10 شهر سبز دنیا در سال 2020

به گزارش باتسک، وین ممکن است در فهرست کلی Resonance در رده 36 قرار داشته باشد، اما در این لیست جدید که در روز زمین منتشر شد و مربوط به شهرهای سبز دنیا است در رده اول نهاده شد.

10 شهر سبز دنیا در سال 2020

پایتخت اتریش 30 درصد از کل انرژی مورد احتیاج خود را از منابع تجدیدپذیر تأمین می نماید، احتیاجی به گفتن نیست که نیمی از مردم این کشور از وسایل حمل و نقل عمومی برای رفت و آمد استفاده می نمایند. با وجود تعداد زیاد فضای سبز عمومی و برنامه های بازیافت و کمپوست در سطح شهر، درک اینکه چرا وین مقام اول این رقابت را کسب می نماید سخت نیست.

برای مشخص اینکه کدام شهرها در این لیست باید مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرند، رزونانس، 50 شهر پربازدید دنیا را با توجه به تعداد کل آنالیز ها در Tripadvisor آنالیز کرد، به همین دلیل شهرهای دوستدار محیط زیست مانند کپنهاگ را در اینجا نمی بینید.

برای ایجاد شاخصی از سبزترین شهرها، Resonance آن 50 شهر را با نه معیار مختلف رتبه بندی کرد که هر یک دارای وزن مساوی در این شاخص بودند. این معیارها شامل درصد زمین شهر اختصاص یافته به فضای سبز عمومی، درصد کل انرژی مورد احتیاج تأمین شده توسط منابع تجدیدپذیر و درصد جمعیتی که از وسایل حمل و نقل عمومی برای رفتن به محل کار خود استفاده می نمایند، بود. معیارهای دیگر شامل قابلیت پیاده روی شهر (منبع walkscore.com)، در دسترس بودن برنامه های بازیافت و کمپوست در سطح شهر و تعداد بازارهای محصولات کشاورزی با کیفیت بود. همچنین مصرف آب هر شهر (در لیتر) به ازای هر نفر و کیفیت هوا برای آلودگی ذرات بر اساس غلظت PM10 مشخص شده است. (PM10 به ذرات قابل استنشاق با قطرهایی که به طور کلی 10 میکرومتر و کوچکتر هستند گفته می گردد). طبق این معیارها، اینها 10 شهر برتر سبز در دنیا هستند:

1- وین، اتریش

2- مونیخ، آلمان

3- برلین، آلمان

4- مادرید، اسپانیا

5- سائو پائولو، برزیل

6- منچستر، انگلیس

7- لیسبون، پرتغال

8- سنگاپور، سنگاپور

9- امستردام، هلند

10- واشنگتن، آمریکا

جای تعجب نیست که شهرهایی مانند آمستردام را در این لیست مشاهده کنید، جایی که دوچرخه سواری در آنها رواج دارد و دولت تا سال 2030 همه اتومبیل های مجهز به گاز و گازوئیل را از رده خارج خواهد نمود.

اما شهرهای غیر منتظره، مانند سائو پائولو و منچستر نیز به لطف هوای خوب و تعداد زیادی از بازارهای کشاورزان (به ترتیب 192 و 172، بر اساس داده های تهیه شده به وسیله Google Maps توسط Resonance) در میان 10 کشور برتر قرار گرفتند. برای دیدن اطلاعات بیشتر در خصوص این لیست به bestcities.org مراجعه کنید.

منبع: گردشبان
انتشار: 13 آبان 1399 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: batask.ir شناسه مطلب: 1825

به "10 شهر سبز دنیا در سال 2020" امتیاز دهید

1 کاربر به "10 شهر سبز دنیا در سال 2020" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 شهر سبز دنیا در سال 2020"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید