دوست داشتنی تر از همواره با این تکنیک های زبان بدن

به گزارش باتسک، با زبان بدن بهتر و موثرتر کسب و کارتان را توسعه دهید

مطمئنا یکی بخش های توسعه کسب کار به محبوبیت در میان همکاران و مدیران و حتی مشتریان بر می گردد. حتما شما هم قبول دارید، اطرافیان بیشتر از افراد دوست داشتنی حمایت می نمایند. زودتر به کارهاشون رسیدگی می گردد، پاسخ نامه هایشان سریعتر داده می گردد و در کل نظرات و ایده هایی که می دهند، با قضاوت بهتر و مثبت تری روبرو خواهد شد. با خبرنگاران همراه باشید تا به آنالیز 7 تکنیکی بپردازیم که نفوذ شما را در برخورد با دیگران افزایش می دهد.

دوست داشتنی تر از همواره با این تکنیک های زبان بدن

حرکات دیگران را به صورت قرینه منعکس کنید

در علوم روانشناسی ثابت شده است هنگامی که شما حرکات مردم را قرینه سازی می کنید، آن ها با شما احساس راحتی بیشتری می نمایند. البته این کار را به صورت ناملموس انجام دهید: قرار نیست حرکات دیگران را تقلید کنید. هنگامی که مخاطبتان یک جرعه از چایش را می نوشد، شما هم نوشیدنی خود را به لبتان نزدیک کنید. اگر او هنگام ایستادن دست هایش را در پشت کمرش قرار داده است، شما هم به همین شیوه بایستید. به هیچ وجه زیاده روی نکنید. این کار یک روش ساده و بسیار مؤثر برای وارد شدن به یک رابطه محبت آمیز و به توافق رسیدن با طرف مقابل است.

دست دادن را تمرین کنید: محکم ولی منعطف

برخورد اول همواره بیشترین تأثیر را بر فکر مخاطب می گذارد. دست سرد و بی روح دیگران را از شما دور می نماید، به ویژه اگر در بخش فروش هستید یا به خاطر کارتان مرتب افراد نو را دیدار می کنید. دست دادن شما باید مصمم و نرم باشد (دست مخاطب را بیش از حد فشار ندهید.)

هنگامی که دست می دهید با مخاطب تماس چشمی داشته باشید

تماس چشمی در انسان ها، آن ها را به شیوه ای مثبت به هم پیوند می دهد. حتی بعضی از دانشمندان در حال آنالیز استفاده از نگاه های ممتد برای درمان بیماری ها و اختلالات دل بستگی هستند.

به دوردست خیره شدن مخصوصاً در برخوردهای اول رفتاری بسیار مخرب است. مخاطب یا حس می نماید به او بی احترامی شده است یا تصور می نماید شما چیزی را از او پنهان می کنید. برعکس؛ تماس چشمی این پیغام را مخابره می نماید که شما برای طرف مقابل احترام قائلید ، به او اعتماد دارید و به معاشرت با او علاقه مند هستید.

نفس عمیق بکشید

انسان ها تحت تأثیر مستقیم سیستم عصبی اطرافیان هستند. هرچه آرام تر باشید، افرادی که در اطرافتان هستند احساس آرامش بیشتری می نمایند و شما را بیشتر دوست خواهند داشت.

یکی از روش هایی که یاری می نماید به سرعت سیستم عصبی خود را آرام کنید، تنفس عمیق است. مثلاً با چهار شماره هوا را به داخل ریه ها بکشید و با هشت شماره بیرون بدهید. این کار فیزیولوژی شما را ریلکس می نماید و درنتیجه، به هرکسی که شما را همراهی می نماید آرامش می دهد.

صاف بنشینید

خموده نشستن، شاخص شاخص و واضح عدم اعتمادبه نفس است. بخصوص در میتینگ ها و جلسات مهم، حتماً صاف ولی راحت بنشینید (کمرتان را صاف به جایگاه بچسبانید، اما شانه هایتان راحت باشند.)

صاف بایستید

همان طور که گفتیم، حالت قرار گرفتن بدن شما، پیغام مهمی از شما به مخاطب مخابره می نماید. مسلماً شما نمی خواهید بگویید: من از خودم مطمئن نیستم! وقتی پاهایتان را کنار هم جفت کنید به نظر می آید احساس ناامنی می کنید. درحالی که اگر پاها را به میزان عرض شانه باز کنید، نشان دهنده اعتمادبه نفس شما خواهد بود. یک بار دیگر؛ کمرتان را صاف کنید، اما شانه هایتان را راحت نگه دارید.

هنگامی که وارد یک اتاق می شوید، دست تکان دهید و لبخند بزنید

انسان ها ذاتاً اجتماعی هستند و مغز ما رفتارهای اجتماعی را بهتر درک می نماید. مردم به طور ناخودآگاه وقتی می بینند شما با دیگران اظهار آشنایی می کنید، شما را بیشتر دوست خواهند داشت.

ضرورتی ندارد وقتی به جایی وارد می شوید، کسی را بشناسید. وقتی به یک جلسه شلوغ یا رویداد اجتماعی دعوت می شوید، پس از وارد شدن دست خود را بلند کنید طوری که انگار برای کسی دست تکان می دهید و به او علامت می دهید که شما اینجا هستید. لبخند ملایمی بزنید (با صدای بلند نخندید) و با یک نفر از حضار مکالمه ای را آغاز کنید. مطمئن باشید کسی دست تکان دادن شما را به خاطر نمی آورد و فقط این در فکرشان تداعی می گردد که شما با گروه آشنایی دارید.

به یا داشته باشید مردم کسی را که تنها است یا حتی علائم تنهایی بروز می دهد، دوست ندارند. البته شما باید محبوبیت را با صداقت عجین کنید؛ یعنی طوری رفتار کنید که دیگران بتوانند هم زمان به شما اعتماد نمایند. زیگ زیگلار، نویسنده معروف می گوید:

اگر مردم شما را دوست داشته باشند، به حرف شما گوش می دهند؛ ولی اگر به شما اعتماد داشته باشند، با شما معامله می نمایند

منبع: الی گشت
انتشار: 24 فروردین 1401 بروزرسانی: 24 فروردین 1401 گردآورنده: batask.ir شناسه مطلب: 2610

به "دوست داشتنی تر از همواره با این تکنیک های زبان بدن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دوست داشتنی تر از همواره با این تکنیک های زبان بدن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید