6 پایگاه امداد و نجات بین راهی در خوزستان احداث می گردد

به گزارش باتسک، به گزارش خبرنگاران، علی خدادادی ظهر امروز سه شنبه در نشست کارگروه امداد و نجات ستاد مدیریت بحران استانداری خوزستان در سالن جلسات مدیریت بحران استان اظهار کرد: با توجه به دیدگاه و راهبرد جمعیت هلال احمر کشور در سال های گذشته در خصوص کاهش میزان خطرپذیری و ضریب آسیب پذیری جامعه برنامه های متنوعی را برگزار کردیم.

6 پایگاه امداد و نجات بین راهی در خوزستان احداث می گردد

وی اضافه نمود: کاهش خطرپذیری و افزایش میزان آمادگی اقشار و آحاد مختلف جامعه که در حال حاضر عددی بین 15 تا 20 درصد است با توجه به تعاملات فرابخشی و بین سازمانی مهمترین برنامه ما است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان با اشاره به عملیات های امدادرسانی توسط امدادگران جمعیت هلال احمر استان یاد آور شد: در روزهای گذشته کوشش های خوبی در خصوص امدادرسانی صورت گرفت به طوری که در دو ماه گذشته سه حادثه را مدیریت کردیم.

اسکان اضطراری 700 نفر در سیلاب اندیکا/ 15 نفر رهاسازی شدند

خدادادی اعلام کرد: این حوادث نجات زن باردار در اندیکا، نجات یک فرد از مرگ حتمی در آغاجاری و همچنین رهاسازی و نجات سه سرنشین خودرو در هندیجان بود.

وی با اشاره به عملیات امدادی امدادگران هلال احمر در سیلاب اندیکا ادامه داد: در سیلاب هفته گذشته اندیکا بیش از 700 نفر را در مدارس این شهر به صورت اضطراری اسکان دادیم و 15 نفر رهاسازی کردیم و چهار نفر نیز نجات یافتند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: تخصیص جت اسکی و زنده یاب به جمعیت به توسعه زیرساخت های ما یاری کرد.

برنامه های ویژه هلال احمر خوزستان برای توسعه آموزش های تخصصی امدادی و کاهش ضریب خطرپذیری 6 پایگاه امداد و نجات بین راهی احداث می گردد.

خدادادی اضافه نمود: هلال احمر برنامه های خاصی برای توسعه آموزش های تخصصی به منظور کاهش خطرپذیری جامعه را دارد که احداث 6 پایگاه امداد و نجات بین راهی از جمله این برنامه ها است.

وی گفت: در راستای برنامه های آموزشی و فرابخشی فرمانداران شهرها را آموزش و با توجه به تنگناهای اعتباری و مالی برای کاهش خطرپذیری و تاب آوری می تواند با ترویج آموزش انجام گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 7 خرداد 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: batask.ir شناسه مطلب: 232

به "6 پایگاه امداد و نجات بین راهی در خوزستان احداث می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "6 پایگاه امداد و نجات بین راهی در خوزستان احداث می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید