6 نکته ساده درباره عکاسی در سفر

به گزارش باتسک، اندی وارهول می گوید: برترین چیز در خصوص یک تصویر این است که هرگز تغییر نمی کند، حتی وقتی که آدم های داخل آن تغییر می نمایند. ما عکس می گیریم تا بفهمیم زندگی چه معنایی دارد و وقتی در سفریم این حس بیشتر می گردد. در سفر دلمان می خواهد مدام لحظه ها را ثبت کنیم تا وقتی از سفر برمی گردیم بتوانیم بارها به تماشای آن لحظه ها بنشینیم، انگار که بازهم آنجاییم. معمولا وقتی عکس می گیریم زیاد در قیدوبند ساختارها نیستیم، هرچند کوشش می کنیم برترین عکس ها را بگیریم تا بعدا با لذت نگاه شان کنیم یا به کسی نشان شان دهیم. برای اینطور مواقع بد نیست به نکاتی در عکاسی توجه کنیم.

6 نکته ساده درباره عکاسی در سفر

1- دوربین و لنز سنگین همراه نبرید

با ورود گوشی های هوشمند به بازار، از تعداد آدم های دوربین به دست کم شد. درحقیقت آن آدم های دوربین به دست جایشان را به آدم های گوشی به دست دادند. ممکن است سفر بروید و از آن چیز زیادی نفهمید، چون بیشتر لحظه ها، مشغول عکس گرفتن بودید و این اعتیاد هزاره تازه است.

با همه اینها همواره نمی توان به دوربین گوشی های هوشمند اعتماد کرد. سایز عکس هایی که با گوشی می گیریم، بزرگ نیستند و امکان چاپ شان وجود ندارد.

این عکس ها بیشتر به درد شبکه های اجتماعی می خورند و در همان گوشی می گردد دیدشان. گاهی می خواهیم عکس های باکیفیتی بگیریم و ممکن است دوربین گوشی این توانایی را نداشته باشد.

نکته مهم این است که اگر خواستیم دوربین دیگری در سفر همراه مان باشد باید دقت کنیم که دوربین و لنز سنگین همراه نبریم، چون احتمالا نتوانیم آنها را راحت جابه جا کنیم. سری دوربین های میرورلس (بدون آینه) و کامپکت، برترین دوربین های سبک برای سفرند. برای دوربین های DSLR هم می توان از لنز پرایم مثل 50 میلی متری 8/1 f استفاده کرد.

2- نگاه جهانگردی نداشته باشید

آنقدر عکس از میدان نقش دنیا گرفته شده که دیگر عکس های شما به چشم نمی آید؟ به این نقطه بارها سفر کردید و هرعکسی که بگیرید تکراری ست؟ سعی کنید یک زاویه تازه برای عکس تان پیدا کنید و نگاه نویی به سوژه های تکراری داشته باشید. برترین کار این است که از زاویه نگاه یک جهانگرد خارج شوید و سعی نکنید حتما عکس های جهانگردی بگیرید.

همه چیز درباره عکاسی در سفر

3- در ساعت های طلایی عکس بگیرید

به بعد از طلوع خورشید و قبل از غروب خورشید، گلدن تایم یا ساعت های طلایی می گویند. در این ساعت ها اگر عکس بگیرید، نور عکس ها، نرم، یکدست، همراه با سایه های ملایم است. نور، جادویی به عکس اضافه و همان جادو، عکس را زیبا می نماید.

4- از آدم ها عکس بگیرید

یک چیز است که عکاس باید در عکسش بگنجاند و آن انسانیت آن لحظه است. عکس هایی که در آنها یک المان انسانی وجود دارد، عکس های خیلی خوبی اند. اگر دلتان نمی خواهد همواره دوستان یا خانواده تان در عکس ها باشند، با مردم محلی هم صحبت شوید و از آنها عکس بگیرید. محلی ها با لباس های معمولا رنگارنگ شان و چهره هایی آفتاب خورده، حال وهوای عکس ها را متفاوت می نمایند.

5- نزدیک تر بروید

عکس هایی که از دور گرفته می شوند معمولا خیلی خوب نیستند. باید سعی کنید موقع عکس گرفتن به میزان کافی به سوژه نزدیک شوید.

رابرت کاپا، عکاس معروف می گوید:اگر عکسی که گرفته اید به میزان کافی خوب و دل چسب نیست، حتما به میزان کافی به سوژه نزدیک نبوده اید.. لنزهای wide معمولا سنگینند. لنز پرایم 35 میلی متری 8/1 f این کارکرد را دارد و زاویه دید بیشتری به شما می دهد.

6- وقت بگذارید

برخی ده ها عکس از یک سوژه می گیرند که هیچ کدام باکیفیت و دوست داشتنی نیستند و ادم چندان رغبتی برای دوباره تماشا شان ندارد. قضیه این است که عکاسی هم مشمول اصل کیفیت را فدای کمیت نکردن، می گردد. ممکن است عکس گرفتن از یک سوژه چند دقیقه ای طول بکشد، اما عوضش آن عکس می ارزد به ده ها عکسی که گرفته ایم. موقع عکس گرفتن باید به رنگ ها دقت کرد. وجود سوژه ای با رنگ گرم می تواند عکس را بهتر و تاثیرگذارتر کند.

چطور مقصد بعدی سفر را انتخاب کنم؟

منبع: اسنپ تریپ
انتشار: 14 خرداد 1401 بروزرسانی: 14 خرداد 1401 گردآورنده: batask.ir شناسه مطلب: 2656

به "6 نکته ساده درباره عکاسی در سفر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "6 نکته ساده درباره عکاسی در سفر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید