سفر به جام جهانی روسیه

به گزارش باتسک، زمانی که مهدی طارمی گل دوم را به ازبکستان زد، عملا صعود ایران به جام دنیای روسیه به عنوان تیم دوم بعد از برزیل قطعی شد و شهرهای ایران را موجی از شادی در بر گرفت و ما هم به فکر نوشتن مقاله ای تحت عنوان سفر به جام دنیای روسیه البته از نوع ارزان آن افتادیم. در آن روز تاریخی بسیاری از ایرانیان در ورزشگاه آزادی حضور داشتند و از نزدیک شاهد این صعود تاریخی بودند و لذت بردند. از آن روز به بعد خیلی ها به فکر آن افتادند که بلیط جام دنیای روسیه را برای خود رزرو نمایند و در بزرگترین اتفاق فوتبالی دنیا، در کنار تیم ملی باشند و از آن حمایت نمایند.

سفر به جام جهانی روسیه

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و ابشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

خرید

تهران مشهد

تهران آنتالیا

مسئله بسیار مهمی که برای دیدن بازی های جام جهانی روسیه وجود دارد، بدون شک هزینه ها مربوط به آن میباشد. شاید تصور کنید که برای بودن در هیاهوی جام جهانی و کل کل کردن با تماشاگران سایر تیم ها باید هزینه زیادی را بپردازید که البته بیراه هم فکر نمیکنید اما در این مقاله قصد داریم تا به موضوع سفر ارزان به جام جهانی روسیه بپردازیم و ببینیم آیا میتوان با هزینه کمتر 15 روز را در روسیه و در کنار تیم ملی ایران بود یا نه!

سفر به جام جهانی روسیه

مطمئنا که میتوان با هزینه های به مراتب پایین تر از آنچه تورهای مسافرتی اعلام میکنند به سفر به روسیه را تجربه کرد و بر روی جایگاه های استادیوم های آن نشست و شاهد بازی ایران بود. در جام جهانی 2014 که در کشور برزیل برگزار گردید، انتظار نمیرفت که ایرانیان زیادی به شهرهای آن سفر کنند، چراکه هزینه های سفر به برزیل در جام جهانی به نسبت روسیه بسیار بسیار بالاتر بود. اما 2018 در روسیه هستیم، کشوری در شمال ایران که گزینه های سفر زمینی برای ما فراهم است. با آسان بگرد همراه باشید تا سفر ارزان به جام جهانی روسیه را تجربه کنید. بلیط تهران استانبول | بلیط استانبول تهران

قیمت بلیط استادیوم جام جهانی روسیه 2018

تعرفه بلیط جام جهانی روسیه همانطور که انتظار میرفت کمی بیشتر از دوره پیشین در برزیل است. البته در ستون سبز (چهارم) همانطور که در تصویر زیر مشاهده میکنید قیمت بلیط برای شهروندان روسیه به مراتب پایین تر از مسافران سایر کشورها میباشد. فروش بلیط های جام جهانی، پس از تعیین شده 32 تیم راه یافته در سایت رسمی فیفا آغاز خواهد شد. ایرانیان نیز میتوانند با یاری از شرکت های واسط، ریال را تبدیل به دلار و بلیط ها را آنلاین خریداری کنند. توجه داشته باشید که قبل از خرید قطعی بلیط خود به هیچ عنوان به امید خرید در مقصد به روسیه سفر نکنید.

ویزای روسیه برای ایرانیان

اگر در حالت عادی قصد اخذ ویزای روسیه را داشته باشید باید به صورت گروهی حداقل 5 تا 50 نفره و با تورهای مسافرتی اقدام کنید تا در اینصورت بدون احتیاج به ویزا وارد خاک روسیه شوید. اما ولادیمر پوتین، رئیس جمهور روسیه قانونی را وضع نموده که طی آن تمامی طرفداران فوتبال میتوانند از 1 روز قبل و تا 10 روز بعد از جام جهانی بدون احتیاج به ویزا به این کشور سفر کنند.

شهرهای میزبان جام جهانی روسیه

طبق اعلام روسیه، 11 شهر این کشور (مسکو، سن پترزبورگ، قازان، راستوف کنار دن، کالینینگراد، سارانسک، سامارا، سوچی، نیژنی نوگورود، یکاترینبورگ و ولگاگراد) میزبان مسابقات جام جهانی خواهند بود. لازم به ذکر است که بازی افتتاحیه، چند بازی مقدماتی، بازی های نیمه نهایی و فینال در پایتخت روسیه یعنی مسکو برگزار خواهند شد.

توصیه های سفر به روسیه

مطمئنا کشور روسیه را با آب و هوای سرد و برفی آن می شناسید اما لازم بذکر است که باتوجه به برگزاری جام جهانی در ماه های خرداد و تیر، دمای هوا حدود 20 درجه سانتی گراد پیش بینی میگردد و احتیاجی به لباس های خیلی گرم نخواهید داشت.

حواستان به اختلاف ساعت در شهرهای مختلف روسیه باشد. چراکه این کشور 10 منطقه زمانی دارد که اختلاف در بعضی شهرها به 9 ساعت نیز میرسد اما این اختلاف در شهرهای میزبان جام جهانی زیاد نخواهد بود.

حتما یک آداپتور برق یونیورسال نیز در طول سفر به همراه داشته باشید تا در شارژ دستگاه های خود با مشکل روبرو نشوید.

آداپتور برق همراه خود داشته باشید: به همراه داشتن یک آداپتور یونیورسال می تواند در طول سفر یاری کننده باشد.

سفر به جام جهانی روسیه

اگر بخواهید از تهران به سمت روسیه حرکت کنید می توانید از سه روش هوایی، زمینی و دریایی اقدام کنید. در بیشتر موارد ایرانیان برای سفر به روسیه از روش هوایی استفاده میکنند اما قصد داریم تا سفر زمینی را هم مورد آنالیز قرار دهیم.

سفر با هواپیما به روسیه

خوشبختانه کشور روسیه خطوط هوایی سابقه داری را در اختیار دارد که از لحاظ رفاه و ایمنی مطابق با استاندارهای روز جهان میباشد. شرکت هواپیمایی ایران ایر (هفته ای یک بار)، ایرفلوت روسیه (در فصل تابستان هرروز)، و هواپیمایی ماهان (در فصل تابستان هفته ای 5 بار) پرواز دارند که ممکن است این رویه در زمان جام جهانی بیشتر هم گردد و یا غیر از مقصد مسکو، مقاصد دیگر نیز به لیست پروازی افزوده گردد. علاوه بر جهتهای مستقیم تهران مسکو جهتهای غیرمستقیمی نیز وجود دارد که در شهرهای باکو در آذربایجان و یا استانبول در ترکیه توقف دارند.

سفر با قطار به روسیه

در ابتدا باید به وسیله ترمینال اتوبوسرانی آزادی تهران، به سمت باکو حرکت کنید (قیمت بلیط در حال حاضر 150.000 تومان میباشد). سپس میتوانید از باکو، سوار قطار شده و با حرکت به سمت روسیه، به سوی حمایت از تیم ملی در جام جهانی بشتابید (قیمت بلیط قطار باکو - مسکو حدود 150.000 تومان میباشد و تقریبا 3 روز باید در راه مسکو باشید) برای رزرو بلیط و اطلاع از ساعات حرکت قطارها میتوانید به سایت های rome2rio.com یا rail.cc مراجعه کنید.

جالب است بدانید که در گذشته خط راه آهن تهران - مسکو فعال بود که از تهران حرکت میکرد و پس از گذر از مرز ماکو به سمت روسیه حرکت میکرد. اما پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی و استقلال کشورهای آذربایجان و ارمنستان و آغاز جنگ های میان دو کشور این خط راه آهن نیز بسته شد.

جهت و هزینه سفر به جام جهانی روسیه با قطار

همانطور که میدانید قطار مستقیمی از تهران به مسکو وجود ندارد. این بدان معناست که باید به کشور دیگری رفته و از آنجا سوار قطار مسکو شوید. (البته فعلا تعیین نشده که بازی ایران در چه شهرهایی است به همین دلیل، مسکو را پیش فرض قرار دادیم).

جهت پیشنهادی اول این است که با اتوبوس به باکو آذربایجان رفته و سپس از آنجا سوار قطار شوید و مستقیما به مسکو برسید. اما مشکل این روش هزینه بالای صدور ویزای است که باید از چند روز قبل ویزای آذربایجان را الکترونیکی دریافت کنید.

جهت پیشنهادی دوم نیز این است که با اتوبوس از ایران به ایروان (ارمنستان) یا به تفلیس (گرجستان) بروید و از آنجا به مسکو بروید. اما مشکل روش دوم این است که قطار مستقیمی به مسکو وجود ندارد و ناچار خواهید بود تا مجدد سوار اتوبوس شوید و تا شهر ولادی قفقاز روسیه بروید تا به بتوانید سوار قطار روسیه شوید.

سفر با کشتی به روسیه

یکی دیگر از راه های رسیدن به روسیه استفاده از کشتی است که برای استفاده از آن میتوانید باید ابتدا به شهر تربوزان ترکیه بروید و پس از آن نیز کشتی هایی وجود دارد که به مقصد سوچی حرکت میکنند. برای مشاهده ساعت حرکت و قیمت دقیق کشتی های تربوزان به سایت rome2rio.com مراجعه نمایید. در حالت کلی قیمت بلیط حدود 130 دلار آمریکا میباشد.

جهت و هزینه سفر به روسیه با کشتی

چنانچه قصد دارید تا از تهران به روسیه به وسیله کشتی سفر کنید باید در ابتدا از تهران با اتوبوس به تبریز بروید و سپس از تبریز سوار اتوبوس های تربوزان ترکیه شوید، سپس به وسیله خطوط کشتیرانی تربوزان به سوچی میتوانید به روسیه برسید.

بازی های ایران در کدام استادیوم های روسیه؟

در حال حاضر به دلیل تعیین نشدن تمامی تیم های حاضر در جام جهانی و قرعه کشی که قرار است در آذرماه 1396 برگزار گردد تعیین نیست که ایران با چه تیم های همگروه است یا بازی های تیم کشورمان در چه شهرهایی برگزار میگردد. به محض قرعه کشی و اعلام شهرهای میزبان ایران، در همین قسمت به فاصله شهرها وخواهیم پرداخت.

سفر درون روسیه

مقاله ما درباره سفر به جام جهانی روسیه است و قصد داریم تا در آن در کنار جهت و روش های معمول که بسیاری از آن استفاده میکنند، به آنالیز و پیشنهاد دادن جهتهای ارزان تر نیز می پردازیم که شاید افرادی که نمیتوانند از پس هزینه های سنگین سفرهای هوایی بربیآیند از دیدن بازی های جام جهانی جا نمانند. به همین دلیل قصد داریم تا روش هایی که شاید برای شما غیرمعقول باشد را در سفرهای درون روسیه را مورد آنالیز قرار دهیم.

سفر هوایی

اگر وضع اقتصادی خوبی دارید و قصد دارید تا حداقل سه بازی ایران را (البته امیدواریم که با صعود به مرحله بعدی تعداد بازی ایران بیشتر گردد. من که امیدوارم) با سفر هوایی به شهرهای مختلف ببینید باید هزینه گزافی را بپردازید که برای اطلاع از قیمت بلیط ها و رزرو میتوانید به سایت tickets.ru مراجعه نمایید.

سفر با قطار

یکی از بهترین روش هایی که برای سفر درون کشور روسیه به شما پیشنهاد میگردد استفاده از خط راه آهن سراسری سیبری است. اصلا جام جهانی یک بهانه است برای دیدن فرهنگ ها و کشورهای جدید. با استفاده از قطار میتوانید نه تنها ارزان تر سفر کنید بلکه این امکان برای شما فراهم است تا در جهت از دیدن مناظر نهایت لذت را ببرید. به عنوان مثال در روش سفر با قطار جهت مسکو به سن پترزبورگ، کوپه درجه 3 بین 19 تا 29 دلار و کوپه درجه 2 بین 30 تا 45 دلار برای شما هزینه خواهد داشت. برای اطلاع دقیق از قیمت ها نیز میتوانید با مراجعه به است rome2rio.com و انتخاب مبدا، مقصد و گزینه قطار پیشنهادات به شما نمایش داده گردد.

سفر با ماشین یا Car Sharing

در تمامی جهان افرادی هستند که قصد دارند با ماشین شخصی خود از شهری به شهر دیگر سفر کنند. در این میان افرادی هستند که قصد دارند تا به منظور کاهش هزینه های سفر خود مسافرانی را با خود همراه کنند تا حداقل هزینه سوخت مصرفی خود را از مسافران اخذ کنند که این کا به اصطلاح Car Sharing نام دارد. خب استفاده از این روش نیز هزینه های حمل و نقل را تا حد بسیار زیادی کاهش میدهد و میتوان سریعتر نیز به مقصد رسید. توجه داشته باشید که هزینه استفاده از این روش تقریبا برابر قطار است در صورتی که نمیتوان زیاد به رانندگی روس ها اعتماد کرد. میدونید که؟

منبع: دور و نزدیک
انتشار: 19 بهمن 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: batask.ir شناسه مطلب: 1094

به "سفر به جام جهانی روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر به جام جهانی روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید