اشتیاق مسعود بارزانی برای تسلط کُردها بر کرکوک

به گزارش باتسک، یک نماینده سابق مجلس عراق از اشتیاق رئیس حزب دموکرات کردستان برای تسلط مجدد کردها بر استان کرکوک، در سایه تظاهرات های جاری در کشور خبر داد.

اشتیاق مسعود بارزانی برای تسلط کُردها بر کرکوک

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، جاسم محمد جعفر نماینده سابق مجلس عراق و از رهبران سیاسی ترکمانی این کشور از تلاش مسعود بارزانی رئیس حزب دموکرات کردستان عراق برای ماهیگیری از آب گل آلود تظاهرات های مردمی خبر داد.

وی در مصاحبه با پایگاه خبری المعلومة، گفت: بارزانی در سایه شرایط جاری در عراق، به دنبال بازگشت قدرت به کردها در کرکوک است اما فضای عمومی در مجلس و نیز کرکوک، مانع این امر است.

جعفر توضیح داد: در صورتی که اختیارات شورای استانداری کرکوک به نمایندگان کرد، داده شود، آنها برای راکان الجبوری استاندار کنونی مشکل ساز خواهند شد. اما بارزانی همچنان مشتاق بازگشت به کرکوک است به ویژه که این امر را فرصتی مناسب برای سیطره مجدد کردها بر این استان می بیند. اما فضای کلی در داخل مجلس و نیز شرایط حاکم بر کرکوک، کردها را به اعزام نیروهای پیشمرگه و آسایش به این استان ترغیب نمی کند.

از سوی دیگر، سرکوت شمس الدین نماینده جنبش المستقبل در منطقه کردستان عراق، گفت که مواضع مسعودی بارزانی درباره تظاهرات های جاری در عراق، بیانگر موضع اربیل و منطقه کردستان نیست و تنها بیانگر موضع حزب اوست.

وی اضافه نمود: بیانیه اخیر بارزانی درباره تظاهرات های اخیر عراق بیانگر موضع حزب اوست و هدف از آن، حفظ امتیازات ویژه حزب دموکرات در دولت عبدالمهدی و منافع آن در وزارتخانه ها است.

این نماینده منطقه کردستان عراق گفت: موضع منطقه کردستان، همراهی با اصلاحات و دادن حقوق کامل و قانونی مردم عراق است.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 5 دی 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: batask.ir شناسه مطلب: 968

به "اشتیاق مسعود بارزانی برای تسلط کُردها بر کرکوک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اشتیاق مسعود بارزانی برای تسلط کُردها بر کرکوک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید