استخراج و حدس چهره از روی عکس های بسیار کم کیفیت! فناوری ای با کاربرد دو سویه - الگوریتم های هوش مصنوعی چهره افراد را از روی یک عکس 16 در 16 پیکسل تشخیص می دهند

به گزارش باتسک، کاربری با انتشار عکسی در سایت ردیت، مدعی شده که باید موطاب عکس های کم کیفیتی که در رسانه های اجتماعی درج می کنیم یا تصاویر از راه دور و محو دوربین های امنیتی هم باشیم.

استخراج و حدس چهره از روی عکس های بسیار کم کیفیت! فناوری ای با کاربرد دو سویه - الگوریتم های هوش مصنوعی چهره افراد را از روی یک عکس 16 در 16 پیکسل تشخیص می دهند

به گفته این کاربر، اکنون الگوریتم های هوش مصنوعی می توانند چهره افراد را از روی یک عکس بی کیفیت 16 در 16 پیکسل تشخیص و بازسازی نمایند. به این ترتیب، می توان هر عکس بی کیفیتی را به هوش مصنوعی داد و نسخه با کیفیت آن را دریافت کرد.

در عکسی که منتشر شده، ردیف نخست یک سری عکس های بی کیفیت 16 در 16 پیکسلی هستند که به هوش مصنوعی داده شده اند. در ردیف دوم، خروجی پیش بینی های هوش مصنوعی نشان داده شده است و در ردیف سوم شاهد تصاویر واقعی افراد هستیم.

همان طور که مشاهده می کنید؛ عکس هایی که حاوی چهره افراد بودند؛ با دقت بالایی توسط هوش مصنوعی درست شناسایی و بازسازی شدند. مقایسه چهره های پیش بینی شده هوش مصنوعی با چهره های واقعی، اگرچه تفاوت های جزئی در کیفیت و اجزای صورت دارند ولی یک بازسازی بسیار سطح بالا است.

با دقت در جزئیات بعضی چهره های پیش بینی شده، متوجه می شویم که مثلا برای فردی سبیل در نظر گرفته در حالی که چهره واقعی او بدون سبیل است. همین طور، عینک روی چشم بعضی چهره ها را درست تشخیص نداده و در نتیجه، چشم های چهره این افراد واضح نیستند.

جزئیات چشم ها، ابروها، خط های صورت و خال ها توسط هوش مصنوعی به خوبی پیاده سازی نشده است و معین است که این الگوریتم AI باید هنوز پیشرفت کند و برای تشخیص چهره بهتر آموزش ببینند.

آینده ای که قابل تصور نیست

کاربران زیادی روی این عکس کامنت گذاشته و نظر خودشان را بیان کردند. بعضی از کاربران درباره قدرت الگوریتم های هوش مصنوعی اظهار تعجب کردند و می گویند نمی توانند آینده را پیش بینی نمایند. بعضی دیگر از کاربران به شباهت زیاد چهره ها پرداخته و از هوش مصنوعی ایراد گرفتند.

هنوز جزئیات فناوری و الگوریتم هوش مصنوعی استفاده شده در این عکس منتشر نشده است. احتمالا، این عکس یک خروجی آزمایشی یک تحقیق است که باید بعدا معرفی گردد. هنوز درباره صحت و سقم این عکس و قدرت هوش مصنوعی نمی توان با قطعیت سخن گفت ولی با پیشرفت های اخیر در حوزه تشخیص چهره، رسیدن AI به این نقطه اصلا بعید نیست.

فعلا، آنچه که برای ما مسلم است؛ در آینده ای نزدیک دیگر عکس بی کیفیت بی معنی خواهد بود. حداقل، درباره تصاویر انسانی و چهره افراد می توان با یاری هوش مصنوعی هر عکسی بی کیفیتی را بازسازی و یک عکس با کیفیت منتشر کرد.

تصور کنید روزی بتوانید عکس های بی کیفیت پدربزرگ و مادربزرگ خود را به یک ابزار ساده و رایگان آنلاین هوش مصنوعی بدهید و عکس های با کیفیت قابل چاپ آن ها را دانلود کنید. یا از آن سو، اطلاعات عجیبی از تحلیل عکس های کم کیفیت ما توسط سازمان های امنیتی، بیرون بیایند!

منبع: یک پزشک
انتشار: 21 مهر 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: batask.ir شناسه مطلب: 727

به "استخراج و حدس چهره از روی عکس های بسیار کم کیفیت! فناوری ای با کاربرد دو سویه - الگوریتم های هوش مصنوعی چهره افراد را از روی یک عکس 16 در 16 پیکسل تشخیص می دهند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استخراج و حدس چهره از روی عکس های بسیار کم کیفیت! فناوری ای با کاربرد دو سویه - الگوریتم های هوش مصنوعی چهره افراد را از روی یک عکس 16 در 16 پیکسل تشخیص می دهند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید