خبرنگاران آب رودخانه دره مرادبیگ همدان به تصفیه خانه شهید بهشتی منتقل می گردد

به گزارش باتسک، همدان- خبرنگاران- مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان همدان از اجرای طرح انتقال آب رودخانه دره مرادبیگ همدان به تصفیه خانه شهید بهشتی اطلاع داد.

خبرنگاران آب رودخانه دره مرادبیگ همدان به تصفیه خانه شهید بهشتی منتقل می گردد

منصور ستوده روز آدینه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران با اشاره به اجرای طرح انتقال آب از دره مرادبیگ همدان به تصفیه خانه شهید بهشتی، افزود: آب این رودخانه در فصل های غیر زراعی برای تامین آب شرب مصرفی شهر همدان به تصفیه خانه شهید بهشتی انتقال داده می گردد.

وی گفت: طول طرح انتقال آب از دره مرادبیگ به تصفیه خانه شهید بهشتی، هشت کیلومتر است که با توجه به محدودیت اعتباری تا به امروز 2 کیلومتر از طرح معادل 25 درصد آن اجرا شده است.

ستوده اعتبار مورد احتیاج برای اجرای این طرح را هشت میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: 2 میلیارد تومان برای اجرا و 6 میلیارد تومان نیز برای خرید لوله و تجهیزات این طرح احتیاج است.

وی توضیح داد: با اجرای این طرح در فصل های غیر زراعی، دست کم 200 لیتر در ثانیه آب برای مصرف آشامیدنی شهر همدان تامین می گردد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان همدان تاکید نمود: با اجرای این طرح میزان مصرف آب در فصل های غیر زراعی از سد اکباتان کاهش پیدا می نماید تا بتوان حجم آب بیشتری را برای تابستان در مخزن سد ذخیره کرد.

میزان بارندگی استان همدان از ابتدای امسال تا به امروز 40 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش یافته است.

منبع: ایرنا
انتشار: 13 خرداد 1400 بروزرسانی: 13 خرداد 1400 گردآورنده: batask.ir شناسه مطلب: 2237

به "خبرنگاران آب رودخانه دره مرادبیگ همدان به تصفیه خانه شهید بهشتی منتقل می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران آب رودخانه دره مرادبیگ همدان به تصفیه خانه شهید بهشتی منتقل می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید