برنامه های دانشگاه شهید چمران اهواز در مدیریت تعداد دانشجویان

به گزارش باتسک، خبرنگاران/خوزستان معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه شهید چمران اهواز با اشاره به برنامه های این دانشگاه در مدیریت تعداد دانشجویان، توضیحاتی ارائه کرد.

برنامه های دانشگاه شهید چمران اهواز در مدیریت تعداد دانشجویان

دکتر علیرضا جلیلی فر در گفت وگو با خبرنگاران، با اشاره به شرایط نسبت دانشجو به استاد اظهار کرد: نسبت تعداد استاد به دانشجو در دانشگاه های مختلف فرق دارد اما این نسبت در دانشگاه شهید چمران اهواز در بعضی رشته ها، یک به 18 نفر است که شرایط بسیار خوبی است. در بیشتر رشته ها نیز این نسبت در مجموع خوب است و بین یک به 20 تا یک به 30 نفر است.

وی اضافه نمود: با این وجود در بعضی رشته ها مانند زبان و ادبیات عربی و علوم کامپیوتر نسبت استاد به دانشجو با شرایط مناسب، فاصله دارد و نسبت خوبی نیست.

معاون آموزشی دانشگاه شهید چمران اهواز با بیان اینکه جذب دانشجو کاهش پیدا نموده و وزارت علوم نیز برنامه هایی برای کنترل دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری دارد، گفت: البته این بدین معنا است که در سال های آینده شاهد افت محسوس تعداد دانشجویان در کشور خواهیم بود؛ همان گونه که این موضوع در بعضی دانشگاه های کشور به وضوح قابل مشاهده است.

وی با اشاره به برنامه های دانشگاه شهید چمران اهواز در مدیریت تعداد دانشجویان، اعلام کرد: در برنامه پنج ساله دوم دانشگاه که بخش عمده آن تدوین شده و در دست اقدام است، مسائلی از جمله کاهش دانشجو را داریم و در بعضی رشته ها ممکن است دانشگاه به این تصمیم برسد که دانشجو جذب نکند یا رشته های نوی اضافه کند.

جلیلی فر اضافه نمود: نمی توان گفت که تنها با کاهش دانشجو روبه رو هستیم؛ شاید کاهش دانشجو را داشته باشیم اما باید این را در نظر گرفت که کاهش دانشجو ممکن است در کنار تعطیل شدن بعضی رشته ها باشد. از طرفی نیز رشته های نو اضافه خواهند شد که در جذب دانشجو تاثیرگذار هستند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 6 بهمن 1400 بروزرسانی: 6 بهمن 1400 گردآورنده: batask.ir شناسه مطلب: 2537

به "برنامه های دانشگاه شهید چمران اهواز در مدیریت تعداد دانشجویان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برنامه های دانشگاه شهید چمران اهواز در مدیریت تعداد دانشجویان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید