روشهای تازه نگهداشتن سبزی خوردن بیش از یک هفته

به گزارش باتسک، سبزی ها از جمله مهمترین گروه غذایی هستند که مصرف روزانه شان برای تمام سنین توصیه می گردد. با خوردن آنها می توان ویتامین ها و املاح بسیاری را به بدن رساند. چند روز پس از خرید، سبزی ها پلاسیده می گردد. اما آیا می توان سبزی را بیشتر از یک هفته نگه داشت؟

روشهای تازه نگهداشتن سبزی خوردن بیش از یک هفته

سبزی خوردن شامل چیست ؟

تره، ترپچه، ریحان، شاهی، نعنا، پیازچه، جعفری، ترخون.

به گزارش خبرنگاران به نقل از تبیان، البته سبزی هایی که در سبزی خوردن استفاده می گردد کاملاً به سلیقه شما بستگی دارد و خودتان می توانید مواردی را اضافه یا کم کنید. اما 6 مورد اول در معمولاً حتما در سبزی خوردن می بینیم ولی جعفری و ترخون در بعضی جاها در بین سبزی خوردن قرار نمی گیرد.

روش تازه نگهداشتن سبزی بیش از یک هفته

روش های مختلفی برای تازه نگهداشتن سبزی وجود دارد اما قبل از قرار دادن سبزی در یخچال به هر روشی، این نکات را حتما رعایت کنید :

√ همواره سبزی را خیلی سریع پاک کنید. چون برگ های زرد و پلاسیده موجود در بین سبزی پاک نشده موجب می گردد سبزی زودتر خراب گردد.

√ بعد از پاک کردن سبزی خوردن آن را خوب بشویید و ضدعفونی کنید.

√ برای برطرف گل و لای، سبزی ها بیش از 10 الی 15 دقیقه سبزی در آب نمانند، زیرا تغییر رنگ داده و پلاسیده می شوند.

√ برای ضدعفونی کردن می توانید از مواد طبیعی مانند سرکه و یا نمک بهره ببرید.

√ سبزی را برای 1 ساعت در آبکش قرار دهید تا آب آن گرفته گردد.

√ بعد سبزیها را در یک پارچه نخی پهن کنید تا 3 الی 4 ساعت کاملاً آب آن گرفته گردد. سبزی اگر آب داشته باشد و داخل یخچال قرار دهید، سریع پلاسیده می گردد. هر نیم ساعت هم سبزی ها را زیر و رو کنید تا سبزیهایی که در زیر قرار دارند هم آب آنها گرفته گردد.

بهترین روش تازه نگهداشتن سبزی

یکی از بهترین روشهای تازه نگهداشتن سبزی، قرار دادن ساقه آن در آب و پوشاندن برگ هایش با پلاستیک است. دور پلاستیک را کش گذاشته یا با نخ ببندید.

می توانید از لیوان های در دار هم برای نگهداری سبزی بهره ببرید.

استفاده از دستمال های آشپزخانه و کیسه پلاستیک برای تازه نگهداشتن سبزی

این روش شاید یکی از رایج ترین روش های نگهداری کاهو است که شامل شستن و خشک کردن برگ ها، سپس قرار دادن آن ها روی کاغذ و بعد پیچیدن آنها در کاغذ با کمترین هوا و سپس قرار دادن آن در کشوی یخچال است. در این روش، کاغذ رطوبت اضافی سبزی ها را جذب می نماید و مانع لزج شدن آن ها می گردد. کیسه فریزر نیز مانع گردش پیدا کردن هوای اضافه می گردد در نتیجه فرایند پلاسیدگی را کند می نماید و تا 5 روز سبزی سالم می ماند پس از 7 روز، بعضی از برگ ها پلاسیده می گردد اما قابل خوردن است.

جعبه و دستمال کاغذی برای تازه نگهداشتن سبزی

در این روش، یک ظرف پلاستیکی با کاغذ پوشیده می گردد. سبزیها را در آن قرار می دهند و سپس با لایه ای از کاغذ پوشیده می گردد. ظرف را نیز می بندیم جعبه از آسیب رسیدن به سبزی ها پیشگیری می نماید. در این روش تا 5 روز سبزی ها سالم و تازه می ماند، پس از 7 روز بعضی برگ ها پلاسیده می گردد اما قابل خوردن خواهد بود و پس از 10 روز غیر قابل خوردن.

یک کیسه پلاستیکی و هوا برای تازه نگهداشتن سبزی

در این روش سبزیها، در یک کیسه قرار می گیرد کمی در آن هوا دمیده می گردد، سپس کیسه از بالا پیچیده و با یک باند لاستیکی بسته می گردد. هوای کافی باعث تازه ماندن سبزی می گردد. در این روش نیز سبزی ها تا 7 روز خوب و سالم می ماند. پس از این سه روش کدام را باید انتخاب کرد؟ برای ترد ماندن و ماندگاری طولانی مدت روش 2 مناسب تر است و در صورتی که قصد ندارید سبزی ها را برای بیش از یک هفته نگه دارید می توانید از دو روش دیگر بهره ببرید.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 20 آبان 1399 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: batask.ir شناسه مطلب: 1841

به "روشهای تازه نگهداشتن سبزی خوردن بیش از یک هفته" امتیاز دهید

1 کاربر به "روشهای تازه نگهداشتن سبزی خوردن بیش از یک هفته" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روشهای تازه نگهداشتن سبزی خوردن بیش از یک هفته"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید