در انتخاب اکسسوری با توجه به هر استایل، باید به چه نکاتی توجه کنید؟

به گزارش باتسک، یکی از المان های مهم در استایل خانم ها اکسسوری ها هستند؛ اکسسوری ها در عین حال که می توانند جلوه ای خاص و فوق العاده به استایل تان بدهند ممکن است باعث شوند استایل تان شلخته و یا بیش از حد شلوغ به نظر برسد. بنابراین انتخاب اکسسوری مناسب و ست کردن آن ها در استایل بسیار مهم است. با ما در مجله خبرنگاران همراه باشید تا به چند نکته در خصوص انتخاب اکسسوری و ست کردن آن ها در استایل های مختلف بپردازیم.

در انتخاب اکسسوری با توجه به هر استایل، باید به چه نکاتی توجه کنید؟

در انتخاب رنگ اکسسوری ها دقت کنید

لازم نیست حتما اکسسوری ها و لباس هایتان هم رنگ باشند، مگر این که استایل مونوکروم را انتخاب کرده باشید.

یک ترفند در انتخاب اکسسوری ها این است که رنگ اکسسوری را با توجه به رنگ لباس تان انتخاب کنید. به عنوان مثال اگر دامنی طرح دار به رنگ فیروزه ای و سفید پوشیده اید می توانید یک دستبند با مهره های فیروزه ای را با دامن تان ست کنید، یا اگر پیراهن طرح داری بر تن دارید که بخشی از طرح های آن صورتی رنگ است یک گوشواره صورتی با آن ست کنید.

چنانچه لباس هایتان به رنگ سفید یا مشکی است، هر رنگی را می توانید برای اکسسوری هایتان انتخاب کنید. همچنین می توانید برای این که استایل تان سرزنده تر و شاداب تر باشد اکسسوری هایی به رنگ های بولد و شاد انتخاب کنید. به عنوان مثال با پیراهن سفیدتان یک کیف صورتی پررنگ انتخاب کنید و یا با لباس مشکی و کرم رنگتان، یک گردنبند فیروزه ای پررنگ ست کنید.

یک راه دیگر برای انتخاب رنگ اکسسوری ها این است که از رنگ های مکمل یا متضاد استفاده کنید. به عنوان مثال پیراهن آبی تان را با کیف زرد ست کنید و یا به همراه پیراهن فیروزه ای تان کفش های قرمز بپوشید و بدرخشید.

در انتخاب اکسسوری ها تعادل را حفظ کنید

معین کنید که می خواهید لباس هایتان در مرکز توجه باشد یا اکسسوری ها. اگر لباس هایی که پوشیده اید شلوغ و طرح دار هستند بهتر است از اکسسوری های ساده استفاده کنید چرا که در غیر این صورت استایل تان شلوغ و بیش از حد پرزرق و برق به نظر می رسد.

در عین حال چنانچه لباس هایتان ساده و تک رنگ است می توانید از اکسسوری هایی پر زرق و برق و شلوغ استفاده کنید تا ظاهرتان جلوه مناسبی پیدا کند و استایل تان به تعادل برسد. به عنوان مثال پیراهن طرح دار صورتی و آبیتان را با کفش های تک رنگ صورتی و کیف ساده آبی رنگ ست کنید و یا همراه کت و شلوار ساده سفید و مشکی، یک گردنبند درخشان با نگین های چند رنگ ست کنید.

  • انواع کفش های زنانه کاربردی و جذاب برای فصل بهار و تابستان

به استایلی که انتخاب کرده اید توجه کنید

اکسسوری های بوهو با استایل بوهو هماهنگ هستند و اکسسوری های ساده و مینیمال با استایل مینیمال؛ البته شما می توانید المان های مختلف از استایل های مختلف را با یکدیگر ترکیب کنید، اما باید در انتخاب و ترکیب المان هایتان محتاطانه عمل کنید. به عنوان مثال اگر استایل تان مجلسی و مناسب شرکت در یک میهمانی شب است، کیف های اسپرت یا زیورآلات چوبی و یا چرمی به هیچ وجه انتخاب مناسبی برای شما نیستند و باید به سراغ کیف های مجلسی و یا زیورآلات طلایی و نقره ای بروید. اگر استایلی رسمی مناسب محل کار انتخاب کرده اید، بهتر است به سراغ اکسسوری هایی بروید که مینیمال و ساده هستند؛ به عنوان مثال یک گردنبند ساده و مینیمال نقره در ترکیب با بلیزر و شلوار و کیف کوئیلتد استایلی بسیار شیک و رسمی برای جلسات شغلی است.

  • معرفی انواع کیف های زنانه برای کاربردها و استایل های مختلف

نکاتی در خصوص انتخاب زیورآلات

زیورآلات از جمله اکسسوری هایی هستند که می توانند استایل شما را از این رو به آن رو کنند؛ انواع زیورآلات چوبی، پارچه ای، فلزی و چرمی در بازار وجود دارند که می توانید آن ها را هماهنگ با استایل شخصی تان انتخاب و استفاده کنید.

اگر به استایل مینیمال علاقه مندید زیورآلات ظریف نقره و طلا برازنده شماست و اگر به استایل بوهو علاقه مندید و یا دوست دارید استایلتان شلوغ و پرزرق و برق باشد، انواع زیورآلات برنجی، مسی، چرمی، نگین های درشت و مهره ای را به شما پیشنهاد می کنیم. البته باید تعادل را در نظر بگیرید و به شکلی زیورآلات تان را انتخاب کنید که استایل تان بیش از حد شلوغ و یا شلخته نباشد.

گردنبند

استفاده از گردنبند ها به صورت لایه ای یکی از استایل های مد روز و ترند است. یک ترفند برای استفاده از گردنبندها به صورت لایه ای این است که از گردنبند های کوتاه به سمت گردنبند های بلند بروید، بهتر است گردنبند های بلند دارای مهره ها و نگین های درشت و گردنبند های کوتاه ظریف تر باشند.

یکی از نکاتی که باید در انتخاب گردنبند به آن دقت کنید این است که بهتر است نوع یقه و شکل گردنبند با هم هماهنگ باشند، به عنوان مثال گردنبند های vشکل با یقه های هفتی متناسب تر هستند و گردنبند های گرد با یقه های گرد ظاهر جذاب تری دارند.

در انتخاب گردنبند به نوع اندام تان هم دقت کنید، به عنوان مثال اگر گردنی بلند و کشیده دارید از گردنبندهای حجیم و زنجیر های کلفت استفاده کنید و اگر گردنی کوتاه دارید بهتر است به سراغ گردنبندهای ظریف و یا زنجیر های نازک بروید.

دستبند

درست مثل گردنبند های لایه ای استفاده از دستبندهای متنوع و ترکیب آن ها با یکدیگر یکی از استایل های مد روز و ترند است. در انتخاب نوع دستبند ها هم می توانید متنوع عمل کرده و همانند استایل بوهو انواع دستبندهای مهره ای و چرمی و فلزی را ترکیب کنید و هم می توانید به شکلی کلاسیک و مینیمال چند دستبند طلایی و یا نقره ای ظریف را با یکدیگر ترکیب کنید. در این صورت بهتر است دستبند نگین دارتان را با چند دستبند نازک و ظریف ست کنید.

انگشتر

در انتخاب انگشتر به شکل انگشتان توجه کنید. اگر انگشتانتان تپل و کوتاه هستند، بهتر است انگشترهایی با رینگ ظریف و نگین کوچک انتخاب کنید و اگر انگشتانتان باریک و بلند هستند، رینگ های کلفت تر و نگین های درشت تر برای شما مناسبند.

همانند دستبند و گردنبند، استفاده از چند انگشتر بر روی یک دست، در سال های اخیر ترند شده و در چرخه مد وارد شده است.

گوشواره

گوشواره از جمله زیورآلاتی است که می تواند جلوه خاصی به چهره تان داده و استایلتان را چندین برابر جذاب تر کند. از آنجایی که گوشواره مستقیما بر چهره شما تاثیرگذار است، بهتر است هنگام انتخاب گوشواره به فرم صورت و رنگ مو و پوست تان توجه کنید. به عنوان مثال اگر صورتی دایره ای و گرد دارید، گوشواره های چلچراغی، منگوله ای و دراز بر روی صورت تان جلوه بهتری دارند؛ یا اگر صورتی کشیده دارید گوشواره های درشت دایره ای و گرد به شما بیشتر می آید.

جمع بندی

رنگ لباس، موقعیت، استایلی که انتخاب کرده اید، فرم اندام، سلیقه شخصی و… المان هایی هستند که در انتخاب و ست کردن اکسسوری ها اهمیت ویژه ای دارند. اکسسوری هایی که قصد دارید در استایل تان به کار ببرید، چه کیف و کفش، چه شال و روسری و چه ساعت و زیورآلات بایستی با دقت به موارد فوق انتخاب شوند تا استایلی متعادل، جذاب و چشم گیر داشته باشید.

منابع: prisma, liferevamp

منبع: دیجی استایل
انتشار: 4 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 4 اردیبهشت 1400 گردآورنده: batask.ir شناسه مطلب: 2170

به "در انتخاب اکسسوری با توجه به هر استایل، باید به چه نکاتی توجه کنید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در انتخاب اکسسوری با توجه به هر استایل، باید به چه نکاتی توجه کنید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید