روند دریافت گواهی عدم سوء پیشینه بین المللی

به گزارش باتسک، به گزارش خبرنگاران، سردار هادی شیرزاد رئیس پلیس بین الملل ناجا در تشریح این خبر گفت: افرادی که به سایر کشورها مسافرت می کنند و برای مدت زیادی در آنجا ساکن می شوند، برای انجام امور اداری خود از جمله اخذ اقامت، تابعیت، تحصیل در دانشگاه ها، اشتغال، ازدواج و ... برای مدتی که در جمهوری اسلامی ایران بوده اند، نیازمند ارائه گواهی عدم سوء پیشینه بین المللی به زبان انگلیسی هستند.

روند دریافت گواهی عدم سوء پیشینه بین المللی

وی با اشاره به اینکه این افراد در صورت عدم ارائه گواهی عدم سوء پیشینه، در روند اداری خود با مشکل روبرو شده و به آنها خدمات ارائه نمی شود، اضافه کرد: کسانی که متقاضی دریافت گواهی عدم سوء پیشینه بین المللی هستند، می توانند با مراجعه به سایت تاک در بستر اینترنت به آدرس www.mfa.ir درخواست خود را ثبت کنند. این افراد، پس از دریافت دعوت نامه کنندگی جمهوری اسلامی ایران، در کشور محل اقامت خود، برای انگشت نگاری و تکمیل مدارک به آن کنندگی مراجعه کنند و متعاقبا کنندگی مدارک افراد را به پلیس بین الملل نیروی انتظامی ارسال می نماید.

رئیس پلیس بین الملل ناجا اضافه کرد: پلیس نیز پس از اخذ استعلامات مربوطه و در صورت نداشتن سوابق کیفری و قضائی فرد، گواهی عدم سوء پیشینه بین المللی را برای متقاضی، در سامانه تاک بارگذاری می کند.

سردار شیرزاد با اشاره به متقاضیان مقیم کشور کانادا که کنندگی جمهوری اسلامی ایران در آنجا وجود ندارد، خاطر نشان کرد: کارت انگشت نگاری فرد متقاضی، در پلیس آن کشور تکمیل و از طریق پست به یکی از بستگان درجه یک متقاضی مقیم در ایران ارسال می شود، فرد مذکور نیز مدارک را باید به وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران تحویل دهد و وزارت امور خارجه نیز، پس از تکمیل مستندات، مدارک را به پلیس بین الملل ناجا ارسال و در صورت نداشتن سوابق کیفری، برای این افراد هم گواهی مذکور در سامانه تاک بارگذاری می شود.

وی در خاتمه گفت: با توجه به اینکه مدت زمان استعلام، ترجمه و صدور گواهی عدم سوء پیشینه بین المللی به زبان انگلیسی از زمان وصول مدارک متقاضیان حدود 45 روز کاری به طول می انجامد، لذا از متقاضیان درخواست می شود با صبر و حوصله بیشتری منتظر صدور گواهی خود باشند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 9 دی 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: batask.ir شناسه مطلب: 975

به "روند دریافت گواهی عدم سوء پیشینه بین المللی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روند دریافت گواهی عدم سوء پیشینه بین المللی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید