ذوق زدگی توسعه مدرن در بافت تاریخی تهران

به گزارش باتسک، عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران از ذوق زدگی توسعه مدرن در بافت تاریخی تهران گلایه کرد.

ذوق زدگی توسعه مدرن در بافت تاریخی تهران

به گزارش خبرنگاران، احمد مسجدجامعی صبح امروز پس از استماع گزارش شورایاران منطقه 12 در جلسه شورای شهر تهران با بیان اینکه در منطقه 12 یک اعتمادبه نفسی در حوزه امور اجرایی وجود دارد، گفت: پس از شیوع کرونا در همان روزهای اول 3200 نیروی داوطلب گردهم جمع شدند اما در این روزها تعداد نیروهای داوطلب به بیش از 10 هزار نفر رسیده و حتی به مناطق دیگر اعلام کردند که اگر برای ضدعفونی کردن با کمبود نیروی داوطلب روبرو هستید حاضرند که به آن ها یاری نمایند.

وی با بیان اینکه شاهد به تاراج رفتن خاطرات تاریخی هستیم، توضیح داد: این روزها ساکنان منطقه 12 معتقدند که میراث فرهنگی در آنجا به یک تهدید و نه فرصت تبدیل شده است و باید مسائل آن ها را برطرف کنیم.

مسجدجامعی با بیان اینکه ما مصوبات مختلفی برای حفظ خانه های تاریخی منطقه 12 داریم از جمله ایجاد موزه مشروطه، خرید منزل شیخ فضل الله و همچنین ساماندهی عکاسی تهامی، گفت: جالب است بدانید که قانون میراث فرهنگی در مجلس تصویب شده اما حالا همان مجلس با ساخت ساختمان های بلند قوانین اش را نقض نموده است و در حریم مجلس قدیم یک ساختمان عظیم ساخته است.

وی با بیان اینکه پیشنهاد می کنم که شهردار بافت تاریخی داشته باشیم، گفت: الگوی توسعه شهر تهران بومی نیست و این در همه ساخت و سازها مشهود است، چرا که ما در بافت تاریخی شاهد ساخت کتابخانه مجلس هستیم در حالی که مدرسه علمیه می توانست ورودی این کتابخانه باشد، اما نشد.

عضو شورای شهر تهران اضافه نمود: یک ذوق زدگی توسعه مدرن در حال از بین بردن فضاهای میراثی و تاریخی است که باید فکری به حال آن کرد.

وی با بیان اینکه ما در سال های قبل هزینه های زیادی برای این منطقه کردیم اما حالا این ها مسائل ایجاد نموده، گفت: مثلا پارک ساختیم اما این پارک ها حالا آسیب پذیر شده است و این نکته که هر کسی می خواهد می تواند در منطقه 12 بنگاه خیریه بزند به ضرر مردم این منطقه است و نباید افراد محلی کنار گذاشته شوند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 4 مرداد 1399 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: batask.ir شناسه مطلب: 1604

به "ذوق زدگی توسعه مدرن در بافت تاریخی تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ذوق زدگی توسعه مدرن در بافت تاریخی تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید