تور ارمنستان ارزان: راهنمای سفارت ارمنستان و اخذ ویزای این کشور

به گزارش باتسک، سفارت ارمنستان

ارمنستان کشوری با تاریخ پر فراز و نشیب، کشوری که هم بناهای تاریخی و هم جاذبه های طبیعی چشم نوازی را در خود جای داده است و از اصلی ترین بناهای دیدنی این کشور کلیساهای قدیمی و قرون وسطایی است. تور ارمنستان به یکی از پر طرفدارترین تورهای خارجی در بین ایرانیان تبدیل شده است، سفر به این کشور سفری مقرون به صرفه و از طرفی پر از خاطره های خوش و هیجان انگیز و البته فراموش نشدنی است. فکر می کنید برای این که بتوانید به این کشور مجذوب کننده سفر کنید باید ویزای آن را داشته باشید؟ در ادامه هم جواب سوالتان را می گیرید و هم می بینیم که سفارت ارمنستان کجاست و چطور می توان ویزای این کشور را گرفت. با خبرنگاران همراه باشید:

تور ارمنستان ارزان: راهنمای سفارت ارمنستان و اخذ ویزای این کشور

با ما سفر کنید و با تور ارمنستان ارزان از کشور جذاب همسایه دیدن کنید و شهر زیبای ایروان را ببینید.

اطلاعات کلی از سفارت ارمنستان

برای سفر به ارمنستان در زیر می توانید اطلاعات کلی راجع به این سفارت را به دست بیاورید:

آدرس سفارت ارمنستان: تهران، خیابان انقلاب، خیابان رازی، خیابان شهریار، پلاک 1

تلفن: 66704838

فکس: 66700657

آیا برای ارمنستان احتیاج به ویزا است؟

مسافرت شما به ارمنستان می تواند به دلایل مختلفی مثلا توریستی، اقامتی، کاری، الحاق به آشنایان و… باشد. از طرف دیگر ممکن است که بخواهید برای شرکت در سمینارها و همایش ها و برنامه های علمی، ورزشی، فرهنگی به این کشور بروید.

اگر می خواهید به ارمنستان سفر کنید و نگران مراحل اخذ ویزا و کارهای اداری و دردسرهای احتمالی هستید، احتیاجی به نگرانی نیست چرا که بر حسب توافق نامه ای که در سال 95 بین دو کشور ایران و ارمنستان انجام شد، شهروندان دو کشور می توانند بدون احتیاج به ویزا و تنها با در دست داشتن پاسپورت شان به آن سفر نمایند. این توافق نامه در خرداد سال 1395 برای بهبود روابط دو کشور ایران و ارمنستان بین این دو کشور امضا شده است. این توافق نامه به شهروندان کشور ارمنستان و هم شهروندان ایرانی اجازه می دهد تا بتوانند مدت 90 روز را در کشور مقصد بمانند.

البته این موضوع فقط درباره ویزای توریستی صادق است و در صورتی که بخواهید برای کار، اقامت یا هر فعالیت دیگری به غیر از حوزه توریسم به ارمنستان بروید، باید حتما ویزا داشته باشید. مثلا ممکن است بخواهید ویزای تزانزیتی بگیرید.

ویزای ترانزیتی

ویزای ترانزیتی در واقع یک نوع ویزای یک بار و یا چند بار ورود است که با آن می توانید 3 روز و در حالت حداکثری چهار روز در ارمنستان بمانید. عبور از ارمنستان می تواند با هواپیما و یا به روش زمینی باشد.

ویزای دیپلماتیک

ویزای دیپلماتیک برای افرادی است که پاسپورت دیپلماتیک داشته باشند و یا در شرایط دیپلماتیک باشند.

ویزای دولتی

این ویزا هم برای افرادی است که گذرنامه دولتی داشته باشند.

از طرف دیگر این کار می تواند تاثیر مثبتی روی صنعت گردشگری و رونق آن داشته باشد و مسافران می توانند راحت تر به دو کشور سفر نمایند. البته تا قبل از اجرای این توافق نامه هم اخذ ویزای ارمنستان مشکل نبود و به راحتی ظرف چند روز انجام می شد با این حال آمارها نشان داده که برداشت ویزای دو کشور باعث رشد 24 درصدی سفر و گردشگری شده است. با توجه به این موضوع باید گذرنامه ای که قرار است تا ارائه کنید، از اعتبار کافی برخوردار باشد و مهلت اعتبار چند ماهه تا خاتمه آن باقی باشد.

ارمنستان کشوری است که میراث غنی و پر بارش هر گردشگری را غافلگیر می نماید، شاید شما به علت آشنایی نداشتن با این کشور چندان علتی برای سفر نداشته باشید، با این حال دانستن اطلاعاتی از این کشور می تواند انگیزه خوبی را برای سفر به ارمنستان در شما ایجاد کند.

آیا هیچ می دانستید که ارمنستان اولین کشور مسیحی جهان است؟ و به عبارت دیگر ارمنستان اولین کشوری است که مسیحیت به آن داخل شده است بعد از این که این رخ داد، کلیساهای بسیار زیبا و خیره نماینده ای در این کشور آغاز به ساخته شدن کردند که کلیسای اچمیادزین اولین کلیسای جامع ارمنستان است. بازدید از این کلیسا هم به عنوان یکی از شاهکار های هنری و هم یک جاذبه تاریخی فرهنگی از اهمیت بالایی برخوردار است.

از جاذبه های تاریخی این کشور باید به کوه آرارات اشاره نمود، اصلا مگر می توان به ارمنستان سفر کرد و از این کوه تماشا نکرد. درهر فصل که به ارمنستان بروید و آرارات را ببینید، آن را با شکوه می یابید. این کوه برای ارمنی ها اهمیت زیادی دارد و به نوعی نماد ارمنستان است.

از دیگر جاذبه های تماشای ارمنستان کلیسای گغارت است که در دل کوه کنده شده است و یکی از شگفتی های این کشور محسوب می گردد. علت این موضوع این است که با ابزارهای کم و محدودی که در آن موقع در دست بوده است این کلیسا با این همه جزییات و زیبایی ساخته شده است و این واقعا شگفت انگیز است. کلیسای گغارت در لیست میراث جهانی یونسکو قرار گرفته است و در قرن های پیش به دستور یکی از ثروتمندان ارمنستان ساخته شده است. این کلیسا در قرن چهارم بازسازی شده است.

یکی از اصلی ترین ویژگی های ارمنستان، عبادتگاه های آن هست که در همه جای این کشور گسترده شده اند. با این حال یکی از زیباترین آن ها عبادتگاه نوراوانک است که در تمام کشور ارمنستان نظیر ندارد، در پس زمینه این عبادتگاه صخره های قرمز رنگی وجود دراد که نمای آن را چندین برابر تماشای تر نموده است. این عبادتگاه برای مردم ارمنستان بسیار مورد احترام است. رزرو هتل ایروان در ارمنستان را هم به راحتی به وسیله آژانس های گردشگری انجام دهید.

منبع: الی گشت
انتشار: 22 اسفند 1400 بروزرسانی: 22 اسفند 1400 گردآورنده: batask.ir شناسه مطلب: 2588

به "تور ارمنستان ارزان: راهنمای سفارت ارمنستان و اخذ ویزای این کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارمنستان ارزان: راهنمای سفارت ارمنستان و اخذ ویزای این کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید