مهم ترین رویدادهای امروز دنیای IT و تکنولوژی؛ از طرح دولت چین برای کاهش آلودگی هوا تا نسخه جدید بلوتوث

به گزارش باتسک، انتخاب هر شب اخبار و رویدادهای روز دنیای تکنولوژی و آی تی را گلچین نموده و به صورت خلاصه منتشر می نماید.

مهم ترین رویدادهای امروز دنیای IT و تکنولوژی؛ از طرح دولت چین برای کاهش آلودگی هوا تا نسخه جدید بلوتوث

مهمترین رویدادهای امروز دنیای فناوری و تکنولوژی در زیر آمده است:

نیویورک تایمز نوشت: تلفن های هوشمند همدم های ثابت ما هستند. برای بسیاری از ما، صفحه نمایش درخشان آنها یک حضور آرامبخش و دائمی است. ما با گوشی های خود سرگرم می شویم، در شبکه های اجتماعی حضور داریم. خبرها را دنبال می کنیم، بحث مجازی داریم و البته تا لحظه خواب محتوای گوشی را آنالیز می کنیم. اما آیا این همان چیزی است که استیو جابز؛ مدیرعامل فقید اپل از کاربران آیفون انتظار داشت؟مشروح خبر را اینجا بخوانید.

دولت چین با هدف کاهش آلودگی هوا در شهرهای بزرگی مثل پکن، طرحی را در دست دارد که بر اساس آن قصد دارد روی خودروهای الکتریکی سرمایه گذاری کند.مشروح خبر را اینجا بخوانید.

وکس نوشت: الکساندریا اوکازیو کورتز جوان ترین عضو کنگره ایالات متحده اخیرا در یک سخنرانی گفت که هوش مصنوعی می تواند نژاد پرست باشد و به نظر می رسد حق با وی است.مشروح خبر را اینجا بخوانید.

وزارت بهداشت سنگاپور اظهار داشت که اطلاعات شخصی 14،200 بیمار مبتلا به اچ آی وی مثبت(ایدز) به صورت آنلاین و ناخواسته منتشر شده است. موضوعی که برای دومین بار طی یک سال اخیر رخ می دهد.مشروح خبر را اینجا بخوانید.

با تور چین سفر کنید

فوربس نوشت: از آنجایی که نگرانی ها در مورد تأثیر اجتماعی هوش مصنوعی رو به افزایش است، این روزها نگرانی ها از اتاق های کوچک آزمایشگاه ها و اتاق های سیاستگذاری دولتی به مجمع جهانی اقتصاد رسیده است. یکی از تکنیک هایی که اخیرا به شدت علیه هوش مصنوعی استفاده می گردد، استفاده از تاکتیک قدیمی نامگذاری و شرم است که در بحث امنیت سایبری بسیار محبوب شده است.مشروح خبر را اینجا بخوانید.

طی سال گذشته بسیاری از کارشناسان حوزه فناوری معتقد بودند که حوزه فناوری در سال 2019 به بالاترین رشد خود خواهد رسید. اما نکته جالب این است که اکنون در سال 2019 برخی از کارشناسان حوزه سایبری پیش بینی می نمایند سال جاری بدترین سال برای امنیت سایبری خواهد بود.مشروح خبر را اینجا بخوانید.

بلوتوث به نسخه 5.1 ارتقاء یافت. به روز رسانی بلوتوث 5.1 به این معنی است که دقیقا همه چیز را در همان جایی که ایستاده اید در کنترل دارید. افزون بر این نسخه جدید بلوتوث، اشیاء پنهان را نیز ردیابی می نماید.مشروح خبر را اینجا بخوانید.

منبع: انتخاب
انتشار: 7 خرداد 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: batask.ir شناسه مطلب: 266

به "مهم ترین رویدادهای امروز دنیای IT و تکنولوژی؛ از طرح دولت چین برای کاهش آلودگی هوا تا نسخه جدید بلوتوث" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مهم ترین رویدادهای امروز دنیای IT و تکنولوژی؛ از طرح دولت چین برای کاهش آلودگی هوا تا نسخه جدید بلوتوث"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید