دانشمندان توانستند با نهنگ ها احوال پرسی نمایند!

به گزارش باتسک، دانشمندانی که در جستجوی حیات در خارج از سیاره ما هستند می گویند که یک قدم به برقراری ارتباط با موجودات فضایی نزدیک تر شده اند و در این راه از نهنگ ها متشکراند، چراکه توانستند با نهنگ گوژپشت مصاحبه نمایند.

دانشمندان توانستند با نهنگ ها احوال پرسی نمایند!

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران ، در یک مطالعه تازه، محققان دانشگاه کالیفرنیا، دیویس، موسسه SETI و بنیاد نهنگ آلاسکا گزارش دادند که آنها یک تبادل نظر 20 دقیقه ای با یک نهنگ گوژپشت داشته اند. این گروه در حال مطالعه ارتباط نهنگ گوژپشت در سواحل آلاسکا بودند که یک سیگنال زیر آب از تواین دریافت کردند.

کوسه ای که در آسمان پرنده شکار می نماید!/ فیلم

اساساً هدف این گروه برقراری ارتباط آزمایشی با موجودات غیرانسانی و مشخص اینکه آیا ارتباط دو طرفه بین انسان و نهنگ امکان پذیر است یا خیر بود.

فرد شارپ، یکی از نویسندگان این مطالعه، در بیانیه ای مطبوعاتی گفت: نهنگ های گوژپشت بسیار باهوش هستند، سیستم های اجتماعی پیچیده ای دارند، ابزارهایی می سازند، تورهایی از حباب ها برای صید ماهی و ارتباط گسترده ای با آهنگ ها و تماس های اجتماعی برقرار می نمایند.

نهنگ ها با این تماس ها به اقیانوس بازگشتند و می گویند که وقتی صدای سلام را روی یک بلندگوی زیر آب پخش کردند، تواین با سلام خود پاسخ داد و به سمت قایق آنها آمد و دور آن چرخید.

از آنجا، گروه به پخش تماس های بیشتری با تواین ادامه داد و او پاسخ داد.

آنها می گویند به مدت 20 دقیقه در مجموع 38 تماس با گوژپشت پخش شد که او با 36 تماس خود پاسخ داد.

منبع: globalnews

227227

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 6 دی 1402 بروزرسانی: 6 دی 1402 گردآورنده: batask.ir شناسه مطلب: 2915

به "دانشمندان توانستند با نهنگ ها احوال پرسی نمایند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانشمندان توانستند با نهنگ ها احوال پرسی نمایند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید