مدل نقشه خانه ویلایی 40 متری دوبلکس بهمراه نمای ساختمان

به گزارش باتسک، در این پست با چندین مدل زیبا و جدید نقشه خانه ویلایی 40 متری آشنا خواهید شد که با صرفه مالی بالا طراحی و ساخته شده اند. همانطور که می دانید خانه های ویلایی و خانه باغ ها در کشور ما محبوبیت زیادی پیدا نموده اند. با آپارتمانی شدن بیشتر خانه ها، بسیاری از مردم ترجیح می دهند برای مدت کوتاهی هم که شده در خانه های ویلایی با محوطه باز زندگی نموده و خوش بگذارنند. درکنار پلان، شکل سه بعدی و کامپیوتری از نمای خانه های ویلایی دوبلکس نیز تهیه شده تا عزیزانی که قصد ساخت و ساز دارند راحت تر بتوانند ایده اولیه خود را شکل بدهند. برای آشنایی بیشتر لطفا تا خاتمه مطلب همراه ما باشید.

مدل نقشه خانه ویلایی 40 متری دوبلکس بهمراه نمای ساختمان

جهت دریافت خدمات طراحی محوطه ویلا با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

پلان اولی که خدمت شما عزیزان معرفی خواهم کرد دقیقا 40 متر مربع مساحت دارد. همانطور که در نقشه خانه ویلایی 40 متری زیر معین است، زمین بنا طولی به اندازه 8 متر و عرضی به اندازه 5 متر دارد. در طبقه همکف اتاق نشیمن، آشپزخانه، غذاخوری، حمام و سرویس بهداشتی و اتاق خواب یک نفره قرار گرفته است. البته ایرادی که به این پلان وارد است، قرار دریافت دستشویی درست روبروی آشپزخانه است، با تغییر مکان آشپزخانه به سمت جایی که میز غذاخوری قرار گرفته این مشکل حل می گردد. با برداشتن آشپزخانه می توان فضای آنرا به اتاق نشیمن اضافه نمود تا مسئله ای از بابت کمبود جا وجود نداشته باشد. در طبقه اول، دو اتاق خواب مستر قرار گرفته که یکی مربوط به اتاق خواب مهمان است. بین این دو اتاق خواب، سرویس بهداشتی و حمام تعبیه شده است.

پلان دومی که معرفی خواهیم کردن 45 متر مربع مساحت داشته و بصورت دوبلکس طراحی شده است. این خانه زیبا نمایی کاملا مدرن داشته و با توجه به متراژ کم، از چهار اتاق خواب عظیم و دو حمام و سرویس بهداشتی بهره می برد. در طبقه همکف اتاق های عمومی خانه مثل اتاق نشیمن، اتاق غذاخوری، اتاق خواب و آشپزخانه، در کنار یک حمام و سرویس بهداشتی مشترک قرار گرفته است. طراحی این خانه بصورت پلان نیمه باز است، محیط ها بهم دید دارند اما نه بطور کامل، اتاق نشیمن در گوشه مقابل آشپزخانه قرار گرفته و هر اتاق در فضای معین خود است. کابینت های آشپزخانه بروی دو دیوار گوشه با طول 2.3 متر و 3 متر قرار گرفته اند. در کنار آشپزخانه، راه پله خانه دوبلکس قرار گرفته که ما را به طبقه بالا می برد. در طبقه اول سه اتاق خواب (یک اتاق خواب مستر و دو اتاق خواب تک نفره) تعبیه شده است. همچنین یک عدد سرویس بهداشتی نیز در این طبقه لحاظ شده است.

پلان های ساده مسکونی همراه با عکس هایی از دکوراسیون داخلی

خانه بعدی اگرچه دوبلکس نیست اما بازهم مساحتی برابر با 40 مترمربع داشته و از طراحی بسیار خاص و زیبایی بهره می برد. نقشه خانه ویلایی 40 متری سه طبقه زیر، دارای دو اتاق خواب و سه سرویس بهداشتی و حمام (در هر طبقه یک عدد) است. همانطور که در پلان مشاهده می کنید، بخاطر طول کم و عرض زیاد زمین، سازنده مجبور به استفاده از سه طبقه برای قرار دادن تمامی اتاق ها شده است. در طبقه همکف اتاق نشیمن و پذیرایی، آشپزخانه، غذاخوری و سرویس بهداشتی قرار گرفته است. سرویس بهداشتی طبقه اول در فضای بیرون خانه قرار داشته و از درب بیرون قابل دسترسی است، موضوعی هوشمندانه که با توجه به قرار دریافت اتاق های عمومی خانه در طبقه اول بسیار حائز اهمیت است. در طبقات دوم و سوم هر کدام یک اتاق خواب بهمراه یک سرویس بهداشتی و حمام طراحی شده است. قرار دریافت هر اتاق در یک طبقه، باعث ایجاد فضای آرام تر و دنج تری شده است.

دیزاین آپارتمان 90 متری در انواع یک و دو خوابه بهمراه پلان

خانه دوبلکس بعدی فقط 37.5 متر مربع مساحت دارد اما همانند یک اثر هنری و بیادماندنی طراحی شده است، به همین خاطر می توان آنرا بعنوان ایده ای برای طراحی نقشه خانه ویلایی 40 متری نیز بکار برد. این خانه زیبا با توجه به مساحت کم اش، دارای سه اتاق خواب و دو سرویس بهداشتی و حمام است. پلان خانه بصورت 6×6.25 است. طبقه همکف به اتاق های عمومی خانه مثل نشیمن، غذاخوری، آشپزخانه، اتاق رخت شوری و حمام و سرویس بهداشتی اختصاص داده شده و طبقه بالا نیز تماما به اتاق خواب ها اختصاص یافته است. البته در طبقه همکف، یک پارکینگ نیز برای ماشین تعبیه شده است، متراژ پارکینگ 3 در 3.25 است که فضای کافی برای پارک کامل ماشین های هاچ بک را فراهم می نماید.

خانه بعدی مساحتی برابر با 42 متر با طول و عرض 7×6 دارد که آنرا اندکی عظیمتر از خانه های 40 متری می نماید اما باز هم بعنوان یک طراحی مدرن برای خانه هایی که دارای محوطه هستند بسیار عالی عمل می نماید. البته این خانه دوبلکس نبوده و تک خوابه است، هدف از طراحی هم ایجاد یک ویلای شخصی برای یک زوج جوان بوده است. همانطور که مشاهده می کنید پلان طراحی بسیار ساده ای دارد، اتاق های عمومی و پر سر و صدای خانه در یک سمت، و اتاق خواب مستر نیز در انتهای دیگر خانه قرار گرفته اند. در فاصله بین این دو فضا نیز حمام و سرویس بهداشتی قرار گرفته است که نشان از یک طراحی هوشمندانه در عین سادگی دارد.

در ادامه پلان های دیگر از خانه های ویلایی 40 متری را مشاهده می کنید:

30 مدل نقشه سرویس بهداشتی و حمام با طراحی اصولی و کارآمد

منبع: اتاق
انتشار: 27 مهر 1399 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: batask.ir شناسه مطلب: 1793

به "مدل نقشه خانه ویلایی 40 متری دوبلکس بهمراه نمای ساختمان" امتیاز دهید

6 کاربر به "مدل نقشه خانه ویلایی 40 متری دوبلکس بهمراه نمای ساختمان" امتیاز داده اند | 3.7 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدل نقشه خانه ویلایی 40 متری دوبلکس بهمراه نمای ساختمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید