5 مجموعه اقامتی و هتل آپارتمان در فارس به بهره برداری می رسد

به گزارش باتسک، خبرنگاران: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس گفت: ظرفیت اقامتی فارس در نوروز سال گذشته 500 هزار نفر شب بوده که سال جاری با بهره برداری از 5 مجموعه اقامتی هتل و هتل آپارتمان این ظرفیت افزایش می یابد.

5 مجموعه اقامتی و هتل آپارتمان در فارس به بهره برداری می رسد

جهت دریافت خدمات طراحی ویلا ایرانی با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

به گزارش خبرنگاران از شیراز،به نقل از روابط عمومی اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس، هشتمین جلسه ستاد اجرایی خدمات سفرهای فارس به ریاست خلیل رضائیان، معاون امور عمرانی استاندار و با حضور مسئولان دستگاه های عضو برگزار گردید.

مصیب امیری، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس در این جلسه گفت: ظرفیت اقامتی استان در نوروز سال گذشته 500 هزار نفر شب بوده است که سال جاری با بهره برداری از 5 مجموعه اقامتی هتل و هتل آپارتمان این ظرفیت اضافه کرده می گردد.

امیری گفت: بر اساس نظرسنجی های اجرا شده 65 درصد از مسافران نوروزی از شهرهای اصفهان و تهران بوده اند که می توانند بازارهای هدف گردشگری استان محسوب شوند.

وی اضافه کرد: 47 درصد از مسافران برای نخستین بار به شیراز و فارس سفرکرده اند که حجم بالایی را نشان می دهد و 52 درصد 3 - 4 روز در شهر شیراز اقامت داشته اند درحالی که با فعالیت های متنوع می توان این رقم را افزایش داد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس اعلام نمود: 62 درصد در 4 روز نخست تعطیلات وارد استان شده اند که 21 درصد در مهمانپذیرها، 18 درصد منازل استیجاری، 17 درصد کمپ های اسکان نوروزی و 17 درصد در مدارس آموزش وپرورش اقامت داشته اند.

وی توضیح داد: در مجموع 55 درصد به دنبال اقامت ارزان قیمت بوده اند و 50 درصد نیز پخت خوراک توسط خودشان را ترجیح داده اند.

امیری اضافه کرد: این مسافران در اقتصاد گردشگری استان سهم بسزایی ندارند اما با ایجاد بعضی فرصت ها می توان فرصت لازم برای بهره وری مالی را برای استان فراهم آورد.

رمضان امینی، معاون اجرایی شهردار شیراز نیز به آمادگی مطلوب شهرداری برای ارائه خدمات به مسافران نوروزی اشاره نمود و گفت: آماده سازی ورودی های شهر، فضای سبز، نورپردازی اماکن، معابر و خیابان ها، ترمیم خط کشی ها و عمران و خدمات شهری در حال اجرا است.

وی اعلام نمود: 118 کانکس برای اسکان مسافران با هزینه بالغ بر 50 میلیارد ریال آماده شده و در کمپ های باغ جنت و زیباشهر با امکانات مناسب مستقر می گردد.

معاون اجرایی شهردار شیراز به اتمام کارهای عملیاتی، عمرانی و حفاری ها تا 25 اسفندماه اشاره نمود و گفت: ظرفیت های پارکینگ های موجود بسته و روباز رسمی به میزان 20 هزار خودرو هست و افزایش 50 درصدی ظرفیت سرویس های بهداشتی ازجمله اقدامات شهرداری بوده است.

وی به هزینه کرد شهرداری به میزان 800 میلیون تومان برای پاک سازی دیوارها و معابر از تبلیغات غیرمجاز منازل مبله اشاره و توضیح داد: 530 خط تلفن اعلام شده در این تبلیغات قطع و 79 خانه پلمپ شده است ولی مبحث منازل مبله یک مشکل شهری است که همه باید در برطرف آن کوشش نمایند.

منبع: تسنیم
انتشار: 23 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: batask.ir شناسه مطلب: 1422

به "5 مجموعه اقامتی و هتل آپارتمان در فارس به بهره برداری می رسد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 مجموعه اقامتی و هتل آپارتمان در فارس به بهره برداری می رسد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید