توقف سیر کاهشی بیماری در خوزستان ، خطر خارج نشدن از موج کرونا

به گزارش باتسک، خبرنگاران/خوزستان معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به توقف سیر کاهشی موارد ابتلا، بستری و مرگ، نسبت به خطر خارج نشدن از موج بیماری و شروع موج بعدی در صورت عادی انگاری هشدار داد.

توقف سیر کاهشی بیماری در خوزستان ، خطر خارج نشدن از موج کرونا

دکتر سید محمد علوی با اشاره به آخرین شرایط شیوع کرونا و پیک بیماری در استان خوزستان اظهار کرد: در 24 ساعت گذشته 4 هزار و 993 نفر به مراکز منتخب بهداشت، کلینیک های تنفسی و بیمارستان های استان خوزستان مراجعه کردند که تعداد مراجعه کنندگان به این مراکز نسبت به روز گذشته 103 نفر کمتر بوده است.

به گزارش خبرنگاران، وی اضافه نمود: پس از آنالیز های بالینی و تشخیصی، 461 بیمار شناسایی شده اند که اندازه موارد شناسایی شده نسبت به روز گذشته، چهار مورد بیشتر شده است.

علوی گفت: در این مدت 58 بیمار در بیمارستان های خوزستان بستری شدند که تعداد موارد بستری تازه در بیمارستان ها نسبت به روز قبل 23 نفر بیشتر شده است. در 24 ساعت گذشته 13 نفر از هم استانی ها نیز جان باختند که نسبت به روز قبل هفت فوتی بیشتر داشته ایم.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: این آمار نشان می دهد سیر کاهشی موارد ابتلا، بستری و مرگ متوقف شده و اندکی افزایش یافته است؛ این مساله هشداری برای ما است و اگر عادی انگاری گردد و نسبت به خطر بازگشت بیماری توجه نگردد، ممکن است خروج از موج بیماری محقق نگردد و خطر آغاز موج بعدی افزایش یابد.

وی گفت: فرایند واکسیناسیون و سرعت پیشرفت واکسیناسیون نیز نشان می دهد هنوز تعدادی از هم استانی ها آنچنان به امر واکسیناسیون اهمیت نمی دهند.

علوی با اشاره به تزریق 7 میلیون و 67 هزار دوز واکسن در خوزستان، گفت: تا به امروز پوشش نوبت اول واکسیناسیون در افراد بالای 12 سال 85 درصد و نوبت دوم 73 درصد و نوبت سوم در افراد بالای 18 سال 31 درصد است.

وی بیان نمود: همچنان در استان خوزستان 15 درصد افراد گروه هدف واکسیناسیون نسبت به دریافت واکسن اقدام نکرده اند و 13 درصد در تزریق نوبت دوم و 57 درصد در نوبت سوم تاخیر دارند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می کرد، اضافه نمود: اندازه رعایت پروتکل های بهداشتی بر اساس خوداظهاری حدود 77 درصد است اما این موضوع در بعضی اماکن به ویژه اماکن پرتردد و متراکم مانند پاساژها، رستوران ها و سالن های ورزشی کمتر از این عدد است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 13 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 13 اردیبهشت 1401 گردآورنده: batask.ir شناسه مطلب: 2632

به "توقف سیر کاهشی بیماری در خوزستان ، خطر خارج نشدن از موج کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توقف سیر کاهشی بیماری در خوزستان ، خطر خارج نشدن از موج کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید