راهنمای استفاده از تاکسی در دبی

به گزارش باتسک، یکی از بزرگ ترین دلایل محبوبیت دبی به عنوان یک مقصد گردشگری، شبکه حمل و نقل عمومی گسترده و نسبتاً ارزان آن است. اگر مقصد شما به ایستگاه متروی دبی نزدیک نیست، تاکسی دبی راه خوبی برای سفر در شهر است. از سوی دیگر، کرایه تاکسی دبی در مقایسه با سایر مقاصد گردشگری محبوب در سراسر دنیا ارزان است. انواع مختلفی از تاکسی های دبی وجود دارد که می توانید بنا به احتیاج خود آن ها را رزرو کنید. در این پست، با راهنمای استفاده از تاکسی در دبی از مجله گردشگری خبرنگاران با ما همراه باشید.

راهنمای استفاده از تاکسی در دبی

کرایه تاکسی در دبی

همانطور که قبلاً گفته شد، کرایه تاکسی در دبی برای پذیرایی از ساکنان و گردشگران به نسبت سایر نقاط توریستی دنیا پایین تر است. شرکت تاکسی دبی (DTC) که تاکسی های رسمی را در امارت اداره می کند، یکی از شرکت های تابعه اداره راه و حمل و نقل دبی (RTA) است. این تضمین می نماید که ناوگان تاکسی متشکل از بیش از 5000 وسیله نقلیه در دبی، از بالاترین استانداردهای ایمنی و راحتی مسافران پیروی می نمایند.

  • هم ساکنان و هم گردشگران می توانند از تاکسی سرویس رسمی دبی استفاده نمایند.
  • متوجه خواهید شد که تاکسی های رسمی DTC دارای بدنه کرم رنگ، سقف قرمز یا سبز و گاهی اوقات تبلیغات روی درها و سپرها هستند. رنگ سقف معمولا بسته به نوع سرویس فرق دارد.
  • این تاکسی ها را می توان از طریق مرکز اعزام، سرویس پیغام کوتاه یا به صورت آنلاین رزرو کرد.
  • بعلاوه می توانید از ایستگاه های تاکسی مشخص شده در مراکز خرید، ایستگاه های مترو، هتل ها و ایستگاه های اتوبوس، این تاکسی ها را بهره ببرید.
  • کرایه ها بر اساس تاکسی متر تنظیم و قیمت گذاری می شوند. توجه به این نکته مهم است که کرایه تاکسی شما به زمان، روز و مکان شما بستگی دارد.

کرایه پایه برای خدمات تاکسی در دبی از پیش مشخص شده است. برنامه Shail RTA به شما امکان می دهد تاکسی رزرو کنید و سفر خود را در اطراف دبی برنامه ریزی کنید.

تاکسی های دبی به رنگ کرم، با سقف های قرمز یا دیگر رنگ های اصلی، در سطح شهر قابل تشخیص هستند. گرفتن تاکسی در خیابان آسان و راحت است - فقط کافی است مطمئن شوید که چراغ تاکسی روشن باشد. تاکسی ها در بی فقط در جایی که ایمن باشد توقف خواهند کرد. این هم در خصوص سوار کردن و هم پیاده کردن مسافرین صدق می نماید. در مراکز خرید در پی تاکسی های اختصاصی بگردید، جایی که ردیف هایی از تاکسی های آماده برای سوار کردن مسافران را خواهید یافت.

تاکسی استاندارد در دبی

تاکسی سرویس در دبی دارای نرخ پایه است. کرایه یک تاکسی استاندارد در ادامه ارائه شده است. لطفا توجه داشته باشید که کرایه تاکسی های بانوان، وسایل نقلیه ویژه و لیموزین متفاوت خواهد بود. هر بار که وسیله نقلیه شما از دروازه عوارض عبور می نماید، هزینه های عوارض (سالیک) به کرایه اضافه می گردد.

از ساعت 06:00 صبح تا 10:00 شب، هزینه از 5 درهم آغاز می گردد

از ساعت 10:00 شب تا 06:00 صبح، هزینه از 5.50 درهم آغاز می گردد.

رزرو: 10 تا 12 درهم

رزرو تاکسی

رزرو آنلاین تاکسی را می توان با استفاده از وب سایت رسمی آن انجام داد. کرایه تاکسی دبی به زمان سفر و مسافت بستگی دارد. هنگام رزرو تاکسی دبی، کرایه شما محاسبه و ارائه می گردد.

برای رزرو تاکسی های DTC/RTA، می توانید با شماره مرکز خدمات مشتریان به شماره +971-4-208-0808 هم تماس بگیرید. تاکسی های دبی را می توان به صورت آنلاین در www.dubaitaxi.ae نیز رزرو کرد

تاکسی فرودگاه دبی

همانطور که از نام آن پیداست، تاکسی های فرودگاه دبی به بازدیدنمایندگانی که به فرودگاه بین المللی دبی می رسند یاری می نمایند. با استفاده از تاکسی فرودگاه دبی می توانید به صورت شبانه روزی به سایر نقاط کشور امارات سفر کنید. این تاکسی ها در ترمینال های 1، 2 و 3 موجود هستند. کرایه تاکسی دبی از فرودگاه بین المللی دبی کمی بالاتر است. نیازی به رزرو وسیله نقلیه از قبل نیست زیرا در تمام پایانه های فرودگاه بین المللی دبی ایستگاه تاکسی وجود دارد.

  • کرایه تاکسی فرودگاه دبی از 25 درهم آغاز می گردد و هزینه هر کیلومتر آن 1.97 درهم است.

خدمات اجاره تاکسی در دبی

خدمات اجاره تاکسی به شما این امکان را می دهد که برای سفر در دبی با یک راننده به مدت شش یا دوازده ساعت تاکسی رزرو کنید. رزرو باید حداقل 24 ساعت قبل انجام گردد.

  • کرایه برای رزرو 6 ساعته - 500 درهم
  • کرایه برای رزرو 12 ساعته - 1800 درهم

تاکسی هاتا - Hatta

این سرویس در درجه اول برای ساکنان شهر هاتا است. با این حال، حمل و نقل از دبی هم مجاز است. می توانید تاکسی هاتا را برای استفاده شخصی رزرو کنید یا این وسیله نقلیه را با سایر مسافران به صورت اشتراکی بهره ببرید. حداکثر می توان شش مسافر را در یک زمان جابجا داد.

مرکز اعزام در هاتا تاکسی را فقط برای ساکنین هاتا رزرو می نماید. در سایر نقاط امارات، ساکنان می توانند برای استفاده از این سرویس به السبخا یا العویر مراجعه نمایند.

  • 25 درهم برای هر نفر در خودروی 7 نفره

تاکسی خانم ها و خانواده در دبی

تاکسی بانوان و خانواده از طریق رانندگان زن راهنمایی می گردد. این خدمات در فرودگاه، مراکز خرید مختلف و بیمارستان های مختلف در دسترس است. این تاکسی ها را می توان با سقف صورتی رنگ آن ها شناسایی کرد.

  • از ساعت 06:00 صبح تا 10:00 شب، هزینه از 5 درهم آغاز می گردد. هم کیلومتر هم با نرخ 1.97 درهم محاسبه می گردد.
  • از ساعت 10:00 شب تا 06:00 صبح، هزینه از 5.50 درهم آغاز می گردد. هر کیلومتر هم با نرخ 1.97 درهم محاسبه شده است.
  • از فرودگاه هزینه از 25 درهم آغاز می گردد. هزینه هر کیلومتر هم با نرع 2.11 درهم است.
  • رزرو: 10 تا 12 درهم

تاکسی برای معلولین در دبی

این تاکسی ها برای افراد دارای معلولیت طراحی شده اند. این ها وسایل نقلیه بزرگ تر با سقف قرمز و نماد آبی با نیازهای ویژه روی درب ها و شیشه عقب هستند. می توانید این تاکسی ها را در دبی در ترمینال های 1، 2 و 3 فرودگاه دبی بیابید.

  • از ساعت 06:00 صبح تا 10:00 شب، از 5 درهم آغاز می گردد
  • از ساعت 10:00 شب تا 06:00 صبح، از 5.50 درهم آغاز می گردد.
  • از فرودگاه: از 25 درهم آغاز می گردد. هزینه هر کیلومتر هم 1.97 درهم است.
  • رزرو: 10 تا 12 درهم

سرویس تاکسی لیموزین

این سرویس پیشرفته برای صنعت مهمان نوازی، مشتریان شرکتی و دولتی طراحی شده است. متخصصان تجاری و شرکت های تور اغلب این وسیله نقلیه لوکس با راننده را رزرو م ی نمایند. این سرویس از دبی به سایر نقاط امارات به صورت 24 ساعته در دسترس است. مدل های تسلا، لکسوس و اینفینیتی بخشی از این ناوگان هستند. نرخ ها می تواند بسته به منطقه و زمان متفاوت باشد.

  • از 7.50 درهم با 3.45 درهم در هر کیلومتر آغاز می گردد.
  • از فرودگاه: از 25 درهم آغاز می گردد. هزینه هر کیلومتر 3.20 درهم است.

اوبر یا کریم؟

هر دو سرویس تاکسی Uber و Careem در دبی فعالیت می نمایند و هر دو ناوگان بزرگی از خودروهای سدان عمدتاً لکسوس را ارائه می دهند که از طریق برنامه های تلفن هوشمند قابل استفاده خواهند بود.

همانطور که از خدمات تاکسی خصوصی انتظار می رود، قیمت آن ها بالاتر از تاکسی های دبی است. توجه داشته باشید که هر دو شرکت با ساختارهای قیمت گذاری افزایشی در زمان های شلوغ کار می نمایند که ممکن است قیمت را افزایش دهد. هر دو برنامه به شما این امکان را می دهند که لیستی از خدمات مختلف موجود را به همراه کرایه های تقریبی بر اساس تحویل و مقصد وارد شده مشاهده کنید.

در حالی که ممکن است با Uber که قبلاً روی تلفن همراه خود نصب شده است، وارد دبی شوید، Careem هم ارزش دانلود و استفاده را دارد، زیرا گزینه های بیشتری از نظر اتومبیل های کرایه شخصی و تاکسی های دبی در اختیار شما قرار می دهد.

اپلیکیشن های تاکسی در دبی

اپلیکیشن بلکلن - Blacklane

شرکت بلک لین سواری از فرودگاه دبی به داخل شهر را ارائه می دهد. شما می توانید از اپلیکیشن موبایل برای رزرو سفر خود بهره ببرید و راننده می تواند تا یک ساعت بدون هیچ هزینه اضافی منتظر شما بماند.

اپلیکیشن کریم در دبی - Careem

برنامه موبایل Careem را دانلود کنید. این یکی از برنامه های ضروری برای دانلود هنگام سفر به دبی است. شما می توانید از بین طیف وسیعی از اتومبیل ها انتخاب کنید، تاکسی هالا را برای سفر در دبی رزرو کنید، یا حتی سفرهای بین شهری بین امارات را رزرو کنید.

نحوه رزرو: اپلیکیشن موبایل برای اندروید و iOS موجود است.

قیمت: هزینه شما شامل هزینه آغاز، نرخ هر کیلومتر و زمان انتظار خواهد بود. هزینه کل از طریق نقلیه انتخابی و مسافت طی شده بستگی دارد.

اپلیکیشن دبی تاکسی کوپریشن - Dubai Taxi Corporation

اگر یک ماشین با سقف قرمز رنگ دیدید، بدانید که در ماشینی نشسته اید که متعلق به شرکت تاکسی دبی است.

نحوه رزرو: با مرکز اعزام تماس بگیرید یا برنامه تلفن همراه DTC را دریافت کنید.

اپلیکیشن حالا - Hala Taxi

تاکسی هالا یکی از ارزان ترین گزینه های تاکسی در دبی است. این سرویس در Careem به عنوان یکی از گزینه ها لیست شده است. می توانید محل سوار شدن و استفاده از خودرو یا ون را انتخاب کنید.

نحوه رزرو: هنگام رزرو از طریق برنامه Careem در Android و iOS گزینه Hala Taxi را انتخاب کنید.

قیمت: حداقل کرایه 12 درهم و 1.91 درهم در هر کیلومتر.

اپلیکیشن یانگو - Yango

یانگو ممکن است در دبی نو باشد اما در بیش از ده ها کشور در سراسر دنیا به خوبی تثبیت شده است. یانگو نوترین سرویسی است که به تاکسی های دبی ملحق شده است. خودروهای ارائه شده مشابه سایر برنامه های تاکسی دبی، خودروهای لوکس و راحتی هستند.

نحوه رزرو: اپلیکیشن موبایل برای اندروید و iOS موجود است.

قیمت: هزینه شما شامل هزینه آغاز، نرخ هر کیلومتر و زمان انتظار خواهد بود. هزینه کل از طریق نقلیه انتخابی و مسافت طی شده بستگی دارد.

اپلیکیشن اوبر در دبی - Uber

این شرکت تاکسیرانی در 10000 شهر در 71 کشور دنیا فعال است. می توانید مقصد خود را انتخاب کنید، تخمین هزینه را از قبل از مشاهده کنید، و تا 30 روز قبل از سفر، سواری خود را رزرو کنید.

نحوه رزرو: اپلیکیشن موبایل اندروید و iOS.

قیمت گذاری: به یاد داشته باشید که اوبر یک نرخ ثابت دارد، به این معنی که می تواند گزینه مالی تری برای مسافت های طولانی تر باشد.

اپلیکیشن - XXRIDE

XXRIDE یکی از سرویس های تاکسی نو در دبی است. شما می توانید از خدمات سواری این شرکت بهره ببرید که در بیش از 700 شهر در سراسر دنیا اجرا می شوند.

نحوه رزرو: اپلیکیشن موبایل برای اندروید و iOS موجود است.

قیمت: هزینه شما شامل هزینه آغاز، نرخ هر کیلومتر و زمان انتظار خواهد بود. هزینه کل از طریق نقلیه انتخابی و مسافت طی شده بستگی دارد.

کرایه تاکسی RTA در هر کیلومتر در دبی چقدر است؟

به طور معمول، هزینه یک تاکسی در هر کیلومتر در دبی 1.97 درهم است.

حداقل کرایه تاکسی در دبی چقدر است؟

کرایه تاکسی در دبی به عوامل بسیاری مانند نوع تاکسی، مدت زمان، زمان بندی و مسافت سفر بستگی دارد. به طور میانه، می توانید انتظار داشته باشید که بین 5 درهم (06:00 صبح تا 10:00 بعد از ظهر) تا 5.50 درهم (10:00 شب تا 06:00 صبح) پرداخت کنید.

کرایه تاکسی از دبی تا ابوظبی چقدر است؟

هزینه کرایه تاکسی دبی به ابوظبی بین 250 تا 300 درهم، یک طرفه است.

آیا تاکسی ها در دبی امن هستند؟

در یک کلام - بله. تاکسی های دبی به خوبی از طریق RTA تنظیم و مدیریت می شوند و مسافران می توانند با استفاده از هر یک از خدمات احساس امنیت نمایند. از آنجایی که کرایه ها از طریق تاکسی متر میزان گیری می شوند، فضای کمی برای شارژ بیش از حد وجود دارد.

علاوه بر این، امکان رزرو تاکسی از طریق برنامه هایی مانند Careem به این معنی است که مسافران از تمام ویژگی های ایمنی اضافی که معمولاً با یک پلت فرم کرایه ماشین خصوصی مرتبط است مانند ردیابی سفر، شناسایی آسان ماشین و راننده و بعلاوه امکان به اشتراک گذاری جزئیات سفر با دیگران برخوردار هستند.

کلام آخر

شبکه تاکسی های دبی کاملا گسترده است که با بالاترین سطح استانداردهای کیفیت حمل و نقل مطابقت دارند. گردشگران می توانند بدون نگرانی در خصوص امنیت در دبی از تاکسی استفاده نمایند. رفت و آمد در دبی با تاکسی ارزان و ایمن است. علاوه بر تاکسی های دبی، ساکنان و گردشگران می توانند از خدمات تاکسی آنلاین مانند Careem و Uber نیز برای سفر در شهر استفاده نمایند. امیدواریم از راهنمای استفاده از تاکسی در دبی بهره کافی را برده باشید.

منبع: الی گشت
انتشار: 30 فروردین 1402 بروزرسانی: 30 فروردین 1402 گردآورنده: batask.ir شناسه مطلب: 2838

به "راهنمای استفاده از تاکسی در دبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای استفاده از تاکسی در دبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید