کارگردان این مستند در مصاحبه با خبرنگار دانشگاه خبرنگاران بیان نمود: این سوژه اولین بار زمانی به ذهنم رسید که در جمع خانواده درباره نبود آب، برق و گاز و دیگر خدمات شهری در یک روستا در یکی از بهترین نقاط شهری مشهد صحبت شد.

سلمانی بیان نمود: این روستا، قلعه سرهنگ نام دارد و پس از پژوهش و مصاحبه های مفصل با بعضی از فعالان شهری متوجه شدیم که مشکل اصلی بسیار فراتر از نبود امکانات است.

این مستندساز مشهدی اضافه کرد: در این زمان با ابرمساله ای به اسم ارتفاعات جنوبی مشهد برخوردم و متوجه شدم که محمد سرشت، یکی دیگر از فعالان مستندساز مشهدی، نیز دغدغه این موضوع را دارد.

وی با بیان اینکه در این مستند سلسله مسائل و سرفصل های مسائلی که در ارتفاعات جنوبی مشهد اتفاق افتاده و در حال رخ دادن است، بیان شده، گفت: کوشش نموده ایم که مسائل محیط زیستی و عدالت اجتماعی را در این مساله نشان دهیم و همچنین تعارض منافع افراد و مسئولان را در این منطقه بکر که متعلق به همه مردم مشهد است، نمایان کنیم.

سلمانی گفت: در این مستند صرفا سرفصل ها بیان شده و به نوعی آغاز کار مستندسازی درباره ارتفاعات جنوبی مشهد است و می طلبد که مستند ها و آثار رسانه ای و هنری دیگری نیز برای این منطقه ساخته گردد.

وی به مسائلی که در ساخت این مستند با آن روبرو بوده اشاره نمود و گفت: در پژوهش درباره ارتفاعات جنوبی به مسائل زیادی برخوردیم. مساله عدم شفافیت مهم ترین سد راه بود؛ چه در ارگانی مانند شهرداری و چه در ارگانی مانند دادگستری استان و حتی استانداری با این مشکل روبرو بودیم.

این مستندساز شرح داد: این نبود شفافیت و جوابگو نبودن مسئولان نشان می دهد که مردم را محرم نمی دانند. علاوه بر این بعضی از مسئولان حتی حاضر نبودند که مصاحبه شان منتشر گردد!

وی بیان نمود: به نظرم شاید این مستند بتواند زنگ خطری را برای بعضی از مسائل مطرح شده در آن به صدا درآورد و به متولیان امر گوشزد کند که در سال های آینده بهانه ای نداشته باشند که اگر این مسائل به ما گفته می شد، آن را پیگیری می کردیم.

سلمانی توضیح داد: برای خودمان وظیفه اطلاع رسانی را در این مستند تعریف نموده بودیم و امیدوارم که بتواند این وظیفه را به درستی انجام دهد.

لازم به ذکر است، برای این مراسم از علیرضا رزم حسینی، استاندار خراسان رضوی به عنوان رئیس کمیسیون ماده پنج دعوت شده بود، که استاندار در این مراسم حضور نیافت.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 14 مهر 1399 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: batask.ir شناسه مطلب: 1768

به "زنگ خطر مسائل ارتفاعات جنوبی مشهد در مستند نفس خوار به صدا درمی آید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زنگ خطر مسائل ارتفاعات جنوبی مشهد در مستند نفس خوار به صدا درمی آید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید