شروع به کار اولین تاکسی های 100 درصد برقی در لندن

به گزارش باتسک، شهردار لندن با هدف یاری به پاکسازی هوای آلوده پایتخت انگلیس، خبر شروع به کارِ تاکسی های سیاهِ کاملاََ برقی را در این شهر اعلام نموده است.

شروع به کار اولین تاکسی های 100 درصد برقی در لندن

برای دیدن بریتانیای کبیر با تور ارزان انگلیس همراه باشید.

به گزارش خبرنگاران، دینامو (Dynamo)، یک تاکسی برگرفته از مدل یک ون برقی نیسان در کارخانه ای در شهر کاونتری، اولین تاکسی 100 درصد برقی در خیابان های لندن از سال 1899 میلادی محسوب می گردد.

فقط دو نوع وسیله نقلیه که هر دو میزان انتشار صفر دارند، قادر به دریافت مجوز جدید تاکسی از سازمان دولتی حمل و نقل در لندن (TfL) هستند.

حدود 2450 تاکسی هیبریدی الکتریکی ساخته شده توسط کمپانی الکتریکی لندن (LEVC) از زمان معرفی آن در ژانویه سال 2018 میلادی مجوز فعالیت در پایتخت را دریافت نموده اند. مدل LEVC می تواند با باتری حدود 112 کیلومتر حرکت کند و یک موتور بنزینی نیز دارد که برای استفاده در خارج از مرکز لندن بوده و قابلیت استفاده تا حدود 644 کیلومتر را دارد.

تاکسی دینامو که برگرفته از نیسان مدل e-NV200 Evalia است، با یک بار شارژ، قابلیت پیمایش حدود 300 کیلومتر را دارد. قیمت این تاکسی ها 55 هزار و 495 پوند است اما رانندگان قادر خواهند بود تا از دولت مبلغ 7500 پوند برای یاری هزینه خرید این خودروهای برقی مطالبه نمایند.

صادق خان، شهردار لندن از مشاهده رانندگان تاکسی که برای داشتن هوایی پاک تر کوشش می نمایند، ابراز خرسندی نموده است. بیشتر 20 هزار دستگاه تاکسی سیاه مجوزداری که در لندن مشغول به کارند، دیزلی هستند.

صادق خان کوشش برای برقی شدن تاکسی ها را بخش اصلی برنامه های خود برای بهبود کیفیت هوا در لندن اعلام نموده است. به گفته وی تاکسی های دینامو، خروج تاکسی های دیزل آلاینده را از خیابان های شهرهای سراسر انگلیس تسریع می نماید.

لندن 42 میلیون پوند را برای ترغیب رانندگان به مبادله تاکسی های قدیمی و آلاینده خود با تاکسی های جدید برقی اختصاص داده است.

به نوشته روزنامه گاردین، طبق گزارش سازمان دولتی حمل و نقل در لندن (TfL) تاکسی ها عامل انتشار 16 درصد از گاز گلخانه ای اکسید نیتروژن منتشر شده از وسایل نقلیه در مرکز لندن هستند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 12 آبان 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: batask.ir شناسه مطلب: 811

به "شروع به کار اولین تاکسی های 100 درصد برقی در لندن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع به کار اولین تاکسی های 100 درصد برقی در لندن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید