خبر خوش عضو کمسیون فرهنگی مجلس برای اهالی فرهنگ و هنر خبرنگاران

به گزارش باتسک، عضو کمسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: سهم اعتبارات حوزه فرهنگ در بودجه 1400 از یک درصد به 2.5 درصد از کل بودجه رسید.

خبر خوش عضو کمسیون فرهنگی مجلس برای اهالی فرهنگ و هنر خبرنگاران

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، احمد راستینه گفت: ابتدا در ارائه لایحه بودجه دولت به مجلس شورای اسلامی سهم بودجه فرهنگ نسبت به کل لایحه تنها یک درصد بود، خوشبختانه با پیگیری ها در آخرین اصلاحیه بودجه، سهم اعتبارات حوزه فرهنگ از یک درصد به 2.5 درصد از کل بودجه رسید که این برای اولین بار رخ داده است.

وی اضافه نمود: اعتبارات حوزه فرهنگ در بخش صندوق مقرری بیمه بیکاری هنرمندان، روزنامه نگاران، شاعران، نویسندگان و اهالی هنر 350 میلیارد تومان و برای یاری به موسسات مردم نهاد برای فعالیت در حوزه فرهنگی 800 میلیارد تومان پیش بینی شد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی بیان داشت: فراوری محتوا در فضای مجازی تا به امروز هیچ ساختاری نداشت و یاریی در این رابطه صورت نمی گرفت که برای این موضوع 1500 میلیارد تومان در نظر گرفته شد.

عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه 1400 مجلس شورای اسلامی توضیح داد: در بخش سهم نهاد کتابخانه های عمومی 100 میلیارد تومان و در زمینه ورزش و جوانان 1400 میلیارد تومان به سهم اعتبارات اضافه نموده شد.

وی با اشاره به یارانه سهم گردشگری در تبصره 18 برای هتل داران، اماکن گردشگری، صندوق میراث فرهنگی، گفت: در قالب تسهیلات برای ایجاد اشتغال 1500 میلیارد تومان و در جهت یاری به حوزه فراوری آثار فاخر تلویزیونی قریب به 3 هزار میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شد.

راستینه با اشاره به بحث جمعیت، گفت: در جهت حمایت از جوانی جمعیت و خانواده 7 هزار میلیارد تومان پیش بینی شد، مزید بر اینکه هر دستگاهی مجاز شد یک درصد از اعتبارات خود را غیر از فصول 1، 4 و 6 به خانواده و جمعیت اختصاص دهد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: این اقدامات بسیار عظیم بودند و سهم بودجه فرهنگ را از یک درصد به 2.5 درصد افزایش دادند که این نوید بخش همان مجلس انقلابی در حوزه فرهنگ است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 3 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 3 اردیبهشت 1400 گردآورنده: batask.ir شناسه مطلب: 2167

به "خبر خوش عضو کمسیون فرهنگی مجلس برای اهالی فرهنگ و هنر خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبر خوش عضو کمسیون فرهنگی مجلس برای اهالی فرهنگ و هنر خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید