وزیر خارجه چین: جامعه جهانی نباید به شایعات درباره سین کیانگ توجه کند

به گزارش باتسک، دیپلمات ارشد چین امروز سه شنبه در پاسخ به اینکه آیا پکن به ناظران بین المللی اجازه بازدید از کمپ های نگهداری از مسلمانان در سین کیانگ را می دهد، گفت: جهان باید شایعاتی که درباره منطقه سین کیانگ چین وجود دارد فراموش کرده و به مقام های آنجا اعتماد کند!

وزیر خارجه چین: جامعه جهانی نباید به شایعات درباره سین کیانگ توجه کند

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری رویترز، کشورهای غربی شامل کانادا، فرانسه، آلمان و ایالات متحده آمریکا از چین خواسته اند تا کمپ های سین کیانگ را تعطیل کند؛ جایی که به گفته فعالان تا یک میلیون اقلیت اویغوری و سایر مسلمانان بازداشت شده اند.

چین در گذشته گفته بود که سین کیانگ با تهدیدی از جانب شبه نظامیان اسلام گرا و جدایی طلبان روبروست. چین تمامی اتهامات مبنی بر سوء رفتار را رد کرده و بازداشت های دسته جمعی را انکار می کند.

با این حال پس از انکارهای اولیه، مقام های چین گفتند که تعدادی به ارتکاب جرایم کوچک به مراکز آموزش حرفه ای فرستاده شدند تا مهارت های شغلی و اطلاعات حقوقی با هدف محدود کردن فعالیت های شبه نظامی گری دریافت کنند.

با تور چین همراه بشید

وانگ یی، وزیر خارجه چین پس از دیدار با هایکو ماس، وزیر خارجه آلمان در جمع خبرنگاران ابراز امیدواری کرد که مردم تلاش های دولت منطقه ای سین کیانگ در مبارزه با تروریسم را درک کرده و از آنها حمایت به عمل آورند تا اشاعه تروریسم متوقف شده و ثبات اجتماعی حاصل شود.

وانگ یی تاکید کرد: مردم نباید به شایعات و گمانه زنی ها توجه کنند زیرا دولت منطقه ای سین کیانگ قطعا بهتر از برخی مردم یا سازمان ها شرایط سین کیانگ را درک می کند. این اقدامات کاملا در راستای خط مشی جامعه بین المللی در مبارزه با تروریسم است و بخش مهمی در مبارزه جهانی علیه تروریسم به حساب می آید. اگر ما بتوانیم در بحث پیشگیری اقدام موفقی داشته باشیم، پس از آن گسترش تروریسم و ریشه دریافت آن غیر ممکن می شود.

گزارش هایی از بازداشت های دسته جمعی و جاسوسی شدید از اویغورها و سایر مسلمانان، ایالات متحده را بر آن داشته است تا تحریم ها علیه مقام ها و شرکت های مظنون به ارتباط با این سوء رفتارهای حقوق بشری را بررسی کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 7 خرداد 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: batask.ir شناسه مطلب: 290

به "وزیر خارجه چین: جامعه جهانی نباید به شایعات درباره سین کیانگ توجه کند" امتیاز دهید

1 کاربر به "وزیر خارجه چین: جامعه جهانی نباید به شایعات درباره سین کیانگ توجه کند" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر خارجه چین: جامعه جهانی نباید به شایعات درباره سین کیانگ توجه کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید